Gunit-Soldier Geplaatst: 2 juli 2007 Rapport Geplaatst: 2 juli 2007 (bewerkt) Hee .. Ik heb de laaste 1/2 weken een probeleem . ik heb pas een pc in me kamer gekregen. en me zus ook. Daarom hebben we nu ook draadloos internet. Deze heeft het 2 weken goed gedaan. Maar oppeens als me zus en ik teglijk op internet ginge, (msn ook ) dan staat er oppeens Ip adres conflict met een ander systeem. dan kan je op een van de computers neit op internet. Als je dan op internet drukt kom je bij me provider Scarlet en dan meot je ff inloggen en modify indrukken. en dan pc opneiuw opstarten. dan werkt de pc die dit gedaan heeft en de andere weer neit. We wisten dat we in de router moesten. maar neit hoe. uiteindelijk wisten we het maar wisten we de password neit. rond gevraagd moest je dar het ip adres het laatse getal van veranderen. Toen ik wist wat het password was. konden we oppeens niet in router komen We tikten dan het ip adres in van de router. en eerst wertken dat maar nu niet meer :S dan staat er dan het adres nuiet geldig is ofzo. Wie kan me helpen hoe ik in me router kan komen ?? Me info : Scarlet provider draadloos Router Gigabyte Bedankt ! Bewerkt: 2 juli 2007 door Gunit-Soldier Reageren
Preddy Geplaatst: 2 juli 2007 Rapport Geplaatst: 2 juli 2007 Als ik in mag gaan op het originele probleem: IP conflicten. Dit komt hoogstwaarschijnlijk omdat er één computer is met een vast ip en eentje met een dynamische. Dit is op te lossen zonder de router in te gaan, hoe dat moet lees je in deze post. Op het probleem van de router heb ik zo geen antwoord, maar dan kan je in ieder geval weer normaal internetten. Reageren
Schno009 Geplaatst: 2 juli 2007 Rapport Geplaatst: 2 juli 2007 (bewerkt) Schakel je router eens in en uit. Dan moet je als het goed is er weer in kunnen komen. Werkt dit niet, moet je even de stekker eruit trekken. Dat van de IP conflicten kan ook komen omdat er maar 1 IP lease vrijgegeven is. Dat kun je ook in de router instellen, maar ik ben niet bekend met een Gigabyte router. Voor een Alcatel Speedtouch kan ik het wel vertellen. EDIT: @Preddy: ik vind dit toch echt een softwaretopic, maar dat zal wel aan mij liggen :S >>> Door Preddy: Was nog niet in me opgekomen, te druk met zoeken geweest.<<< Bewerkt: 2 juli 2007 door Preddy Reageren
Gunit-Soldier Geplaatst: 5 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 5 juli 2007 Hoe reset je je router? Sommige sites zeggen dat je je router moet resseetten om erin te komen. doe je dat via pc of in de routerzelf? Ik zie op mijn router geen knopjes ofzo dus :S Bedankt Reageren
Thundercover Geplaatst: 5 juli 2007 Rapport Geplaatst: 5 juli 2007 Volgens mij reset je een router door de aanknop een tijdje ingedrukt te houden. De router zal uit gaan en dan weer opstarten. Als er geen knopjes op de router zitten, lijkt me dat onlogisch. Kijk eens goed aan alle kanten Reageren
Preddy Geplaatst: 5 juli 2007 Rapport Geplaatst: 5 juli 2007 Hoe reset je je router?Sommige sites zeggen dat je je router moet resseetten om erin te komen. doe je dat via pc of in de routerzelf? Ik zie op mijn router geen knopjes ofzo dus :S Bedankt Probeer eens op de onderkant of de achterkant. Vaak (altijd?) is het een knopje die "beschermd" wordt door het omhulsel van je router, zodat je niet per ongeluk erop kan drukken. Het zit dan iets verscholen in een gaatje, met een pen of iets in die trand kan je het dan indrukken. Als je dat hebt gevonden, houdt het zo'n 10 seconden in en dan moet de router gereset zijn. Reageren
Schno009 Geplaatst: 5 juli 2007 Rapport Geplaatst: 5 juli 2007 Stekker eruit-Stekker erin (moet wel een tijdje tussen zitten...) Soms moet je hem uitschakelen, dan weer inschakelen. Als hij aan het starten is, moet je de aan-uitknop weer indrukken. Althans bij een Speetouch 500 serie modem. Reageren
Gunit-Soldier Geplaatst: 5 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 5 juli 2007 Kan het ook zijn dat maar 1 pc op de router kan heb net meer info opeen cd gevonnden over de ip adres. Kan dat dus ? Reageren
Follow Geplaatst: 5 juli 2007 Rapport Geplaatst: 5 juli 2007 Kan het ook zijn dat maar 1 pc op de router kan heb net meer info opeen cd gevonnden over de ip adres. Kan dat dus ? Eeuhm, volgensmij op die modem van Scarlet is er maar 1 ethernet poort. Reageren
Gunit-Soldier Geplaatst: 6 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 6 juli 2007 Hij doet het Ik heb iets gdn in de router wat ik zelf neit weet maar volgens mij is dat neitb belangrijk. Als je zelf ooit nog zon probleem hebt doe dan dit . Omdat ik ben oppeens naar draadloos ging zat mijn stekker in de lan1 ding. Dan meot je hem in de wan doen en dan doet ie het Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.