Jump to content

Vraagje over computer van Dell

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb (zoals sommigen misschien al hebben gezien in mijn handtekening) eindelijk een computer besteld maar nu is mijn vraag : mijn pc word in ierland inelkaar gezet , wordt de computer ook al geïnstalleerd tijdens productie ? of komen ze hem aan huis installeren ?

De O.S die ik krijg is windows vista ultimate , daarbij kan je kiezen of je een 32- of een 64-bits systeem wilt ,dus ik hoop dat ik hem zelfmag installeren ,want dan kan je gewoon kiezen tussen 32 0f 64 bits , of is dit alleen Ultimate als je hem zo in de winkel koopt zonder pc ?

PLZ help me

Geplaatst: (bewerkt)
Ik heb (zoals sommigen misschien al hebben gezien in mijn handtekening) eindelijk een computer besteld maar nu is mijn vraag : mijn pc word in ierland inelkaar gezet , wordt de computer ook al geïnstalleerd tijdens productie ? of komen ze hem aan huis installeren ?

De O.S die ik krijg is windows vista ultimate , daarbij kan je kiezen of je een 32- of een 64-bits systeem wilt ,dus ik hoop dat ik hem zelfmag installeren ,want dan kan je gewoon kiezen tussen 32 0f 64 bits , of is dit alleen Ultimate als je hem zo in de winkel koopt zonder pc ?

PLZ help me

Hij wordt voor geinstalleerd bij de hardeschijfbakker.

Die zet er images op, Dell komt je pc echt niet thuis bezorgen, dat laten ze doen door iemand als TNT post.

Als je in de winkel windows vista 64bit koopt, dan krijg je de 32bit + een coupon om voor maar 10 euro windows vista 64bit te bestellen.

Iedere editie is er in 32 en 64 bit.

Ook zijn er met windows vista 64bit veel driverproblemen.

Dus als je een 64bit os wilt op je pc, neem linux.

Bewerkt: door ifc3
Geplaatst:

PLZ help me

Hij wordt voor geinstalleerd bij de hardeschijfbakker.

Die zet er images op, Dell komt je pc echt niet thuis bezorgen, dat laten ze doen door iemand als TNT post.

Als je in de winkel windows vista 64bit koopt, dan krijg je de 32bit + een coupon om voor maar 10 euro windows vista 64bit te bestellen.

Iedere editie is er in 32 en 64 bit.

Ook zijn er met windows vista 64bit veel driverproblemen.

Dus als je een 64bit os wilt op je pc, neem linux.

Dus je kan beter een 32 bits systeem nemen ?

Geplaatst:

Het probleem met de 32 bits versie van Vista is dat het een maximum van 2,7 gig intern geheugen ondersteund. Je kan wel meer geheugen plaatsen in je systeem, maar Vista zal het niet herkennen en dus ook niet ondersteunen. Een 64 bits versie van Vista ondersteund dat wel, zo even uit mijn hoofd ondersteund Vista 64 bits maximaal 16 gig intern geheugen..

En ongeacht of je Ultimate, Premium, of Bussiness gebruikt, als het een 32 bits versie is zal je geen extra voordeel hebben met 4 gig intern geheugen, en opzichte van 2 gig..

Daarnaast krijg je je systeem afgeleverd met een zogenaamde "pre-install" van het besturingssysteem. Dat houdt in dat als je de pc voor het eerst aanzet, je zelf de installatie moet voltooien door de gewenste taal te kiezen (Engels, Nederlands of Frans), en de juiste persoonlijke instellingen aan te geven zoals gebruikersnaam en wachtwoord. Let er ook op dat je zelf verantwoordelijk bent voor een recovery-dvd, je krijgt het besturingssysteem namelijk niet meer geleverd op schijf. Zonder die recovery-dvd zal je je systeem (als het nodig is) niet meer terug kunnen zetten naar de fabriekssituatie..

Geplaatst:
Het probleem met de 32 bits versie van Vista is dat het een maximum van 2,7 gig intern geheugen ondersteund. Je kan wel meer geheugen plaatsen in je systeem, maar Vista zal het niet herkennen en dus ook niet ondersteunen. Een 64 bits versie van Vista ondersteund dat wel, zo even uit mijn hoofd ondersteund Vista 64 bits maximaal 16 gig intern geheugen..

En ongeacht of je Ultimate, Premium, of Bussiness gebruikt, als het een 32 bits versie is zal je geen extra voordeel hebben met 4 gig intern geheugen, en opzichte van 2 gig..

Daarnaast krijg je je systeem afgeleverd met een zogenaamde "pre-install" van het besturingssysteem. Dat houdt in dat als je de pc voor het eerst aanzet, je zelf de installatie moet voltooien door de gewenste taal te kiezen (Engels, Nederlands of Frans), en de juiste persoonlijke instellingen aan te geven zoals gebruikersnaam en wachtwoord. Let er ook op dat je zelf verantwoordelijk bent voor een recovery-dvd, je krijgt het besturingssysteem namelijk niet meer geleverd op schijf. Zonder die recovery-dvd zal je je systeem (als het nodig is) niet meer terug kunnen zetten naar de fabriekssituatie..

Tenzij je er een recovery DVD bij hebt besteld.

En peter99 heeft 4GB ram besteld, waar hij dus niets aan heeft.

Maar snel Kubuntu 64bit nemen dus, als je je 4gb ram wilt gebruiken.

