Jump to content

Zou er een nederlandstalige versie komen van GTA IV


TNF

Recommended Posts

GTA met Nederlandse ondertitels is zoiets als GTA met Deense ondertitels. Ik vind dat we er trots op moeten zijn dat wij Nederlands sprekenden ons altijd aanpassen aan anderen, worden we tenminste niet zoals die Duitsters of Fransen, die zijn te lui om een andere taal te leren, stelletje conservatievelingen :puh: Hou maar Engels.

Zo da's eruit :)

Maar de taal blijft ook wel hetzelfde alleen de ondertitteling wordt nederlands net als in films.

Offtopic.

Ik heb laatst American Pie gezien in Duitsland nou geloof me dat klinkt echt niet en de hele humor is dan weg.

En ik vindt dat het ook helemaal niet mooi wordt want dan hoor je gelach wat een paar seconden langer duurd dan de mond van diegene :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 46
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • b4rtsimps0n

    5

  • gta-mike

    3

  • IV trailer

    3

  • -->nick<--

    2

door al dat amerikaans en engelse slang taal

dat kun je niet in Nederlands neer zetten omdat het dan vaker niks betekent

en als je een beetje gaat vertalen '' yeah boy lets roll'' en alllemaal die gangsta taal ( neem ik gta:SA ff als voorbeeld)

dat klinkt gewoon niet in het nederlands en kun je niet duidelijk vertalen

gewoon beetje engels leren en niet zeuren

Link to comment
Delen op andere websites

Nooit

Nederlands wordt maar in een paar landen gesproken. Als ze voor iedere taal met maar 30 miljoen mensen die het beheersen (meer of minder) een aparte versie gaan maken, worden de productiekosten veel te hoog. Ik zie het in ieder geval niet gebeuren.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar de rockstar humor zou ook nooit goed kunnen worden vertaald...want grappen in het Engels slaan vaak nergens op in het nederlands omdat het dan letterlijk vertaald word...
Dat is wel zo, maar heb jij ooit wel eens een film/tv-programma gezien waarin de grappen letterlijk vertaald werden?
Link to comment
Delen op andere websites

idd GTA moet in het ENG/FR/DU/SPA/(IT) blijven en dat zal ook zo zijn!

Als je nederlandse ondertitelingen wilt, dan moet je gewoon de PC-versie kopen en er zal wel ooit eens iemand afkomen met een vertaalde .txt bestandje. (zoals bij GTA SA)

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn mening is net zo als andere : NIET[/font]

Ik Vindt nederlands maar 1 bagger taalte .. dat klinkt toch niet .. Je bent gearresteerd(ofzo)

engels klinkt veel beter of miss word het wel de taal van onze Niko :Y Russich :7

Greetzz. Gtakiller94 :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

ja idd zie je nu al GTA in nederlandse subtitels?? dacht ik niet. :bonk:

je krijgt dan altijd dan van die onozele zinnen, en dan nog maar van de scheldwoorden te zwijgen.

nederlands is gewoon geen GTA-taal, dat is gewoon niet "gangsta-achtig" genoeg.

zie je nu al het woord "moederneuker" en "neuk mij" verschijnen? (mijn exuus voor de 2 woorden)

dacht ik niet!!!!

Link to comment
Delen op andere websites

ja idd zie je nu al GTA in nederlandse subtitels?? dacht ik niet. :bonk:

je krijgt dan altijd dan van die onozele zinnen, en dan nog maar van de scheldwoorden te zwijgen.

nederlands is gewoon geen GTA-taal, dat is gewoon niet "gangsta-achtig" genoeg.

zie je nu al het woord "moederneuker" en "neuk mij" verschijnen? (mijn exuus voor de 2 woorden)

dacht ik niet!!!!

Hier in Nederland ze je toch ook geen Moederneuker inplaats van Motherfucker.

Link to comment
Delen op andere websites

Mij maakt het niets uit of er Nederlands gesproken wordt in GTA IV of zelfs als er nederlandse ondertitelingen zijn.

Ik luister liever naar de originele taal (engels) en ondertitelingen hoef ik niet...

Ondertitelingen kunnen welliswaar wel handig zijn voor mensen die het engels niet machtig zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Iedereen zegt hier wel van "Het Nederlands klinkt toch niet", dan is daar een simpele oplossing voor: Engels gesproken, Nederlands ondertiteld, zoals zowat alles op TV tegenwoordig? ^_^

Mij interesseert het geen bal, want ik kan goed Engels en het maakt voor mij zelfs niets meer uit of het Nederlands of Engels is in de game. Al zou ik wel tegen zijn op Nederlands gesproken, want dan vind ik het nep. Nederlands ondertiteld vind ik nog wel gaan, maar dat is echt niet nodig :).

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...