Jump to content

Euphoria!


Dastard

Recommended Posts

nee, daar worden de bewegingen met echte voetballers gemaakt, die krijgen dan allemaal sensoren op hun benen en lichaam en armen geplakt, en dan moeten ze een aantal bewegingen maken die met voetbal te maken hebben, wn die sensoren worden dan allemaal balletjes op de monitor, en daar kunnen ze dan weer een poppetje van modelen, en daarvan kunnen ze weer een model modellen die op een bekende voetballer lijkt.

dit is dat dus even kort uitgelegt,

Greetz,

Black Force

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, het word sinds Table Tennis gebruikt. Het is nieuw en word dus niet gebruikt voor FIFA games. Misschien in de toekomst ;)

Owja dat van Table tennis had ik gezien bij Game Kings.

ja als ze het bij Fifa games kunnen gbruiken dan zou het er wel veel beter eruit zien, grafisch gezien. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

nee grafisch niet, want Euphoria is geen grafische engine, alleen de AI zal dan stukken beter zijn...

Greetz,

Black Force

nee de AI dat is weer wat anders dat is de intilligentie. de EUporia technologie zorgt voor realistische valpartijen en dergelijke.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, het word sinds Table Tennis gebruikt. Het is nieuw en word dus niet gebruikt voor FIFA games. Misschien in de toekomst ;)

euphoria engine zat niet in table tennis hoor..das RAGE, de grafische engine die ze ook in gta 4 gebruiken. Euphoria word nog niet gebruikt geloof ik door spellen die al uit zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, het word sinds Table Tennis gebruikt. Het is nieuw en word dus niet gebruikt voor FIFA games. Misschien in de toekomst ;)

euphoria engine zat niet in table tennis hoor..das RAGE, de grafische engine die ze ook in gta 4 gebruiken. Euphoria word nog niet gebruikt geloof ik door spellen die al uit zijn.

Wel, in Star Wars : The Force Unleashed.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, het word sinds Table Tennis gebruikt. Het is nieuw en word dus niet gebruikt voor FIFA games. Misschien in de toekomst ;)

euphoria engine zat niet in table tennis hoor..das RAGE, de grafische engine die ze ook in gta 4 gebruiken. Euphoria word nog niet gebruikt geloof ik door spellen die al uit zijn.

Wel, in Star Wars : The Force Unleashed.

oh toch wel..ja niet te verwonderen dat het een star wars spel is.. lucasarts zit bovenop euphoria, en DMM dat ze maar voor hunzelf hebben opgeëist tot volgend jaar september :puh:

@hierboven: ja dat ziet er wreed uit die tackles uit de trailer van back breaker, super mooi.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat word door PatrickW uitgelegd in de eerste pagina van dit topic. ;)

Rockstar gebruikt voor GTA IV zowel de RAGE engine als de euphoria engine, dat zijn twee onafhankelijke dingen.

De RAGE engine is de grafische engine, die door rockstar zelf ontwikkeld is. Deze zorgt ervoor dat models, textures, licht,shaduw op de juiste manier in beeld worden gebracht.

De Euphoria-engine is een product dat rockstar heeft ingekocht bij Natural Motion. Het is een software-engine, die bewegingen (animaties) van virtuele actors kan genereren. In oudere versies van GTA, waren alle bewegingen van de actors voor geprogrameerd. Als een actor in de game iets moets doen, werd de juiste animatie file van schijf geladen en werd de beweging uitgevoerd. Hierdoor zagen ale bewegingen er telkens precies hetzelfde uit.

Euphoria kan deze bewegingen real-time, dus on-the-fly genereren, en daarbij dus rekening houden met de exacte omstandigheden ( objecten, snelheid, bewegingen). Hierdoor zullen de actors in GTA IV veel natuurlijker bewegen dan in voorgaande versies. In de tweede trailer was dit b.v te zien, toen niko achter aan een vrachtwagen hing die om een bocht ging.

Samengevat: GTA IV gebruikt zowel de RAGE engine als de Euphoria engine.

Echt top dat Rockstar dit doet, lijkt me echt vet als je mensen dan bijvoorbeeld van gebouwen af gooit enzo. :tu: En verder worden daar natuurlijk nog een hele hoop andere leuke dingen mee mogelijk. Ik begin mezelf wel een beetje te ergeren aan die houterige voorgeprogrammeerde bewegingen die de peds maken in de GTA's van nu. :7

Bewerkt: door BaasB
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...

Op de site van IGN staat een preview gewijd aan de Euphoria engine toegepast op GTA IV, behoorlijk interessant om te lezen wat voor features dat met zich meebrengt. (gevonden op gta4.net)

Op Youtube heb ik trouwens nog een filmpje gevonden van dingen die misschien mogelijk zullen zijn in GTA IV met behulp van de nieuwe engine. FILMPJE

Bewerkt: door L-Yah
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...