Ice Banana Geplaatst: 4 juli 2007 Rapport Geplaatst: 4 juli 2007 (bewerkt) Omdat er alsmaar meer toppics komen over rappers, wou ik toch de eer hoog houden door een toppic te openen , Namelijk over "The Rolling Stones" De Rolling Stones is een invloedrijke populaire Britse rockband, en voeren als bekend logo een plaatje van een tong. Velen denken dat het ontworpen werd door Andy Warhol, maar eigenlijk ontwierp John Pasche het. De naam van de groep is afgeleid van een nummer van Muddy Waters, dat onder andere refereert aan een zwervend bestaan en aan het gezegde: "Een rollende steen krijgt geen mos" (A Rollin' Stone gathers no moss). Oorspronkelijk bestonden de Stones uit: Mick Jagger (zang) Brian Jones (gitaar) Keith Richards (gitaar) Ian Stewart (piano) Charlie Watts (drums) Bill Wyman (bas). De Rolling Stones kregen in 1963 een platencontract aangeboden door Dick Rowe van Decca op advies van George Harrison, kort nadat Rowe een andere groep had geweigerd die hij niet goed genoeg vond, de Beatles. Een ander opvallend detail is dat de eerste single "Come On" de hitparade top tien niet haalde, maar dat pas met "I wanna be your man" van Beatles-componisten John Lennon & Paul McCartney de Stones hun eerste hit in Engeland scoorden. Op dat moment waren de Rolling Stones nog onervaren; er was nog weinig eigen stijl en de eerste albums bevatten voornamelijk covers. Rond 1965 werd het rebelser, met als voorbeeld de single Satisfaction, en werden de bluescomposities van het duo Jagger/Richards steeds beter, zoals te horen op albums als Beggar's Banquet (1968) en Let it Bleed (1969). Tussen 1963 en 1970 brachten de Stones negen albums uit. Met de roem begon de band ook drugs te gebruiken. Bekendste liedjes tot 1970: 1965 - (I can't get no) Satisfaction 1966 - Paint It, Black 1968 - Jumpin' Jack Flash 1968 - Sympathy for the Devil 1969 - Gimme Shelter 1969 - You Can't Always Get What You Want Vanaf 1970 doken er telkens persoonlijke problemen binnen de band en meer problemen met drugs op. Na het werk Exile on Main Street (1972) ging het wat bergafwaarts, hoewel het aantal fans bleef stijgen en ze met het gevoelige Angie een megahit scoorden. Jagger en Richards groeiden enigszins uit elkaar, en rond 1975 nam Jagger de leiding in de band over. In 1978 kwam Some Girls uit, dat veel kritieken deed verstommen. Vervolgens zakte het weer enigszins in, en maakte Mick Jagger in de jaren tachtig een aantal minder geslaagde soloplaten, naast een van de slechtste Stones producties 'Dirty Work, waarbij de bandleden elkaar tijdens de opnamen vaak niet eens zagen. De band leek op sterven na dood. Het was waarschijnlijk Keith Richards succesvollere soloalbum, Talk is Cheap (1988), en in het bijzonder het nummer You don't move me, over Jagger, dat de groep weer bijeen bracht. Dit resulteerde in het zeer sterke album Steel Wheels (1989). In de jaren negentig scoorden de Rolling Stones weer hits met de albums Voodoo Lounge (1994) en Bridges to Babylon (1997). De gelijknamige tours trokken wereldwijd een miljoenenpubliek. Er werd nu gespeculeerd dat ze, al op een hogere leeftijd voor rockers, zouden stoppen met de muziek. Echter met het album Forty Licks (2002) en de Licks tour (2002) geven ze overal ter wereld concerten. Ook in 2005 zijn de Rolling Stones weer "op tournee". Wat Keith Richards ooit het Disney land effect noemde, je moet er een keer