Jump to content

Computer te slecht voor Scarface?

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb even een vraagje, ik heb sinds vandaag het spel Scarface: The World Is Yours maar het schokt ENORM. Ik kan niet normaal lopen/ schieten/ iets doen doordat het zo schokt. Met schokken bedoel ik dat de mensen in schokken bewegen. Ik heb deze computer nu nog geen jaar, dus ik baal er best wel van dat hij blijkbaar zo'n spel niet aan zou kunnen =/ Nu de vraag, volgens mij is mijn computer goed genoeg om dit spel aan te kunnen, dus waar ligt het schokken aan?

Hier mijn systeem informatie:

Mijnsysteemspecs.jpg

En de eisen van Scarface:

Minimum Eisen:

Windows 2000/XP

Pentium 4, 1.8 GHz of AMD equivalent

256 MB RAM

DirectX 9.oc-compatible video card (ATI Radeon 9200 or NVIDIA GeForce FX 5200 with 128 MB RAM) or higher

DirectX 9.oc-compatible sound cardand speakers or headphones

Microsoft-compatible mouse and keyboard

16x DVD-ROM

2.9 GB of uncompressed hard drive space

Bvd, Awi

Geplaatst:

Wat voor grafische kaart heb je? Voor de rest ziet je systeem er goed genoeg uit om het te spelen (ruim voldoende).

Geplaatst:
Ik heb even een vraagje, ik heb sinds vandaag het spel Scarface: The World Is Yours maar het schokt ENORM. Ik kan niet normaal lopen/ schieten/ iets doen doordat het zo schokt. Met schokken bedoel ik dat de mensen in schokken bewegen. Ik heb deze computer nu nog geen jaar, dus ik baal er best wel van dat hij blijkbaar zo'n spel niet aan zou kunnen =/ Nu de vraag, volgens mij is mijn computer goed genoeg om dit spel aan te kunnen, dus waar ligt het schokken aan?

Hier mijn systeem informatie:

Mijnsysteemspecs.jpg

En de eisen van Scarface:

Minimum Eisen:

Windows 2000/XP

Pentium 4, 1.8 GHz of AMD equivalent

256 MB RAM

DirectX 9.oc-compatible video card (ATI Radeon 9200 or NVIDIA GeForce FX 5200 with 128 MB RAM) or higher

DirectX 9.oc-compatible sound cardand speakers or headphones

Microsoft-compatible mouse and keyboard

16x DVD-ROM

2.9 GB of uncompressed hard drive space

Bvd, Awi

A. : Je hebt de instellingen te hoog

B. : je hebt een te slechte videokaart

C. : Idle wordt er al teveel geheugen gebruikt.

Geplaatst:

A: Hoe zet ik ze lager? Bedoel je de instellingen van het spel of mn comp?

B: Kan ik mijn grafische kaart upgraden met een Dell?

C: Hoe gebruik ik minder geheugen? Betekent dit dat ik een virus heb of iets?

Geplaatst: (bewerkt)

A: In het menu van het spel naar instellingen. Dan kan je daar de kwaliteit wat lager zetten.

B: Vertel eerst maar eens wat je nu hebt, want dat is misschien ook overbodig.

C: Mischien is geheugengebruik ook niet de reden. De meest voornaamste reden is een te slechte GPU. In dat plaatje bovenaan is trouwens ook te zien dat er maar iets meer dan de helft wordt gebruikt, dus dit lijkt me sowieso uit te sluiten (geen virus dat je geheugen vol propt).

Plaats nou maar eerst je complete specificaties (dus met grafische kaart), want dat is waarschijnlijk het probleem.

Bewerkt: door Insanity Prawn Boy
Geplaatst:

A: In het menu van het spel naar instellingen. Dan kan je daar de kwaliteit wat lager zetten.

B: Vertel eerst maar eens wat je nu hebt, want dat is misschien ook overbodig.

C: Mischien is geheugengebruik ook niet de reden. De meest voornaamste reden is een te slechte GPU. In dat plaatje bovenaan is trouwens ook te zien dat er maar iets meer dan de helft wordt gebruikt, dus dit lijkt me sowieso uit te sluiten (geen virus dat je geheugen vol propt).

Plaats nou maar eerst je complete specificaties (dus met grafische kaart), want dat is waarschijnlijk het probleem.

Waar vind ik mijn complete specificaties dan? (met de zoekfunctie vond ik dat dit (de specs op de screen) de complete waren)

Geplaatst:

Dan ga je naar configuratiescherm > systeem > en dan apparaatbeheer.

