unedian Geplaatst: 3 juli 2007 Rapport Geplaatst: 3 juli 2007 ey ik heb net sinds een dag gta sa en wil meteen onnline spelen natuurlijk maar nu is het probleem hoe kan ik onnline dus als je een tip heb hoe ik iets ka downloaden of waar ik moet kijken enz. plz meld t Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 3 juli 2007 Rapport Geplaatst: 3 juli 2007 ey ik heb net sinds een dag gta sa en wil meteen onnline spelen natuurlijk maar nu is het probleem hoe kan ik onnline dus als je een tip heb hoe ik iets ka downloaden of waar ik moet kijken enz. plz meld t Je hebt 2 keuze uit twee soorten progamma's om GTA online te kunnen spelen. Dit zijn MTA en SA-MP. MTA staat voor 'Multi Theft Auto', en hier draait het vooral om het racen, tegen elkaar dus. Hier kan je bijvoorbeeld niet uitstappen of iedereen neerschieten. Bij 'San Andreas Multiplayer', zoals SA-MP in zijn geheel heet, kan je dit daarintegen wel. Daar wordt de nadruk juist gelegd op het vrij rondlopen. Hier kun je dus niet weer racen, zoals dat wel kan in MTA. Je moet dus voor jezelf beslissen wat je het leukste vindt. Overigens zijn beide Engels, een Nederlandse versie is er op dit moment nog niet. Houd de website van MTa in de gaten, binnenkort komt er een deathmatch versie uit! Voor beide geldt eigenlijk hetzelfde, via een automatische installeer kun je de progamma's installeren. Mocht je er toch niet uitkomen, meld het dan weer even. Hier kan je SA-MP downloaden. Hier kan je MTA downloaden. Als je hem net gekocht hebt, zal dat betekenen dat je nog V2 hebt. Daarmee kan je niet online. Je moet V1 hebben om dat te kunnen, hoe je dat doe leg ik nu uit. Ten eerste zul je een patch moeten installeren, die hier te downloaden is. Vervolgens moet je twee V1 bestanden vervangen met je huidige bestanden. Het gaat om de 2 bestanden in de volgende map: '../Program Files/Rokcstar Games/GTA San Andreas/Data/Script.' Daar staan als het goed is de 'Main.scm' en de 'Script.img', beide nog van V2. In mijn bijlagen heb ik de bestanden toegevoegd, maar dan voor V1. Jij moet ze dus downloaden en vervangen met de huidige bestanden. Zorg er wel voor dat je even back-up's maak van je bestanden, zo heb je altijd je originele bestanden achter de hand! V1 files: Reageren
unedian Geplaatst: 3 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 3 juli 2007 ok thnx maar ik snap niets van die ene site om het vrij rond te lopen onnline niet helemaal Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 3 juli 2007 Rapport Geplaatst: 3 juli 2007 ok thnx maar ik snap niets van die ene site om het vrij rond te lopen onnline niet helemaal Ik maak hieruit op dat je een keuze hebt gemaakt. Welnu, dan zal ik je even wat verder helpen. Op deze pagina kun je SA-MP gewoon downloaden. Let er even op dat je de client versie download, deze is namelijk voor ons gebruikers en spelers. (Direct downloadlink). Dan, als je hem geïnstalleerd hebt, ga je dus downgraden naar V1. Dat heb ik allemaal hierboven uitgelegd. Als je dat ook gedaan hebt start je SA-MP op, en kies je uit de drie tabbladen onderin uit 'internet'. Nu zullen zer allemaal servers komen waar je kan joinen! Reageren
unedian Geplaatst: 3 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 3 juli 2007 w8 even:p ik heb m al gedowngrade maar nu moet ik nog dat programmatje downloaden:O maakt dat uit? Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 3 juli 2007 Rapport Geplaatst: 3 juli 2007 w8 even:p ik heb m al gedowngrade maar nu moet ik nog dat programmatje downloaden:O maakt dat uit? Als je er zeker van bent dat je die ook al gedownload en geïnstallerd hebt, dan hoeft dat natuurlijk niet weer. Heb je enkel de bestanden geïnstalleerd, dan is dat nog niet voldoende en moet je dus de patch ook nog doen. De installer van SA-MP moet sowieso gedownload worden, anders kun je niet online. Reageren