geweest zijn met je kleinzoon, is werkelijkheid geworden. De Rolling Stones ontvingen een Grammy voor hun volledige oeuvre in 1986 en werden opgenomen in de Rock and Roll Hall of Fame in 1989. Op 18 februari 2006 gaven ze een gratis concert op het strand van Rio de Janeiro voor meer dan een miljoen fans. In Vancouver (Canada) vond op 23 november 2006 het voorlopig laatste optreden van de band plaats in het kader van de "A Bigger Bang" wereld tournee. Door de val van een boomstronk van Keith Richards moest de Europese zomertour lijst drastisch aangepast worden om zo veel mogelijk landen in een zeer kort tijdsbestek aan te kunnen doen. Dit hield o.a. voor Nederland in dat er maar 1 concert was in 2006 i.p.v. 2; op 8 juni 2007 is dit echter goed gemaakt met een concert in Nijmegen. De Stones zijn terug op tournee door Europa en treden onder andere opnieuw op in Nederland & België. Bron Zoals je ziet hebben zo ook al aardig wat rimpeltjes Annyways; Ik vind de band gewoon top! Zie maakten rock en roll groot IB Bewerkt: 4 juli 2007 door ICE BANANA Reageren
Blue Yoshi 97 Geplaatst: 4 juli 2007 Rapport Geplaatst: 4 juli 2007 Niet mijn style. Ik vind hun muziek maar saai. Maar ja als 'artiesten' zijn ze wel goed, al snapt waarschijnlijk niemand wat ik bedoel. Bedankt voor die laatste foto, strakx krijg ik weer nachtmerries Reageren
Ice Banana Geplaatst: 4 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 4 juli 2007 Het was met heel veel plezier, Ik snap gewoon niet waarom je zoiets kan zeggen? Dat duidt op geen mensen kennis, het is je smaak niet dus je vindt het lelijke achterlijke personen? Tjah ligt eraan wat je saai vindt, Ze zijn legendes geworden met hun "saaie" muziek IB Reageren
Fox Lenny Geplaatst: 5 juli 2007 Rapport Geplaatst: 5 juli 2007 (bewerkt) Lang leve rock Rolling Stones zijn hartstikke goed hoor, veel beter dan al die hip-hop/rap-crap en trouwens, ICE BANANA, de youtube-clip in je signature is ook erg goed Bewerkt: 5 juli 2007 door Fox Lenny Reageren
.Exorcist Geplaatst: 5 juli 2007 Rapport Geplaatst: 5 juli 2007 De Rolling Stones zijn inderdaad heel erg goed! al vindt ik de muziek van The Eagles beter, maar de Rolling Stones hebben ook mooie plaatjes, en die worden hier bij mij thuis ook vaak genoeg gedraaid. Reageren
Blue Yoshi 97 Geplaatst: 5 juli 2007 Rapport Geplaatst: 5 juli 2007 Het was met heel veel plezier,Ik snap gewoon niet waarom je zoiets kan zeggen? Dat duidt op geen mensen kennis, het is je smaak niet dus je vindt het lelijke achterlijke personen? Tjah ligt eraan wat je saai vindt, Ze zijn legendes geworden met hun "saaie" muziek IB Nee, Ik --> VIND <-- hun muziek maar saai, en dat ik ze lelijk vind heeft --> NIKS <-- te maken met dat ik ze geen goeie muziek vind maken. Ik zei toch "Als 'artiesten' vind ik ze wel goed"? En aangezien er niet veel mensen zijn die hun muziek saai --> VINDEN <-- zijn ze legendes geworden.. Reageren
PowerPats Geplaatst: 5 juli 2007 Rapport Geplaatst: 5 juli 2007 (bewerkt) Ik vindt de rolling stones egt geweldig mijn favoriete nummer van hun is wel paint it black ze zijn egt gewoon helemaal top Ik hou wel van die muziek uit die tijd niet alleen rock hoor maar zo een beetje alles toen was het echte muziek met instrumenten enzo nu gebruiken ze allerlei computers ervoor of zitten ze een beetje te rappen of zogenaamt serieus te zingen zonder egt contact met het publiek te maken vroeger was dat wel anders artiesten gingen toen egt los in de muziek. Bewerkt: 5 juli 2007 door powerpats Reageren