Dan krijg je zoiets te zien:

naamloosjs4.png

(niet van mij)

Het vakje beeldschermadapters is (zijn) je GPU('s).

Ik heb er twee

1. RADEON X600 256 MB HyperMemory

2. RADEON X600 256 MB HyperMemory Secondary

Dat is gelijk aan 1 videokaart. Dus je hebt een X600 256MB Hyper Memory. En er zijn twee uitgangen vanachter aan je kaart de eerste, en de secondary. ;)

Hier een screen die ik even snel gemaakt heb:

Bovendien ligt het dus ook niet aan je grafische kaart. Het kan wel aan de cooling van de grafische kaart liggen. Als je cooler op je grafische kaart stuk is, dan hapert je spel ook. Ofwel staan je spel instellingen te hoog. Maar dat betwijfel ik. Ik denk dat het eerder aan de cooling van je PC ligt. Hoe warmer je PC wordt, hoe minder hij snel kan verwerken. Dus ik denk eerder dat je grafische kaart nie beschikt over een goeie cooler ofwel zelfs over geen cooler... Want mijn 128MB kaart had de zelfde cooler dan dat op jouw kaart zat. En als alles op het maximum stond, kreeg ik inderdaad ook happeringen... Dus ik zou even het coolertje nakijken.

Bewerkt: door Matiscus

Als je os (Windows doet dat sowieso vaak) veel geheugen gebruikt, zet hij vanalles in het wisselbestand.

Dit zorgt dat de harddisk heel hard moet laden en alles heel traag wordt, zodat het spel schokkerig gaat, ook al heb je een hele snelle gpu.

Het zou ook zo kunnen zijn dat je een programma aan hebt, zoals limewire, utorrent ofzoiets.

Edit: een ATi Radeon x600 is ook niet al te snel (de x series zonder 1 of 2 ervoor van ATi waren echt een flop).

Mischien kun je ook eens je drivers updaten van de

ATi website.

Bewerkt: door ifc3
Geplaatst:
Edit: een ATi Radeon x600 is ook niet al te snel (de x series zonder 1 of 2 ervoor van ATi waren echt een flop).

Daar wil ik toch nog wel even op reageren... Ik heb zelf een X850XT... En ik speel tot vandaag de dag nog elk spel op de volledige hoge instellingen... Dus ik denk dat je hier wel even verkeerd zit. Maar er zit wel een zalman cooling op. Maar ik heb geen enkel probleem met mijn kaart...

Geplaatst:

Daar wil ik toch nog wel even op reageren... Ik heb zelf een X850XT... En ik speel tot vandaag de dag nog elk spel op de volledige hoge instellingen... Dus ik denk dat je hier wel even verkeerd zit. Maar er zit wel een zalman cooling op. Maar ik heb geen enkel probleem met mijn kaart...

In ieder geval alles t/m een x700 en nVidia Geforce6 kaarten waren volgens mij beter dan die van ATi toen (Geforce 6 vs ATi Xxxx)

Ok ik download nu de

File Size Version

Catalyst Software Suite 34.6MB 7.6

voor mijn grafische kaart. Deze is volgens de site om het maximale uit mijn kaart te halen. Over die cooling dingen, kan het helpen als ik mijn computer een paar dagen niet gebruik (dat ze dan afkoelen), want ik ben nogal bang om mn computer open te slopen om het te checken, of is het anders slim er een monteur bij te halen? Er staan geen andere programma's aan als ik Scarface start dat weet ik bijna zeker, dus daar kan het denk ik niet aan liggen.

Edit: Ik heb die Catalyst Software Suite geinstalleerd, computer opnieuw opgestart en Scarface opgestart maar hij schokt nog steeds, ik heb de resoluitie van het spel lager gezet maar dat maakte niet echt verschil, hij schokt iets minder dan hiervoor maar het is nogsteeds niet normaal te spelen =/

Ik ga morgen een weekje op vakantie dus als iemand me daarvoor, of terwijl ik weg ben, kan helpen zou ik het heel fijn vinden =] De vraag is nu dus, ligt het aan dat coolding op mn grafische kaart? Hoe zie ik dat? Kan ik mn Dell daar gewoon voor uit elkaar slopen of gaat ie dan kapot? :puh:

Bvd, Awi

>>> Door Preddy: Een bump na een dag is me wat teveel van het goede, edit gewoon je bericht.<<<

Bewerkt: door Preddy

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...