peter99 Geplaatst: 10 juli 2007 Rapport Geplaatst: 10 juli 2007 Ik ben nu bezig met het leren van PHP maar als ik een script wil uittesten moet ik of een host hebben die PHP ondersteunt (heb ik wel ,maar voor Wagemakerswebdesign en niet voor geëxperimenteer) of anders een thuisserver . Nou leek mij het tweede wel een leuke en goede optie maar hoe zet ik zo,n testserver op PLZ hulp nodig Reageren
Thundercover Geplaatst: 10 juli 2007 Rapport Geplaatst: 10 juli 2007 Ik raad je aan dit artikel te gebruiken om XAMPP te installeren en te configureren. In XAMPP zitten de benodigde software, zoals Apache, PHP en MySQL. In dat artikel staat het allemaal duidelijk uitgelegd. Prima om te installeren en er scriptjes mee uit te proberen. Reageren
peter99 Geplaatst: 10 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 10 juli 2007 Ik heb een blad van (volgens mij ,weet niet zeker) Easy computer waar XAMMP ook in beschreven wordt, maar heb er eerst niet aan gedacht. P.S wat zijn de minium PC specificaties ? Reageren
ifc3 Geplaatst: 10 juli 2007 Rapport Geplaatst: 10 juli 2007 Ik ben nu bezig met het leren van PHP maar als ik een script wil uittesten moet ik of een host hebben die PHP ondersteunt (heb ik wel ,maar voor Wagemakerswebdesign en niet voor geëxperimenteer) of anders een thuisserver .Nou leek mij het tweede wel een leuke en goede optie maar hoe zet ik zo,n testserver op PLZ hulp nodig Of EasyPHP. Gewoon installeren en opstarten. Alles wat je in de map WWW zet, kun je zien op localhost. Reageren
Thundercover Geplaatst: 10 juli 2007 Rapport Geplaatst: 10 juli 2007 Ik heb een blad van (volgens mij ,weet niet zeker) Easy computer waar XAMMP ook in beschreven wordt, maar heb er eerst niet aan gedacht.P.S wat zijn de minium PC specificaties ? Staat in het artikel Reageren
peter99 Geplaatst: 10 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 10 juli 2007 dus het werkt met een ouwe pentium 2 met windows XP ook ? Reageren
Thundercover Geplaatst: 10 juli 2007 Rapport Geplaatst: 10 juli 2007 dus het werkt met een ouwe pentium 2 met windows XP ook ? Ja, zo te zien wel ja Reageren
peter99 Geplaatst: 10 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 10 juli 2007 Maar is dan de snelheid nog wel te doen ??? Reageren
Thundercover Geplaatst: 10 juli 2007 Rapport Geplaatst: 10 juli 2007 Maar is dan de snelheid nog wel te doen ??? Dat weet ik niet, dat hangt van de rest van je specs af. Maar je kan het ook makkelijk op een andere, betere computer zetten. Je hebt er in principe toch weinig last van en je kan het altijd uitzetten. Reageren
Argon Geplaatst: 10 juli 2007 Rapport Geplaatst: 10 juli 2007 (bewerkt) Apache, MySQL en PHP nemen helemaal niet veel CPU load in dat gebeurt pas als je oneindige loops uitvoerd of als apache enorm veel requests te verwerken krijgt wat dus niet gebeurt als het alleen voor jouw is. EasyPHP is niet slecht maar ik raad hem niet aan als je liever met de nieuwste versies van Apache, PHP en MySQL werkt. WAMP vindt ik persoonlijk beter en je kan ook makkelijk in het menu extenties en modules in/uit-schakelen. (WAMP: klik hier) Met XAMPP heb ik geen ervaring er zit wel een FTP server bij blijkbaar dat kan handig zijn maar dat is helemaal niet nodig als je het gebruikt om te testen binnen je eigen netwerk. Voor de rest zie ik geen verschil tussen XAMPP en WAMP. Bewerkt: 10 juli 2007 door Argon Reageren
peter99 Geplaatst: 10 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 10 juli 2007 Probleem is , heb geen snellere pc ter beschikking Even offtopic : Ik hoor net dat mn pc crashed met windows vista ultimate 32-bits en 4 gb RAM ,help !!! >>> Door Preddy: Ik vind eigenlijk het gehele bericht offtopic want wat is je punt. Er werd al gezegd dat je geen übersnelle pc nodig hebt, dus waarom is het probleem dat die van jou wat langzamer is? Tevens, je gecrashte pc, hoe meoten we je daar op deze manier bij helpen? Maak even een ander topic in het hardware forum aan svp met meer info. <<< Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.