Jump to content

Windows Vista

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste GTAForumers,

Mijn broer heeft laatst een splinter nieuwe computer gekocht. Met Windows XP. Nou eheft hij Windows Vista kunnen kopen voor 80 euro. Maar heeft Windows Vista nog problemen/Is het gevaarlijk voor je Computer.

Geplaatst: (bewerkt)

neej windows vista is niet gevaarlijk maar er zitten nog

steeds veel kinderziektes in, sommige programma's doen het

nog niet goed op Vista....

hij kan best vista er op zetten maar dan hep je wel kans dat

een paar van zen programma's het niet doen..

ik hep zelf vista transformationpack op men pc die verandert alles

in vista stijl...

gr S()nny

Bewerkt: door S()nny
Geplaatst:

Heel veel problemen zijn al uit Windows Vista gehaald, ze zijn niet voor niets in 2004 helemaal opnieuw begonnen met coden.

Die Vista Transformation pack maakt alles heel sloom en zit vol fouten (bij mij).

Windows is altijd gevaarlijk voor je computer, of je nou Windows XP hebt of Windows Vista.

Geplaatst:

mijn PC is niet sloom met transformation pack :puh: :P

en mijn vriend heeft dat ook en die heeft er ook geen last

van dat hij slomer is gworden dus dat is flauwekul wat je zegt..

dan hep jij dat alleen...

gr S()nny

neej windows vista is niet gevaarlijk maar er zitten nog

steeds veel kinderziektes in, sommige programma's doen het

nog niet goed op Vista....

hij kan best vista er op zetten maar dan hep je wel kans dat

een paar van zen programma's het niet doen..

ik hep zelf vista transformationpack op men pc die verandert alles

in vista stijl...

gr S()nny

Windows Vista heeft geen kinderziektes meer,althans bij mij.

Maar hij heeft wel een strenge beveiling en je moet altijd als je USB-gadgets gebruikt(GSM,PSP,Ipod/mp3,webcam, enz.)een stuurprogramma hebben(drivers en installatie-materiaal).

Maar voor de rest is Windows Vista heel goed!

Bewerkt: door sevaboy
Geplaatst:

transformation pack is een hel voor je PC.

Buiten dat ik dat vind, ook enkele HIO3'ers

maakt veel aanpassingen in het systeem, die het systeem instabiel maken.

vista is gewoon goed, voor budget PC's kan je anders altijd nog vista basics gebruiken.

op het warez bulletin board zijn wel gestripte edities te vinden

Bewerkt: door G13nn

Laat ik maar terug gaan naar de post van onze topicstarter, want die vroeg niet of Vista beter is dan XP of welk ander besturingssysteem dan ook ;)

Beste GTAForumers,

Mijn broer heeft laatst een splinter nieuwe computer gekocht. Met Windows XP. Nou eheft hij Windows Vista kunnen kopen voor 80 euro. Maar heeft Windows Vista nog problemen/Is het gevaarlijk voor je Computer.

Windows Vista heeft natuurlijk problemen, maar net als met andere besturingssystemen zal dit altijd zo blijven. Vergeleken met een aantal maanden geleden zijn er veel problemen opgelost en dus kan je rustig Vista nemen. Steeds meer mensen gaan het tenslotte nemen en zoals Microsoft wil, zal iedere computergebruiker binnen een paar jaar overstappen op Vista. Wat mij betreft kan je broer gewoon Vista installeren.

Dan deel twee van je vraag: is Vista gevaarlijk voor je computer? Net zo gevaarlijk als Windows XP. Dus eigenlijk niet. Ik snap eigenlijk niet wat je onder gevaarlijk verstaat, maar het is niet zo dat je computer onder Vista je huis opblaast.

Het is inderdaad zo dat programma's niet goed meer werken onder Vista. Dit komt onder andere doordat Vista DirectX 10 gebruikt, wat niet meer backwards compitable is. Oftwel, spellen die onder DirectX 8 draaien, draaien minder goed of helemaal niet. Je kan altijd proberen of je game het doet met behulp van de Compatibiliteitsmodus. Hiermee kun je je computer laten denken dat je niet Vista gebruikt, maar bijvoorbeeld Windows XP. Deze modus kun je instellen door naar de Eigenschappen van het .exe-bestand van je programma te gaan.