Blue Yoshi 97 Geplaatst: 5 juli 2007 Rapport Geplaatst: 5 juli 2007 toen was het echte muziek met instrumenten enzo nu gebruiken ze allerlei computers ervoor of zitten ze een beetje te rappen of zogenaamt serieus te zingen zonder egt contact met het publiek te maken vroeger was dat wel anders artiesten gingen toen egt los in de muziek. Helemaal gelijk. Reageren
NilsHolgersson Geplaatst: 5 juli 2007 Rapport Geplaatst: 5 juli 2007 Ik vind ze beter dan The Beatles. The Beatles zijn vooral The Greatest Band of all Time doordat ze in 1969 alweer uit elkaar gingen. Toen Lennon in '80 werd vermoord werden ze verheven tot mythische figuren die nooit meer overtroffen konden worden. Terwijl de Stones na 1969 pas hun beste albums uitbrachten; de Let It Bleed/Sticky Fingers/Exile on Main St.-trilogie. Ik weet zeker; waren de Stones in '74 gekapt en stierf Mick Jagger een vroege dood, dan waren ze nu groter dan The Beatles. Under My Thumb Reageren
.Exorcist Geplaatst: 6 juli 2007 Rapport Geplaatst: 6 juli 2007 Ik vindt de rolling stones egt geweldig mijn favoriete nummer van hun is wel paint it black ze zijn egt gewoon helemaal top Ik hou wel van die muziek uit die tijd niet alleen rock hoor maar zo een beetje alles toen was het echte muziek met instrumenten enzo nu gebruiken ze allerlei computers ervoor of zitten ze een beetje te rappen of zogenaamt serieus te zingen zonder egt contact met het publiek te maken vroeger was dat wel anders artiesten gingen toen egt los in de muziek. En dat wat je nu zegt is 100% waar! als je de muziek van nu vergelijkt met de muziek van toen kan nu iedereen artiest worden, eerst gewoon beetje zitten zingen, dan even achter de pc kruipen, ja zo kan mijn oma ook wel als een lekkere stoot klinken. Reageren
.Djanick Geplaatst: 6 juli 2007 Rapport Geplaatst: 6 juli 2007 Ik hou wel van die muziek uit die tijd niet alleen rock hoor maar zo een beetje alles toen was het echte muziek met instrumenten enzo nu gebruiken ze allerlei computers ervoor of zitten ze een beetje te rappen of zogenaamt serieus te zingen zonder egt contact met het publiek te maken vroeger was dat wel anders artiesten gingen toen egt los in de muziek. daar ben ik het niet helemaal mee eens, oke bij rap heb je zo`n saaie beat erachter opgenomen in een studio en als ze het live doen met beatboxen is het gewoon zwak vergeleken met wat je dan op tv hoort. dat alle muzieksoorten tegenwoordig achter de computer zitten vind ik niet. alle metal bands hebben 9 van de 10 keer een: basgitaar,drumstel, 1 of meerdere gitaren *6 snarige* en een zanger. live gebruiken ze ook geen opnames speciale geluiden die je op tv wel hoort want die kunnen gedaan worden met de keyboard. en als ik naga na hoeveel bands ik geweest ben geweest en er super veel contact word gemaakt met het publiek *bijvoorbeeld: ze praten tegen publiek, gooien plectrums in publiek, als je geluk hebt kan je zelfs backstage komen etc* Reageren
