Jump to content

Problemen met GTA SA op Vista

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi allemaal.

Ik heb wat opstart problemen met GTA SA vista.

1 Ik heb het spel legaal.

2 De DVD rom is splinternieuw

3 Ik heb ook al geprobeerd zonder save games van vorige GTA SA

4 Zodra ik het spel opstart krijg ik eerst de geel/oranje R daarna de blauwe.

5 Hierna loopt hij dus vast. Keer zelfs een half uur gewacht en nogsteeds niks.

6 Ik heb Deamon tools al gedeinstaleerd enzo en ook dat mag niet baten.

6 oke hier is mijn hardware specificatie.

Intel pentium Core 2 DUO 6700 2,67GHZ

2 GB aan geheugen verdeeld over 2 slots van beide 1 GB

ASUS NVIDEA 8600 GTS 256 MB

5 HDD totaal 1 TB

Vista premium editie.

Directx 10 standaard van vista. ( ook geprobeerd te updaten) Geen updates beschikbaar.

Voor de rest heb ik mijn videokaart drivers al geupdate. Ena laatste versie de laatste heeft wat bugs.

Ik heb al gezegd dat hij moet runnen als Windows XP SP2 en geprobeerd win2k. Niks baat.

Wie weet misschien wat er aan de hand is ?

Alvast bedankt Zaanen

PS ik heb 3 dagen terug naar de support van GTA een mail gestuurd maar tot dus ver geen antwoord.

Geplaatst:

Waarschijnlijk is het probleem dat je computer te snel of te goed voor gta is. Mischien heb je gewoon een hele goede computer en kan je daardoor niet spelen. Het spel is ook al 2 jaar oud dus ik denk dat je het echt niet kan spelen. Het is spijtig maar ik denk dat je voortaan beter naar de achterkant van het doosje kan kijken wat hij nodig heeft. Dan kan je zien of je pc te goed is. Als je bijv radeon 1300 nodig hebt. En je hebt 1900 dan kan het zijn dat hij het spel niet kan spelen.

Geplaatst:

het vervelende is dat hij wel al een keer op deze pc gedraaid heeft.

Echter door een stroom uitval toen de pc nogal bruut uit is gegaan alles werkt nog behalve San Andreas

Opnieuw instaleren helpt ook niet

Geplaatst:

En wat nou als je je pc helemaal gaat deinstalleren?

Dan kan je nog proberen of het werkt.

Ik bedoel ermee:

je hele pc opnieuw installeren, heb je nog XP staan gebruik die dan.

Geplaatst:

heb je ook al geprobeert met compatibiliteit modus op windows 98 / windows ME te zetten?

dat werkte bij mij vista wel.

alleen als je car-mods gaat gebruiken wil die nog wel eens vastslaan, das weer wel een nadeel.

greetz ledjesfreak

Geplaatst:
Waarschijnlijk is het probleem dat je computer te snel of te goed voor gta is. Mischien heb je gewoon een hele goede computer en kan je daardoor niet spelen. Het spel is ook al 2 jaar oud dus ik denk dat je het echt niet kan spelen. Het is spijtig maar ik denk dat je voortaan beter naar de achterkant van het doosje kan kijken wat hij nodig heeft. Dan kan je zien of je pc te goed is. Als je bijv radeon 1300 nodig hebt. En je hebt 1900 dan kan het zijn dat hij het spel niet kan spelen.

Dat valt zeker weten wel mee. Een computer verbeterd niet zo snel dat je een game van twee jaar oud niet meer kan spelen. Dat zou absurd zijn. Ik heb een bijna gelijkwaardige computer, maar hier doet hij het perfect. Achterop het hoestje staan de eisen die je waarschijnlijk nodig gaat hebben om het spel te spelen. Dat betekent dus zeker niet dat je het spel niet kan draaien als je niet voldoet aan die eisen, of erboven zit.