Edit: @ hieronder: 20 seconden?! Nee, dat meen je niet! :t Wat maken in hemelsnaam die 20 seconden nou uit?

Bewerkt: door Thundercover
Geplaatst:

Ik heb hier een aantal specs van zijn PC

Pentium 4 ® 2.66 GHZ

504 MB

Intel®

Ik weet zelf wel natuurlijk dat hij ietsjes slomer kan gaan. Maar is het heel erg of niet.

(...)

En Aero kan dit niet:

[een hele zooi plaatjes]

Dat heb je ook niet nodig :N Daarnaast zou ik gewoon XP erop laten zitten en die Vista op een andere, betere computer installeren ;)

Edit: @ hieronder: Voor als je het nog niet door had: aan de post van Rullez te zien, zijn ze daar niet de computerkenners. Denk je dan echt dat ze overstappen op Linux? Man, houd daar eens over op en ik zou niet weten waarom je die functies die je laat zien nodig hebt? Wat heb je in hemelsnaam nou aan "Vuurschrijven" of "Wapperende vensters". Zoiets is er alleen voor liefhebbers en kenners, wat Rullez en zijn broer zo te zien niet echt zijn :duh:

Bewerkt: door Thundercover
Geplaatst:

linux enz. zijn gewoon onhandig omdat er niets mee werkt, of je moet het in een emulator downloaden waar de "digibeten" geen kaas van gegeten hebben.

windows is gewoon prima blijf jij vooral linux gebruiken en zorg vooral ook dat niemand anders het gebruiken gaat anders zitten al die linux distro's ook met allemaal exploits

wees blij dat een ander OS het speerpunt is.

Ik heb hier een aantal specs van zijn PC

Pentium 4 ® 2.66 GHZ

504 MB

Intel®

Ik weet zelf wel natuurlijk dat hij ietsjes slomer kan gaan. Maar is het heel erg of niet.

Van de Microsoft site:

De minimale eisen voor Windows Vista Home Basic:

Pentium III / AMD Athlon 800 MHz

512 MB geheugen

32 MB DirectX 9 compatibele videokaart

20 GB harddisk met 15 GB vrije ruimte

DVD-ROM drive

Eisen voor Vista Home Premium en hoger:

1 GHz 32/64-bit processor

1 GB geheugen

128 MB Windows Aero/DirectX 9 compatibele videokaart

40 GB harddisk met 15 GB vrije ruimte

DVD-ROM drive

Geluidskaart

Internettoegang

Voor Windows Vista Home Basic is die pc wel goed.

Windows Vista Home Premium en hoger kan hij ook wel aan, alleen moet je wel wat extra geheugen kopen.

Ik heb hier een oude pc staat en Windows XP Pro SP2 draait er gewoon goed op, ondanks de lage specs

(Pentium II 350 MHz, 160 MB geheugen, 5 GB harddisk, 8 MB videokaart)

20 sec. kunnen irri tant zijn hoor!

en dat laat zien dat je je computer teveel uitput! als hij zoveel slomer gaat doen!

Mijn PC doet er anders een minuut of 3 over. :puh:

Ik moet hem maar eens formatteren.

@ifc3:

Als je echt wil gamen is Linux niet echt goed.

Persoonlijk vind ik Linux ook niks. Als je bij Windows goede virusscanner (bijv. NOD32, maar niet Avast ofzo) hebt, krijg je bijna ook geen virussen meer. Maar als jij Linux zo goed vind, dan gebruik je het zelf toch?

Mvg,

Flitskikker

Bewerkt: door Flitskikker

Ik zie op doosjes van de meeste games anders niet staan dat het ook op Linux draait. Wel dat het ook op een Mac, maar dat komt ook niet vaak voor.

Het opstarten van die oude pc duurt maar 20-40 seconden.

NOD32 verbruikt maar heel weinig geheugen en maakt de computer niet trager.

Norton daarintegen wel, daar heb ik hele slechte ervaringen mee. Norton heeft mijn PC heel traag gemaakt zelf nu het eraf is. Ik ben nog steeds 1 gb hardeschijf ruimte kwijt die Norton had opgevroten.

Maar laten we nu maar niet verder offtopic gaan.

We zien wel of Rulez echt vista ultimate of basic wil.

Basic kan dus wel draaien op zijn pc.

@Rullez: Wat is trouwens je videokaart?

Mvg,

Flitskikker

Bewerkt: door Flitskikker

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...