Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

1 je begint met een nieuw document van 400 pix bij 150 pix

2 download een leuke grunge brush set

3 vul je laag met zwart door edit-fill-black

4 maak een nieuwe layer aan en brush een beetje met wit

5 maak weer een nieuwe layer aan en brush een beetje met zwart

ps:de flow van je brush op 50% :D

6 maak een nieuwe layer en pak je gradient tool zet die op overlay en kies een leuk kleurtje

7 verander de oppasitie van de layer als het moet

8 ga naar filter-distort-twirl en zet hem op 567

dit heb ik niet uit een andere tut maar zelf ontdekt

rate en comment plzzz :D

Geplaatst:

Ik vind deze 'tutorial' niet echt duidelijk, het is een kleine moeite om wat plaatjes van je vorderingen erbij te zetten, zo weten degenen die beginnen met Photoshop ook wat ze ongeveer zouden moeten hebben.

Geplaatst:

Ik heb het geprobeert en hij is heel onduidelijk om te volgen.

Je zou het beter in een plaatje kunnen verwerken en dan met eigen plaatjes per stap erbij te doen.

Zo voorkom je meestal de mensen die vast zitten in je tutorial. ^_^

Ook was een beetje ABN ook wel handig geweest. Want als ik joun tutorial gemaakt had zonder plaatjes en in een plaatje verwerkt was er bij mij dit uit gekomen.

Welkom bij de tutorial waarbij je een mooi achtergrond leert maken.

Stap 1 ~ 
Eerst start je een nieuw document van: ''400x150'' in pixels.

Stap 2 ~
Daarna download je een leuke grunge brush set zoals[url="http://www.photoshopbrushes.com/brushes/6.htm"] deze.[/url]

Stap 3 ~ 
Vul je document met zwart. Ga naar ''edit'' daarna naar ''fill'' en selecteer je ''black''.

Stap 4 ~
Maak een nieuwe layer met ''Ctrl+Shift+N'' en brush met wit een beetje over je document.

Stap 5 ~
Maak een nieuwe layer aan en brush met zwart een beetje over je document. Zet wel flow op 50%.

Stap 6 ~ 
Maak opnieuw een nieuwe layer en kies de  ''Gradient tool'' en kies de optie overlay en kies een kleur dat je leuk vind.

Stap 7 ~ 
Ga naar je zichtbaarheid percentage en verander het als je het nodig vind.

Stap 8 ~  
Ga daarna naar de optie: ''filter'' daarna naar de optie ''distort'' en op het laatst naar ''twirl'', Zet dat op het getal ''567''.

Dit was mijn tutorial over een mooie achtergrond in je sig.
Veel succes!

Kijk zo zie je wel dat je nu veel meer overzicht hebt over je tutorial en kunnen anderen hem beter volgen omdat het in ABN is. Lees ook even: de tutorial van froodoo over hoe je een tutorial maakt.

Geplaatst:

Je kunt beter eerst de Regels van het Tutorial subforum even doornemen voordat je een tutorial gaat posten.. Plaatjes in een tutorial zijn verplicht.

Ik waardeer je moeite voor het maken van een tutorial, maar maak voortaan een nieuw topic waar het allemaal mooi en duidelijk uitgelegd is met screens etc.

Topic closed.

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...