PowerPats Geplaatst: 8 juli 2007 Rapport Geplaatst: 8 juli 2007 Ik hou wel van die muziek uit die tijd niet alleen rock hoor maar zo een beetje alles toen was het echte muziek met instrumenten enzo nu gebruiken ze allerlei computers ervoor of zitten ze een beetje te rappen of zogenaamt serieus te zingen zonder egt contact met het publiek te maken vroeger was dat wel anders artiesten gingen toen egt los in de muziek. daar ben ik het niet helemaal mee eens, oke bij rap heb je zo`n saaie beat erachter opgenomen in een studio en als ze het live doen met beatboxen is het gewoon zwak vergeleken met wat je dan op tv hoort. dat alle muzieksoorten tegenwoordig achter de computer zitten vind ik niet. alle metal bands hebben 9 van de 10 keer een: basgitaar,drumstel, 1 of meerdere gitaren *6 snarige* en een zanger. live gebruiken ze ook geen opnames speciale geluiden die je op tv wel hoort want die kunnen gedaan worden met de keyboard. en als ik naga na hoeveel bands ik geweest ben geweest en er super veel contact word gemaakt met het publiek *bijvoorbeeld: ze praten tegen publiek, gooien plectrums in publiek, als je geluk hebt kan je zelfs backstage komen etc* Sorry voor mijn late reactie maar als ik me niet vergis komt metal tog uit de jaren 80 ? dan verbaast het me niks dat ze nog steeds de instrumenten gebruiken die er in die tijd nog waren nog even iets over de rolling stones vandaag was ik met een famillieuitje naar het kurhaus geweest een hele luxe 5 sterren hotel restaurant en wat zag ik tot mijn verbazing dat de rolling stones in 1964 ook in de zaal waren geweest waar wij dineerden ook al was het lang geleden het gaf best wel een kick dat die legendarische muziekgroep in dezelfde zaal zijn geweest waar ik ook was ik zag ook nog een foto van hun in de zaal toen ze daar waren behalve hun waren er natuurlijk ook andere beroemde wereldsterren maar de rolling stones vondt ik nog steeds het gaafst. Reageren
LBG Geplaatst: 8 juli 2007 Rapport Geplaatst: 8 juli 2007 Ik vind ze heel goed! Het is niet mijn stijl maar ze steken ver boven andere rock bandjes uit vind ik. Reageren
NilsHolgersson Geplaatst: 9 juli 2007 Rapport Geplaatst: 9 juli 2007 De Stones door de jaren heen 1964 - Time is on My Side 1964 - Little Red Rooster 1965 - The Last Time 1966 - As Tears Go By 1966 - Paint It, Black 1966 - Lady Jane 1966 - (I Can't Get No) Satisfaction 1966 - Under My Thumb 1967 - Ruby Tuesday 1968 - Jumpin' Jack Flash 1968 - You Can't Always Get What You Want 1968 - Child of the Moon 1969 - Gimme Shelter 1969 - Sympathy for the Devil 1969 - Honky Tonk Women 1971 - Brown Sugar 1972 - Street Fighting Man 1972 - Tumbling Dice 1973 - Angie 1974 - It's Only Rock 'n' Roll 1974 - Ain't Too Proud to Beg 1976 - Fool to Cry 1976 - Hot Stuff 1978 - Miss You 1978 - Beast of Burden 1980 - She's So Cold 1981 - Start Me Up 1981 - Waiting on a Friend 1983 - Undercover of the Night 1984 - She Was Hot 1986 - Harlem Shuffle 1989 - Mixed Emotions 1991 - Highwire 1995 - You Got Me Rocking 1995 - Like a Rolling Stone 1997 - Anybody Seen My Baby? 2002 - Don't Stop 2005 - Rough Justice 2003 - Sympathy for the Devil (The Neptunes Remix) 2005 - Streets of Love 2005 - Rain Fall Down (Ik verwacht natuurlijk wel dat iedereen al die filmpjes nu gaat kijken he, dat snap je) Reageren
Sdajafol Geplaatst: 10 juli 2007 Rapport Geplaatst: 10 juli 2007 ... Iemand hier heeft iétsje te veel vrije tijd volgensmij Ik heb de Stones nooit live gezien (kaartje van meer dan €100? Voor dat bedrag koop ik aardig wat cdtjes...), maar laatst wel een Tribute Night aan de Stones, Kiss en Queen, erg goed, Sympathy for the Devil blijft een catchy melodie heben. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.