Jump to content

Laptop voor mijn vaders verjaardag

Recommended Posts

Geplaatst:

Ey mensen,

Mijn vader is aanstaande Zaterdag jarig en we hebben besloten om een laptop te gaan aanschaffen voor zijn verjaardag. Hij is de laatste tijd helemaal verliefd geworden op "laptops":puh:

Omdat ik alleen verstand heb van desktop PC's en niet veel van Laptops zou ik graag jullie raad willen vragen. Hieronder vindt je de eisen die hij moet voldoen en meer informatie.

De laptop is voor een man met de leeftijd van 65 jaar. Mijn vader gebruikt de laptop voor het checken van zijn email, het maken van bestanden in excel en het typen van teksten in Word. Natuurlijk wil hij ook vlekkeloos op het intnet kunnen surfen.

Het internetten hier in huis gaat allemaal via draad. Zijn huidige PC is dus ook zegmaar de hoofdcomputer die werkt met een Router (draad) , er moet dus in de laptop een netwerkaart zitten waar je een kabel in kan doen voor Internet. GEEN DRAADLOOS!;)

Verder heeft hij het liefst XP als OS maar ik denk dat Vista hem ook zeker zal bevallen:) We hebben een bedrag tot 700 euro tot onze beschikking^O^

Geplaatst:
Ey mensen,

Mijn vader is aanstaande Zaterdag jarig en we hebben besloten om een laptop te gaan aanschaffen voor zijn verjaardag. Hij is de laatste tijd helemaal verliefd geworden op "laptops":puh:

Omdat ik alleen verstand heb van desktop PC's en niet veel van Laptops zou ik graag jullie raad willen vragen. Hieronder vindt je de eisen die hij moet voldoen en meer informatie.

De laptop is voor een man met de leeftijd van 65 jaar. Mijn vader gebruikt de laptop voor het checken van zijn email, het maken van bestanden in excel en het typen van teksten in Word. Natuurlijk wil hij ook vlekkeloos op het intnet kunnen surfen.

Het internetten hier in huis gaat allemaal via draad. Zijn huidige PC is dus ook zegmaar de hoofdcomputer die werkt met een Router (draad) , er moet dus in de laptop een netwerkaart zitten waar je een kabel in kan doen voor Internet. GEEN DRAADLOOS!;)

Verder heeft hij het liefst XP als OS maar ik denk dat Vista hem ook zeker zal bevallen:) We hebben een bedrag tot 700 euro tot onze beschikking^O^

Neem in ieder geval een intel core 2 processor en 1gb ram.

Merken die aan te raden zijn: Toshiba, MSI, Asus (volgens mij)

Geplaatst: (bewerkt)

Kijk eens:

Een HP Pavilion Media Center dv6304ea

Die kan je voor €650 kopen en is ruim voldoende voor wat je vader er mee wil doen.

Wat ik je dan verder ook nog kan aanraden is een draadloze router. Die heb je voor minder dan die €50 die je over houd en dan kan je vader zijn e-mail checken door het hele huis. Waarom zou je anders een laptop nemen als je em vooral voor internet wil gebruiken?

Hij heeft niet een dual-core processor, maar die heeft je vader toch niet nodig. Daarmee is het systeem natuurlijk wel wat sneller, maar die extra snelheid komt alleen van pas bij het opstarten aangezien er toch geen zware applicatie op gedraaid zullen worden. Verder zou 512 MB (deze heeft 1024)ook genoeg moeten zijn als werkgeheugen als je er XP op kunt krijgen (niet op deze)

EDIT: plaatje:

hp-pavilion-dv6000-notebook-pc-series_190x170.jpg

Als je naar www.kieskeurig.nl gaat kan je zelf kijken waar je em het goedkoopste kan krijgen. Ik heb em al voor €599 gezien daar.

Bewerkt: door Insanity Prawn Boy
Geplaatst:

Nice, die zouden we wel eens kunnen kopen

Ik heb me ook nog even rot gezocht op het Internet naar een goede laptop maar ik kom er niet helemaal uit. Ik vat namelijk de kracht van die dingen niet helemaal, bij een desktop PC snap ik het wel als er bijvoorbeeld 3.2 GHZ processor in zit. Bij een laptop staat er Intel Duel Core 2.4 (ik noem maar wat) , wat kan ik dan verwachten?

Anyway, ik heb iets gevonden wat naar mijn idee wel goed moet zijn. Ik zou graag even reacties willen hebben of deze laptop geschikt is voor de dingen die mijn pa erop wil doen.

Klikkie om te zien welke laptop :puh:

Geplaatst:

Ik heb me ook nog even rot gezocht op het Internet naar een goede laptop maar ik kom er niet helemaal uit. Ik vat namelijk de kracht van die dingen niet helemaal, bij een desktop PC snap ik het wel als er bijvoorbeeld 3.2 GHZ processor in zit. Bij een laptop staat er Intel Duel Core 2.4 (ik noem maar wat) , wat kan ik dan verwachten?

Anyway, ik heb iets gevonden wat naar mijn idee wel goed moet zijn. Ik zou graag even reacties willen hebben of deze laptop geschikt is voor de dingen die mijn pa erop wil doen.

Een laptop met een AMD Turion processor wordt wel heet.

Snap je desktop processoren, dan ook laptop processoren (ook intel core 2).

