Jump to content

[TUT]Video's converteren naar IpodFormaat

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo allemaal!

Inleiding

Welkom bij deze tut. over hoe we filmpjes van een .avi formaat gaan converteren naar het formaat voor de Ipod. Voor deze tut. heb je geen ervaring nodig ofzo. We gebruiken een programma dat niet van Apple is omdat Apple bij zijn Ipod Video geen programma bijleverd dat films converteert naar het juiste formaat.

Benodigheden

We hebben nodig:

-Free Ipod Video Converter

-Itunes

-Een Ipod Video

De tut.

Nadat je De Video Converter hebt gedownload. Start je de Installer:

installgd2.jpg

Je volgt nu de guide en je start het programma, je ziet nu:

homebg9.jpg

Vervolgens klikken we op Add Files:

addfilesmt4.jpg

En dan kies je een filmpje dat je wil converteren.

Vervolgens krijg je een paar parameters te zien met info over hoelang de conversie duurt...:

nextqd6.jpg

Druk op next, dan krijg je:

(je kan heir nog wat verandern aan de meters als je dat wil. Maar ik laat ze zoals ze staan.

nextnetis9.jpg

Je drukt nogmaals op next:

next3hr8.jpg

Hier kan je nog wat wijzigen doen, zoals de naam. De auteur... We drukken nu op Ok.

Nu drukken we op convert!

okez2.jpg

Je krijgt nu de status te zien en waar je zit. Dit kan even duren. Nadat dit gedaan is, moet je hem nog alleen maar in Itunes zetten en op je Ipod zetten. Je filmpje dat geconverteert is staat nu in dezelfde map als je filmpje dat het orginele is.

Zo, dit was mijn tut. Ik sta open voor vragen en opmerkingen.

Rivel

>>> Door NandroDavids: Verplaatst naar Software...<<<

Bewerkt: door Rivel
Geplaatst:

Mooie en duidelijke tutorial hoor, Rivel! Nu kan ik mijn vriend ook eindelijk uitleggen hoe hij er filmpjes op moet zetten, want dat snapt die kerel niet. Het enigste wat ontbreekt zijn jammer genoeg de plaatjes. Verder is het wel een duidelijke, en overzichtelijke tut. (Ohja, misschien een idee om een register aan te maken? Misschien weten sommige mensen niet wat sommige woorden inhouden, dus dat is ook makkelijker voor hun)

Ga zo door,

Apple-Mac :tu:

Geplaatst:

Misschien laadde de plaatjes bij hem niet. Bij mij ook niet, maar dat komt waarschijnlijk door mijn zwakke internetverbinding. Dat terzijde. Je tutorial ziet er goed uit, alleen heb ik een vraagje: je zegt dat je het omzet naar het formaat van de Ipod. Maar ik wil graag weten welk formaat dat is. Op naar de volgende tutorial zou ik zeggen! :Y

Geplaatst:

Wat gek, ik heb alles upgeload bij Imageshack. OMat ik de plaatjes ook niet zag. En nu krijg ik nog altijd alleen maar figuur.

Geplaatst:

Ik zie ze ook niet, maar kan je de films ook op je PSP zetten? Meestal is iPod formaat hetzelfde als PSP formaat.

Geplaatst:

Ik zie de plaatjes nu wel. Maar, er is denkik ook zo'n programma van Jodix om movies te converrterten naar je PSP, dat weet ik niet vanbutien hoe het noemt.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...