G13nn Geplaatst: 3 juli 2007 Rapport Geplaatst: 3 juli 2007 Op YouTube zijn verschillende filmpjes verschenen van een Grand Theft Auto uitbreiding die in werkelijkheid Windows computers infecteert. Het "GTA Hood Life" filmpje toont verschillende beelden van het spelletje en een link waar de volledige versie te downloaden is. De malware maakt gebruik van een legitieme installer, maar plaatst in werkelijkheid verschillende batch bestanden die de computer afsluiten. Verder laat het nog een pop-up met de tekst "GTA VIRUS YOUR INFECTED HAHAHA!!!" zien. Alleen door de computer in veilige modus te starten zijn de bestanden te verwijderen. Beveiligingsonderzoeker Chris Boyd ontdekte dat de YouTube gebruiker die het GTA Hood Life filmpje plaatste, ook andere filmpjes heeft gemaakt waarin hij uitlegt hoe je virussen maakt. Doordat de malware op een gratis hosting site staat, kan er met zekerheid gezegd worden dat meer dan 50 mensen de malware al gedownload hebben. Dankzij Boyd zijn zowel de video als de malware download verwijderd. security.nl Reageren
Boris H. Geplaatst: 3 juli 2007 Rapport Geplaatst: 3 juli 2007 Ik koop mijn GTA's gewoon. Downloaden is voor n00bs. Reageren
PIERRO P Geplaatst: 3 juli 2007 Rapport Geplaatst: 3 juli 2007 Ik doe niet aan downloads. De enige spellen die ik heb gedownload waren de topdown view GTA`s. En deze waren helemaal legaal en save. Reageren
Schno009 Geplaatst: 3 juli 2007 Rapport Geplaatst: 3 juli 2007 Het gaat hier niet om het hele spel, maar om een mod. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.