Jump to content

iPod-optie "Compilations"


NandroDavids

Recommended Posts

Ik heb al sinds een paar maand een iPod, maar kwam recentelijk de optie Compilations tegen en heb geen flauw idee wat ik ermee kan. Heeft iemand enig idee wat de optie doet als ik 'm op On zet...? Ik heb zelf al even gezocht op internet maar kom helaas niet verder dan een uitleg hoe Compilations aan is te zetten...zoals ikzelf al had ontdekt gebeurt dat door middel van de On-knop :clown:

Maar goed, ik merk geen verschil als ik Compilations aanzet, dus iemand die me dit kan vertellen?

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij staat hier, dat als je in iTunes een song markeert als Part of a compilation, dat je dan in het Muziekmenu een extra optie krijgt, namelijk Compilations. Als je die dan selecteert, dan krijg je alle songs te zien die onderdeel zijn van een compilation (die heb je dus aangevinkt bij iTunes).

Dus volgens mij is dit het. Als je een song markeert als Part of a compilation, krijg je blijkbaar een soort van extra muzieklijst.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je een song markeert als Part of a compilation, krijg je blijkbaar een soort van extra muzieklijst.
Dat zou erg vreemd zijn, want met de optie On The Go kan ik op m'n iPod ook al een muzieklijst maken en om nou twee dezelfde opties op een iPod te zetten lijkt me wat teveel van 't goede. Ik zal zometeen even proberen te zoeken of ik nog een boekje o.i.d. heb van de iPod met eventuele uitleg. Mocht iemand anders weten wat de toegevoegde waarde van Compilations is, laat het me weten :)
Link to comment
Delen op andere websites

Euh....was dat niet de functie om van ieder nummer de eerste 9 seconden te beluisteren? :?

Edit: nee, ik begrijp inmiddels van mijn dochter dat die eerste 9 seconden inderdaad bestaan maar dat dit deel uitmaakt van een spelletje in dat ding. Dus dat is het inderdaad niet. Het enige wat ik er van snap is dat je in je I-Pod 2 soorten compilaties kan maken: van verschillende artiesten als muzieklijst maar ook van 1 artiest. Met dat laatste heeft het iets te maken volgens mij.....maar zeker? :N

Zal thuis even kijken vanavond Nandro.....dochterlief heeft haar I-Pod net nieuw en de gebruiksaanwijzing staat als PDF op mijn PC nog.....misschien staat er iets over in :D

Link to comment
Delen op andere websites

Euh....was dat niet de functie om van ieder nummer de eerste 9 seconden te beluisteren? :?
Ik hoopte dus inderdaad dat het een echte compilatie-optie is en dat je na het beluisteren van bijvoorbeeld 50 nummers een compilatie van die nummers kreeg. Maar dat lukt inderdaad alleen bij dat spelletje...
Het enige wat ik er van snap is dat je in je I-Pod 2 soorten compilaties kan maken: van verschillende artiesten als muzieklijst maar ook van 1 artiest. Met dat laatste heeft het iets te maken volgens mij.....maar zeker? :N
Nou, kijk, het vreemde is dit: Met de optie On The Go kun je een afspeellijst maken met nummers van meerdere artiesten...maar met Compilations kan dat schijnbaar ook, want als ik kijk bij Compilations staan er meerdere artiesten bij; Maar hoe ze er komen, geen idee, ik heb er niets mee gedaan. Eén groot mysterie tot nu toe :?
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben ietsje verder in het mysterie gekomen, al geeft ik ruiterlijk toe dat het niet veel is :7. Dit zegt de officiele handleiding over dit fenomeen:

Instellen dat de iPod nano compilaties weergeeft

U kunt instellen dat de iPod nano het menuonderdeel 'Compilaties' weergeeft in het menu 'Muziek'. Een compilatie is een album met een verzameling verschillende nummers, zoals de soundtrack van een film of een album met de grootste hits. U kunt 'Muziek' > 'Compilaties' selecteren om de compilaties te bekijken. Het onderdeel 'Compilaties' kunt u aan het menu 'Muziek' op de iPod nano toevoegen door Selecteer 'Instellingen' en stel 'Compilaties' in op 'Aan'.

Tsja.... :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...