unedian Geplaatst: 3 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 3 juli 2007 ey mathijs ik heb nog een snel vraagje (ijgenlijk 2) 1: die bijlage van v1 file die kan ik niet gebruiken want ikkan hem niet uitvoeren 2: hoe kan ik nieuwe autos toevoegen? Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 3 juli 2007 Rapport Geplaatst: 3 juli 2007 ey mathijs ik heb nog een snel vraagje (ijgenlijk 2)1: die bijlage van v1 file die kan ik niet gebruiken want ikkan hem niet uitvoeren 2: hoe kan ik nieuwe autos toevoegen? 1) Je moet ze ook niet uitvoeren, maar je moet ze uitpakken. Dit kan met bijvoorbeeld WinRar. Als je dat hebt gedaan plak je ze in de aangegeven map. 2) Een voertuig installeren kun je op twee manieren; met SAMI dat staat voor 'San Andreas Mod Installer' of met de 'IMG Tool'. Persoonlijk raad ik je SAMI aan aangezien dit werkt als een automatische installer. De IMG Tool is vergelijken met SAMI een groot verschil. Het is vrijwel steeds toevoegen en het verwijderen van bestanden, dit moet handmatig. Het is overigens wel zo dat je bij SAMI het meeste kans hebt op een fout. Om je allemaal te vergemakkelijken zijn er verscheidene tutorials te vinden waarin wordt uitgelegd hoe je met beide programma's een voertuig installeert. Tutorial IMG Tool Tutorial IMG Tool Tutorial SAMI Download IMG Tool! Download SAMI Ik hoop dat het je lukt aan de hand van de bovenstaande tutorials. Maak wel even een kopie van je bestanden! Mocht het fout gaan dan heb je de originele bestanden altijd achter de hand. Let op: Als je mods installeert kun je geen MTA en/of SA-MP meer spelen! Reageren
unedian Geplaatst: 3 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 3 juli 2007 dat is wel erg stom.. ik wouw ijgenlijk met mijn autos gaa rijden in de stad enzo... maar... als da nie kan:P btw : kan ik dus wel gewoon 2 verschillende programmas hebben zodat als ik even lekker wil rijden in mijn lauwe auto dat ik gewoon die kan starten en als ik zin heb in onnline dat ik dan gewoon onnline kan starten? Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 3 juli 2007 Rapport Geplaatst: 3 juli 2007 dat is wel erg stom.. ik wouw ijgenlijk met mijn autos gaa rijden in de stad enzo...maar... als da nie kan:P btw : kan ik dus wel gewoon 2 verschillende programmas hebben zodat als ik even lekker wil rijden in mijn lauwe auto dat ik gewoon die kan starten en als ik zin heb in onnline dat ik dan gewoon onnline kan starten? Zowel SA-MP als MTA zijn gemaakt vanuit GTA: San Andreas. Het is dus niet iets wat op zichzelf staat. Elke wijziging die je maakt in San Andreas, zal gevolgen hebben in MTA en SA-MP. Vandaar dus dat je met mods geen multiplayer kan spelen. Je kan dan wel weer de gehele map van San Andreas ergens anders heen kopiëren. Aangezien SA-MP in eerste instantie naar je installatiemap vraagt, zal je gewoon San Andreas kunnen spelen als je een tweede, extra versie maakt. Het is dus wel mogelijk, maar je moet wel even de map ergens heen kopiëren. Reageren
unedian Geplaatst: 3 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 3 juli 2007 dat is wel erg stom.. ik wouw ijgenlijk met mijn autos gaa rijden in de stad enzo...maar... als da nie kan:P btw : kan ik dus wel gewoon 2 verschillende programmas hebben zodat als ik even lekker wil rijden in mijn lauwe auto dat ik gewoon die kan starten en als ik zin heb in onnline dat ik dan gewoon onnline kan starten? Zowel SA-MP als MTA zijn gemaakt vanuit GTA: San Andreas. Het is dus niet iets wat op zichzelf staat. Elke wijziging die je maakt in San Andreas, zal gevolgen hebben in MTA en SA-MP. Vandaar dus dat je met mods geen multiplayer kan spelen. Je kan dan wel weer de gehele map van San Andreas ergens anders heen kopiëren. Aangezien SA-MP in eerste instantie naar je installatiemap vraagt, zal je gewoon San Andreas kunnen spelen als je een tweede, extra versie maakt. Het is dus wel mogelijk, maar je moet wel even de map ergens heen kopiëren. ey ok weer bedankt en maar ik heb die map kekopieerd maar daar staan die multiplayer bestanden nog in , welke moet ik verwijderen? Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 3 juli 2007 Rapport Geplaatst: 3 juli 2007 ey ok weer bedankt en maar ik heb die map kekopieerd maar daar staan die multiplayer bestanden nog in , welke moet ik verwijderen? Dat lijkt me niet nodig verder. Zoals ik net ook al een beetje zei: in het begin van de installatie moet je je path naar de installatiemap van San Andreas geven. Deze zal net zolang blijven staan, totdat je hem handmatig veranderd. Als je dus de map gaat kopiëren, blijft die path gewoon staan naar de originele map. Je kan het overigens het beste zelf even uit proberen, zo weet je het namelijk zeker. Installeer ten eerste even een voertuig. Speel het spel eerst met GTA: San Andreas II, en daarna online met de normale GTA: San Andreas. Als het voertuig in die tweede niet vervangen is, dan werkt het. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.