Geplaatst:

deze misschien

Het scherm is wat kleiner, ik weet niet of het heel veel verschilt. Er zit wel een goede processor is toch? :D

deze misschien

Het scherm is wat kleiner, ik weet niet of het heel veel verschilt. Er zit wel een goede processor is toch? :D

Hier zit inderdaad een redelijk goede processor in en een fatsoenlijke videokaart (zeker vergeleken met een intel GMA 950)

EDIT: moet het nou persee acer zijn?

Bewerkt: door ifc3
Geplaatst:

deze misschien

Hier zit inderdaad een redelijk goede processor in en een fatsoenlijke videokaart (zeker vergeleken met een intel GMA 950)

EDIT: moet het nou persee acer zijn?

Nee, maar het moet wel bij mij in de buurt zijn en ik moet hem voor Zaterdag hebben! :tu:

Geplaatst:
Nee, maar het moet wel bij mij in de buurt zijn en ik moet hem voor Zaterdag hebben! :tu:

Je kunt hem vast ook wel bij een (betrouwbare) onlinewinkel bestellen.

Je zou ook voor reviews op T.net kunnen kijken.

Ik zou Asus of MSI nemen, maarja, jij bepaalt welke je neemt.

Geplaatst:

Vaak lees ik negatieve dingen over Acer maar ik heb nooit problemen gehad met acer. Ik heb hier namelijk een PC met een scherm van Acer en het werkt allemaal 100%, geen slecht woordje over Acer vanuit mijn huis.

Stel dat ik dat ding van Acer haal voor mijn vader. Kan hij dan alles wat ik in de startpost heb neergezet doen? En kan ik er gewoon de kabel van de router achterin proppen zodat we ons bedraade netwerk houden? (draden FTW)

En is het scherm (15,4 inch) niet te klein?

Geplaatst:

Je moet bij nieuwe processoren helemaal niet meer naar het aantal GHz kijken. Dat is nog steeds wel belangrijk, maar zegt lang niet alles. Neem nou een Intel E6420 en een AMD X2 5200. Die van AMD werkt bijna 600MHz sneller, maar presteerd minder. Naast het aantal GHz is de grootte L2 cache, de snelheid van de FSB en nog een paar andere factoren ook (net zo) belangrijk.

Als ik jou was zou ik die van de BCC niet nemen. Ik zou gewoon, zoals ik al eerder zei, een laptop van tussen de €600 en €650 kopen (liefst minder) en er dan een draadloze router er bij. Waar is een laptop anders nuttig voor?

Vaak lees ik negatieve dingen over Acer maar ik heb nooit problemen gehad met acer. Ik heb hier namelijk een PC met een scherm van Acer en het werkt allemaal 100%, geen slecht woordje over Acer vanuit mijn huis.

Stel dat ik dat ding van Acer haal voor mijn vader. Kan hij dan alles wat ik in de startpost heb neergezet doen? En kan ik er gewoon de kabel van de router achterin proppen zodat we ons bedraade netwerk houden? (draden FTW)

En is het scherm (15,4 inch) niet te klein?

Je kunt de kabel er gewoon in proppen, omdat er meestal standard een lan aansluiting op zit.

15.4 inch is, goed 17¨ is te groot voor een laptop die een beetje mobiel moet zijn.

Acer pc's zijn heel anders dan Acer laptops.

Acer schermen zijn niet van acer en de onderdelen uit Acer pc's (en ook de kasten) komen allemaal van andere fabrikanten.

@hierboven:

Waarvoor heb je een draadloze router nodig?

Bewerkt: door ifc3
Geplaatst:
Je moet bij nieuwe processoren helemaal niet meer naar het aantal GHz kijken. Dat is nog steeds wel belangrijk, maar zegt lang niet alles. Neem nou een Intel E6420 en een AMD X2 5200. Die van AMD werkt bijna 600MHz sneller, maar presteerd minder. Naast het aantal GHz is de grootte L2 cache, de snelheid van de FSB en nog een paar andere factoren ook (net zo) belangrijk.

Als ik jou was zou ik die van de BCC niet nemen. Ik zou gewoon, zoals ik al eerder zei, een laptop van tussen de €600 en €650 kopen (liefst minder) en er dan een draadloze router er bij. Waar is een laptop anders nuttig voor?

Het ligt namelijk zo:

Mijn zusje is dertien en die heeft een tergend traage computer. Als mijn vader een laptop heeft kan de computer beneden naar haar toe (2 mensen blij in 1x). Wat betreft dat draadloze, ik ben er zelf geen fan van. Draad werkt hier goed dus waarom zouden we het gaan veranderen ^_^

Je zegt ook: Ik zou die van BCC niet nemen, maar waarom dan als ik vragen mag? Omdat het van BCC komt of omdat het van Acer is? :tu:

Geplaatst:
Acer

De betrouwbaarheid & kwaliteit verschilt erg per model, daarom zou ik wat reviews lezen over het betreffende type.

Die Acer 7110 7113WLSMI van ons is best goed, hij voelt alleen niet al te stevig aan.

Geplaatst:
Acer

De betrouwbaarheid & kwaliteit verschilt erg per model, daarom zou ik wat reviews lezen over het betreffende type.

Die Acer 7110 7113WLSMI van ons is best goed, hij voelt alleen niet al te stevig aan.

Helaas kan ik van die Acer 5633-1G80 geen reviews vinden, ik ga morgen even naar BCC om te kijken of het was is! Bedankt! _O_

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...