Overigens kan ik zo direct ook geen oplossing verzinnen bij het probleem, 'zaanen'. Ik kan wel gaan zeggen dat het misschien aan Vista ligt, maar dat is zo kort door de bocht. Ik raad je gewoon aan eens naar een pc winkel te lopen, en daar eens na te vragen. Het is gratis, en je krijgt er waarschijnlijk ook nog betere info.

Geplaatst:

Dat valt zeker weten wel mee. Een computer verbeterd niet zo snel dat je een game van twee jaar oud niet meer kan spelen. Dat zou absurd zijn. Ik heb een bijna gelijkwaardige computer, maar hier doet hij het perfect. Achterop het hoestje staan de eisen die je waarschijnlijk nodig gaat hebben om het spel te spelen. Dat betekent dus zeker niet dat je het spel niet kan draaien als je niet voldoet aan die eisen, of erboven zit.

Overigens kan ik zo direct ook geen oplossing verzinnen bij het probleem, 'zaanen'. Ik kan wel gaan zeggen dat het misschien aan Vista ligt, maar dat is zo kort door de bocht. Ik raad je gewoon aan eens naar een pc winkel te lopen, en daar eens na te vragen. Het is gratis, en je krijgt er waarschijnlijk ook nog betere info.

Zal ik woensdag dan ook eens doen aangezien ik dan tijd heb de rest van de week werk ik op kantoor woensdag thuis.

ondersteunde besturingssystemen

windows 2000 professional met service pack 1 directx 9

windows xp home of pro plus service pack 1 of hoger plus directx 9

windows vista basic premium bussiness of ultimate. aan de systeem eisen van vista moet worden voldaan.

dat laatste red ik makkelijk mijn pc is vista qualified.

aanbevolen systeem eisen

Intel pentium 4 of AMD athlon XP processor (of beter)

1.5 GB ram

16 x speed dvd romspeler

4.7 GB aan hardeschijf ruimte vrij

Nvidia Geforce 6 of beter met 256(+) MB geheugen geschikt voor direct x 9

DirecX 9 compatiblele surround sound geluidskaar sound blaster audigy 2 serie aanbevolen.

toetsenbord

muis

Aan al deze eisen voldoe ik prima.

En toch gezanik.

Zal mogelijk toch wel echt aan vista liggen ofzo hoor ben daar ook wel vol van overtuigd.

Vista is niet echt mijn favo op dit moment.

Ik ga eens de CD in mijn Speler stoppen inplaats van de brander kijken of dat nog wil helpen.

Anders dit weekend mogelijk als er nog geen oplossing is toch vista een proberen opnieuw te instaleren.

Geplaatst:

Oke ik weet het het is nog vroeg.

Maar ik heb toch even een bevinding die ik met jullie wil delen.

(dit is namelijk ook de eerste keer gebeurd toen hij het wel deed.)

Start bijvoorbeeld msn messenger op.

Start san andreas op.

Zodra je het eerste scherm krijgt druk je ALT + TAB

PC switched naar messenger.

wacht heel even en druk san andreas aan.

Deze vult nog niet het totale scherm.

Wacht even rustig af.

Hij trekt san andreas over het dooie punt heen.

klik het kleine venster van san andreas aan als dubbel klikken.

Je venster is weer groot en de game draait.

Ben nu alleen nog mijn save games kwijt maar dat zal wel weer te maken gehad hebben met patches die in deze versie van de dvd zitten en niet in de vorige die ik geprobeerd had toen.

Plus dit is natuurlijk geen officiele oplossing.

Puur toeval dat ik met een dame in gesprek was en dus af en toe nog switchde naar messenger de eerste keer.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Probeer eens om de laatste Nvidia Geforce driver te installeren (www.nvidia.com). De eerste Vista drivers bleken nog problemen te hebben met veel games.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik had dit probleem ook je moet rechts op het gta plaatje klikken en dan uitvoeren als administrator doen

toen deed ie het wel bij mij :tu: Ik hoop dat het lukt

Edit: Oeps ik zag je dubbelpost niet :N

Bewerkt: door powerpats

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...