Geplaatst:

Ik wil Xp op de pc die ik eind zomer krijg, (chek mijn sig) moet ik dan ook de x64 Bit versie van Xp nemen voor 4 GB ram?

Geplaatst:
Ik wil Xp op de pc die ik eind zomer krijg, (chek mijn sig) moet ik dan ook de x64 Bit versie van Xp nemen voor 4 GB ram?

Ja, dat moet, maar die heeft ook veel problemen (nog meer dan Windows Vista).

En ik zou ook een fatsoenlijk moederbord in die pc nemen (Intel 965 / nForce6 of hoger).

Geplaatst:

Recovery DVD ? niks van gehoord tijdens het "bouwen"

En dus geen besturingssysteem erbij ?

Maar eh moet je de keuzen tussen 32 of 64 bits zelfmaken of wordt dat al in de fabriek gekozen , dat hoop ik nu juist nie , anders veels te veel betaald aan RAM en niet alles kunnen gebruiken

Hoe zit het dan als je computer een keer hopeloos crashed en je hebt geen recovery DVD , kan je die dan nog kopen ergens ?

P.S das behoorlijk poep , zit er een CD-speler in mn pc , DVD vond me pa te duur worden

P.P.S Toen ik te horen kreeg dat ik een pc kreeg dacht ik dat bits onbelangrijk waren , ik werk met hele zware progammas , 3ds ,photoshop enzo

P.P.P.S Bits leken mij eerder een soort van "zoutjes" :D

Andwoord nodig !

Geplaatst:

Maar eh moet je de keuzen tussen 32 of 64 bits zelfmaken of wordt dat al in de fabriek gekozen , dat hoop ik nu juist nie , anders veels te veel betaald aan RAM en niet alles kunnen gebruiken

Hoe zit het dan als je computer een keer hopeloos crashed en je hebt geen recovery DVD , kan je die dan nog kopen ergens ?

P.S das behoorlijk poep , zit er een CD-speler in mn pc , DVD vond me pa te duur worden

P.P.S Toen ik te horen kreeg dat ik een pc kreeg dacht ik dat bits onbelangrijk waren , ik werk met hele zware progammas , 3ds ,photoshop enzo

Andwoord nodig !

Die ram kun je wel gebruiken door bv. Kubuntu 64bit te nemen.

Een recovery cd krijg je er niet bij.

Als je pc crasht en je hebt niet zelf 1 gemaakt, dan heb je pech.

Een CD speler kost 4 euro, een dvdspeler kost 15 euro.

Wat jij erop doet is niet zwaar.

Geplaatst:

Andwoord nodig !

Zoals ik al had zeget ben ik toch meer een Windows-mens

Maar kan ik kiezen wat voor systeem ik wil 32 of 64 bits ? bij die pre-installatie , want ik wil mn 4gb RAM wel gebruiken voor windows

Geplaatst: (bewerkt)

Andwoord nodig !

Zoals ik al had zeget ben ik toch meer een Windows-mens

Maar kan ik kiezen wat voor systeem ik wil 32 of 64 bits ? bij die pre-installatie , want ik wil mn 4gb RAM wel gebruiken voor windows

Je krijgt de 32bit editie, ookal bestel je de 64bit editie.

Je kunt dus je 4GB ram niet gebruiken.

Maar neem dan minstens Kubuntu dualboot.

EDIT: maar windows vista werkt wel weer zo dat je iedere Windows Vista DVD kunt gebruiken voor herinstallatie, als de licentie code maar klopt.

En dit staat toch bij de meeste fabrikanten van moederborden:

(Gigabyte):

(Note 1) Due to the limitation of Windows 32-bit operating system, when more than 4GB of physical memory is installed, the actual memory available for the operating system will be less than 4GB; Windows 64-bit operating system doesn't have such limitation.

(asrock):

*Due to the operating system limitation, the actual memory size may be less than 4GB for the reservation for system usage under Windows® XP and Windows® Vista™. For Windows® XP 64-bit and Windows® Vista™ 64-bit with 64-bit CPU, there is no such limitation.

Bewerkt: door ifc3
Geplaatst:

Je kan bij Dell ook helemaal niet kiezen tussen een x86 (32-bit) en een x64 systeem. Waarom ze je er dan 4 GB laten bij kiezen is mij ook een raadsel.

Ik heb zelf een Dell systeem en heb via die chatservice wat gevraagd hierover (ik had zelf ook wel 64-bit gewild) en ze zeggen dat ze geen x64 systemen leveren omdat de drivers daar niet goed op werken, maar dat er aan gewerkt wordt.

Geplaatst:
Je kan bij Dell ook helemaal niet kiezen tussen een x86 (32-bit) en een x64 systeem. Waarom ze je er dan 4 GB laten bij kiezen is mij ook een raadsel.

Omdat zij weten dat (k)Ubuntu bestaat.

Ik heb zelf een Dell systeem en heb via die chatservice wat gevraagd hierover (ik had zelf ook wel 64-bit gewild) en ze zeggen dat ze geen x64 systemen leveren omdat de drivers daar niet goed op werken, maar dat er aan gewerkt wordt.

Wat ik ook al de hele tijd zeg, Windows x64 is nog in beta fase.

Geplaatst:
en voor 64 zijn er nouwelijks drivers, en sommige programma's willen er niet goed mee fuctioneren.

Dat bedoel ik, dus als je een 64bit OS op je pc wilt, neem dan linux, bv. Kubuntu.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...