Backsmash Geplaatst: 10 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 10 juli 2007 nu heeft ik een 256 mb videokaart. als je nog meer moet weten vraag je t maar Reageren
ifc3 Geplaatst: 10 juli 2007 Rapport Geplaatst: 10 juli 2007 nu heeft ik een 256 mb videokaart. als je nog meer moet weten vraag je t maar Een Xbox 360 heeft een 10mb videokaart. Welk chipset heeft ie? Welke Interface? Reageren
Insanity Prawn Boy Geplaatst: 10 juli 2007 Rapport Geplaatst: 10 juli 2007 Ik wil je nog even iets vertellen over die processor: Ik heb nu een Q6600 (2,4 GHz) en die draait langzamer dan een andere pc hier thuis met een AMD Athlon X2 5600+ (2,8 GHz). Met langzamer bedoel ik niet zoals je kan zien aan het aantal GHz, maar die AMD draait alles gewoon wat sneller (niet veel). Wat ik dus wil zeggen is dat je ipv die E6600 beter een X2 5600+ (€50 goedkoper) of 6000+ kan kopen. Het verschil merk je met spellen bijna niet (kijk maar naar benchmarks), maar het scheelt je wel 50 euro. Reageren
ifc3 Geplaatst: 10 juli 2007 Rapport Geplaatst: 10 juli 2007 Ik wil je nog even iets vertellen over die processor:Ik heb nu een Q6600 (2,4 GHz) en die draait langzamer dan een andere pc hier thuis met een AMD Athlon X2 5600+ (2,8 GHz). Met langzamer bedoel ik niet zoals je kan zien aan het aantal GHz, maar die AMD draait alles gewoon wat sneller (niet veel). Wat ik dus wil zeggen is dat je ipv die E6600 beter een X2 5600+ (€50 goedkoper) of 6000+ kan kopen. Het verschil merk je met spellen bijna niet (kijk maar naar benchmarks), maar het scheelt je wel 50 euro. Het verschil ligt ook aan je chipset, videokaart en dat AMD machine's van ASML koopt (lagere productie kosten). Maar die Intel is 65nm, wordt minder heet en klokt beter over. Het is xbit al gelukt om een allendale c2d (E6400) over de 4ghz te krijgen met een gewoon ventilatortje erop (op een nForce6 chipset). Reageren
Dead-Dodo Geplaatst: 14 juli 2007 Rapport Geplaatst: 14 juli 2007 Ik wil je nog even iets vertellen over die processor:Ik heb nu een Q6600 (2,4 GHz) en die draait langzamer dan een andere pc hier thuis met een AMD Athlon X2 5600+ (2,8 GHz). Met langzamer bedoel ik niet zoals je kan zien aan het aantal GHz, maar die AMD draait alles gewoon wat sneller (niet veel). de Athlon zou alleen 1 taak sneller kunnen uitvoeren of een spel die geen multicore ondersteunt(hij zou het nog steeds sneller zijn met games die dualcore ondersteund), maar als je een game hebt die alle 4 de cores goed kan benutten en de videokaart het niet zwaar heeft zou de Q6600 toch wel bijna dubbel zo snel kunnen zijn als die Athlon X2 5600+(maar dan als het spel zwaar op de processor leunt en niet op de videokaart of geheugen) Reageren
ifc3 Geplaatst: 15 juli 2007 Rapport Geplaatst: 15 juli 2007 De (multicore) prestaties van je processor hangen sterk af van je Besturingssysteem. Microsoft Windows XP heeft niet zo'n goede ondersteuning voor SMP bijvoorbeeld. Dit is in Windows Vista vebeterd, maar nog lang niet zo goed als die van Linux & Darwin (mac os X). Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.