Jump to content

Kanye West

Recommended Posts

Geplaatst:

Kanye West (Atlanta, 8 januari 1977) is een Amerikaanse producer en rapper.

Hij begon zijn carrière als co-producer van een aantal nummers op het album Harlem World van Mase. Naam maakte hij echter met het produceren van het album The Blueprint van Jay Z (Jigga) in 2001. Hij viel op bij Roc-A-Fella Records, hij was toen al wat solo dingen gaan opnemen waardoor hij uiteindelijk een contract zou krijgen, maar sinds een bijna fataal auto-ongeluk na een opname-sessie in Los Angeles in oktober 2002 is West ook echt gaan rappen en solo produceren. West had door het ongeluk zijn kaak op drie plaatsen gebroken en dat is nog goed te horen op de debuut album The College Dropout. Zijn dubuut single Through The Wire gaat over het ongeluk.

Na zijn gewaardeerde debuutalbum maakte hij een ware carrièrebloei mee, zowel solo als rapper, met name in zijn thuisland, als producer, waarbij de hits elkaar snel opvolgde, zoals; Jay-Z - Izzo (H.O.V.A.), Alicia Keys - You Don't Know My Name en Ludacris - Stand Up.

Kanye West staat bekend om zijn politieke visies over maatschappelijke onderwerpen, voornamelijk racisme. In de hitsingle "All Falls Down" is zelfs een gedeelte van de tekst waarin Kanye West zegt dat een blanke man uiteindelijk toch betaald krijgt, gecensureerd in Nederland. In "Heard 'Em say" (Late Registration, 2005) verwijt hij de regering van de VS voor het ter wereld brengen van het HIV-virus.

Op 2 september, 2005, was Kanye West aanwezig als gastspreker bij een benefiet-televisieshow voor de slachtoffers van de orkaan Katrina, welke live werd uitgezonden door NBC. Kanye West hield zich niet aan zijn script. Geheel onverwacht zei hij: "George Bush doesn't care about black people" als reactie op het langzame optreden van de overheid om de burgers in New Orleans te helpen. De zender, die toentertijd niet op de hoogte was van Kanye's plannen, bood later zijn excuses aan.

Bron: Wikipedia :roll:

-----------

Dus wat vinden jullie van Kanye West? Ik ben helemaal verslaafd aan The College Dropout, misschien wel het beste album ooit.

Maar tegenwoordig luister ik niet meer echt naar hem. Alle muziek is tegenwoordig te modern :engel:

Geplaatst:

Eeyyyyy

Ik hou van Touch the Sky. Die clip heeft Pam Anderson.. en Gold Digger samplet Ray Charles. Dat vind ik zo!

entry_20050728171538.jpg

Geplaatst:

Kanye West: "George Bush doesn't care about black people!!"

En waarmee komt Niels aanzetten? Een plaatje van Bush die z'n duim omhoog steekt. :schater:

Geplaatst:

@NilsHolgersson: Ben je neit vergeten een kruis door die plaatje te zetten?

Ik hou van Kanye West, hij rapt over dingen die mij boeien (Jesus Walks, The Corners (alleen refrein), This Way) en hij meent zich ook niet te veel zoals die rappertjes van deze tijd.

Geplaatst:

Zijn teksten zijn echt wel hard! Hij's zeker een goeie rapper maar als persoon is hij echt een egotrippertje (Net als Game). Maar ik moet zeggen dat Wouldn't Get Far - The Game Ft. Kanye West, wel een echt dik nummer is!

Geplaatst:

Ik vind hem geen goeie rapper.

Hij overdrijft te veel met zijn "wereldverbeterende" nummers.

Geef mij maar zijn vriend Jay-Z

Geplaatst:

zelf ken ik alleen zijn nummers van TV, ik zoek niet echt naar meer.

Maar voor comerciele zooi is het wel aardig ja :Y

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...