Jump to content

Sport Quiz

Recommended Posts

Geplaatst:

Het aanraken van de bal bij een scoringspoging, zodra de bal weer omlaag gaat. En dan dus door de verdedigende partij.

• Reacties 799
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Guardian1980

112

• NandroDavids

94

• KoningJesper

43

• Jimmiefitz

32

Geplaatst:

Ah ja, korfbal! Voor gymnastiek moesten we vroeger een boek aanschaffen waarin alle sporten uitgelegd stonden. Nooit begrepen wat precies de toegevoegde waarde van dat boek was, maar nu vallen alle puzzelstukjes op hun plek! :Y

Geplaatst:

Een boek voor gymnastiek... Had je dan ook een boek om je praktijkoefeningen in te doen?

Hij is in ieder geval wel goed.

Geplaatst:

Dan blijven we even bij de Olympische Spelen:

Wat was vóór Beijing 2008 de laatste Zomerspelen waarop de VS níet bovenaan eindigden in de medaillespiegel?

Geplaatst:

Haha, dat wist ik niet. Het leek mij vrij voor de hand liggend dat zo'n groot land als Rusland (of destijds de Sovjet-Unie) in eigen land de meeste medailles wist te winnen, net als China vijf jaar geleden dus.

Uit welke overwinningen bestaat de 'Triple Crown' in de autosport?

Geplaatst:

Haha, dat wist ik niet. Het leek mij vrij voor de hand liggend dat zo'n groot land als Rusland (of destijds de Sovjet-Unie) in eigen land de meeste medailles wist te winnen, net als China vijf jaar geleden dus.

Volgens mij was het een boycot wegens de Koude Oorlog. Er waren heel wat meer landen die niet naar Moskou zijn gegaan toen. Overigens was de Sovjet-Unie er zelf 4 jaar later ook niet bij in Los Angeles. Tijdje terug was dit een quizvraag bij de pubquiz, vond het wel een leuke :)

Uit welke overwinningen bestaat de 'Triple Crown' in de autosport?

Daar heb ik dan weer geen idee van...

• 1 maand later...
Geplaatst:

Een poging, om de boel op gang te houden :puh: De Indy 500, de 24 uur van Le Mans en een Formule 1 race? Omdat variatie belangrijk is.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Een poging, om de boel op gang te houden :puh: De Indy 500, de 24 uur van Le Mans en een Formule 1 race? Omdat variatie belangrijk is.

Omdat het hier veel te lang stil ligt (zelfs NandroDavids moest mij hierop wijzen :$) reken ik hem gewoon goed. De Formule 1-race die naast de Indy 500 en de 24h van Le Mans tot de Triple Crown wordt gerekend is natuurlijk de GP van Monaco.

Guardian, verzin een leuke vraag! :D

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...