Tim Geplaatst: 7 juli 2007 Rapport Geplaatst: 7 juli 2007 Ha. Nouja, Ik heb dus een grote boot gemaakt om in te varen. De reefer heb ik dus vervangen door deze boot. Maarja. De reefer is een klein k*t bootje, en mijn boot is wellicht 10 keer zo groot!!! Maarja. Dat is dus een probleem, want ik kan niet de orginele COL gebruiken. Maar hoe moet ik dan een eigen col maken voor mijn boot. zo dat ik het toch kan gebruiken als voertuig. Ook wil ik graag weten hoe je de view distance van een voertuig veranderen. Want mijn boot verdwijnt na enige tijd, als je nog niet zo ver van hem af bent. Kan iemand mij helpen. Reageren
Matiscus Geplaatst: 7 juli 2007 Rapport Geplaatst: 7 juli 2007 Ha.Nouja, Ik heb dus een grote boot gemaakt om in te varen. De reefer heb ik dus vervangen door deze boot. Maarja. De reefer is een klein k*t bootje, en mijn boot is wellicht 10 keer zo groot!!! Maarja. Dat is dus een probleem, want ik kan niet de orginele COL gebruiken. Maar hoe moet ik dan een eigen col maken voor mijn boot. zo dat ik het toch kan gebruiken als voertuig. Ook wil ik graag weten hoe je de view distance van een voertuig veranderen. Want mijn boot verdwijnt na enige tijd, als je nog niet zo ver van hem af bent. Kan iemand mij helpen. Ik denk dat je daar best een DaBeast voor aan gaat spreken. Hij ging mij dat namelijk ook nog eens uitleggen hoe dit in zijn werk zit. Maar ik weet het namelijk nog niet. Dus als ik jou was, zou ik even DaBeast een PB sturen. Reageren
K.O. Geplaatst: 7 juli 2007 Rapport Geplaatst: 7 juli 2007 (bewerkt) Kijk eens in deze tutorial van Wauzie die je gewoon in de MTL had kunnen vinden. Bij stap 3 staat duidelijk beschreven hoe je een COL moet maken in 3dsmax. De oude col vervang je dan gewoon door je zelfgemaakte nieuwe. Bij auto's was het opnieuw maken van een col trouwens niet nodig, omdat de col in de dff zelf zat of zo had iemand me ooit verteld. Is dit ook het geval bij andere voertuigen zoals de Reefer? Dan zou ie het dus gewoon al moeten doen. @ wazuup: Ok, srry hoor, weetikveel... Bewerkt: 7 juli 2007 door K.O. Reageren
Wazuup Geplaatst: 7 juli 2007 Rapport Geplaatst: 7 juli 2007 Tim hoort bij de modding top van dit forum KO, hij weet heus wel hoe hij een standaard COL file in elkaar moet zetten en hij weet ook waar de Master Tutorial List te vinden is hoor Het gaat hier om een Collision file van een voertuig, dat zit heel anders dan van een statisch object. De COL file van een auto zit zoals je zelf zegt in de DFF, normaal gesproken kun je de orinele dff als col gebruiken in je nieuwe DFF. In dit geval is Tim zijn nieuwe voertuig veel groter en heeft het geen nut om de orginele dff te gebruiken als collision base, omdat die te klein is. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.