Sef Geplaatst: 11 juli 2007 Rapport Geplaatst: 11 juli 2007 Hallo, Ik zou graag een programma hebben voor het converteren van savegames. Ik bedoel eigenlijk dat je een savegame geschikt kunt maken voor een gemodde scm. Dat je bij wijze van spreke een scherm hebt, je klikt de savegame aan en de main.scm file, en dat na het proces je een compatible savegame voor die scm hebt. Dus als je je scm hebt gemod, dat je niet persé een nieuwe savegame te beginnen. Is hier iets voor. Hopelijk weet iemand iets... Sef Reageren
PatrickW Geplaatst: 11 juli 2007 Rapport Geplaatst: 11 juli 2007 Hallo,Ik zou graag een programma hebben voor het converteren van savegames. Ik bedoel eigenlijk dat je een savegame geschikt kunt maken voor een gemodde scm. Dat je bij wijze van spreke een scherm hebt, je klikt de savegame aan en de main.scm file, en dat na het proces je een compatible savegame voor die scm hebt. Dus als je je scm hebt gemod, dat je niet persé een nieuwe savegame te beginnen. Is hier iets voor. Hopelijk weet iemand iets... Sef nee, dat is er niet. En voor zover de kennis van de internationale GTA modding community reikt is dat ook vrijwel onmogelijk te realiseren. Probleem is dat de savegame naast de status van allerlei objecten in het spel, ook een complete memorydump bevat van het geheugen gebied waar alle globale SCM variabelen worden opgeslagen. Als je iets in de SCM code veranderd, komen globale variabelen op andere plekken te liggen ( dat is ook een van de oorzaken ervan dat je savegames niet werken met een gemodde main.SCM). Hoe deze verplaatsing eruitziet, is bijna onmogelijk uit de main.scm file af te leiden. En dit is dan nog maar een van de problemen. Reageren
GTA_XP Geplaatst: 12 juli 2007 Rapport Geplaatst: 12 juli 2007 Hallo,Ik zou graag een programma hebben voor het converteren van savegames. Ik bedoel eigenlijk dat je een savegame geschikt kunt maken voor een gemodde scm. Dat je bij wijze van spreke een scherm hebt, je klikt de savegame aan en de main.scm file, en dat na het proces je een compatible savegame voor die scm hebt. Dus als je je scm hebt gemod, dat je niet persé een nieuwe savegame te beginnen. Is hier iets voor. Hopelijk weet iemand iets... Sef nee, dat is er niet. En voor zover de kennis van de internationale GTA modding community reikt is dat ook vrijwel onmogelijk te realiseren. Probleem is dat de savegame naast de status van allerlei objecten in het spel, ook een complete memorydump bevat van het geheugen gebied waar alle globale SCM variabelen worden opgeslagen. Als je iets in de SCM code veranderd, komen globale variabelen op andere plekken te liggen ( dat is ook een van de oorzaken ervan dat je savegames niet werken met een gemodde main.SCM). Hoe deze verplaatsing eruitziet, is bijna onmogelijk uit de main.scm file af te leiden. En dit is dan nog maar een van de problemen. De enigste optie is gewoon een New Game starten!? Ook al heb je één letter of symbool gewijzigd zeg maar, dan moet je toch alsnog een opnieuw spelen? Reageren
SWYV Geplaatst: 12 juli 2007 Rapport Geplaatst: 12 juli 2007 GTA XP, yup, als er iets veranderd is ana de main.scm dan ben jij verplicht om nieuwe spel te starten (op na external scripts daar kan jij gewoon load game kiezen) buiten de external scripts ben jij wel verplicht om nieuwe spel te kiezen Reageren
Sef Geplaatst: 12 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 12 juli 2007 Dat vermoedde ik al. Maar waarom is er niet achter te komen de "volgorde" is? En waarom is de scm file daar half in opgeslagen? En is er geen programmatje wat de savegame file kan openen? Het punt waarom ik dit vraag is dat de nieuwe storyline (die ik ben begonnen) crasht bij de missie life's a beach. Ik ga naar het strandfeest, ik wil gaan dansen (krijg de opstart beat, en crasht net voordat de ringetje en de pijltjes op het beeldscherm komen). Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? Sef Reageren
PatrickW Geplaatst: 12 juli 2007 Rapport Geplaatst: 12 juli 2007 Dat vermoedde ik al. Maar waarom is er niet achter te komen de "volgorde" is? En waarom is de scm file daar half in opgeslagen? En is er geen programmatje wat de savegame file kan openen? Het punt waarom ik dit vraag is dat de nieuwe storyline (die ik ben begonnen) crasht bij de missie life's a beach. Ik ga naar het strandfeest, ik wil gaan dansen (krijg de opstart beat, en crasht net voordat de ringetje en de pijltjes op het beeldscherm komen). Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?Sef Ja.. dat kan zelfs vrij eenvoudig. Het verhaal dat iedere wijziging aan de main.scm files, de savegames onbruikbaar maakt is namelijk niet 100% waar. Als je heel goed weet wat je doet, en heel bewust aanpassingen op een bepaalde manier maakt, is het mogelijk om savegames te openen met een aangepaste main.scm file. Degene die dit helemaal heeft uitgevogeld, en ook een van de weinige mensen die het begrijpt, is Demarest. Een gewaardeerd modder die rondhangt op de engelse fora. Hij heeft een aantal main.scm mods gemaakt, waarmee je savefiles van het originele spel mee kunt openen. Deze zijn te vinden in dit topic op de engelse fora. De Mission passers zijn specifiek bedoeld voor de situatie waar jij nu tegen aanloopt. Veel succes. Reageren
Sef Geplaatst: 12 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 12 juli 2007 OK. Maar waar kan ik zo'n mission passer downloaden. Ik heb er heel vroeger, toen ik nog met cheats speelde, een hele zoektocht er naar geopend, maar zonder resultaat. Weet iemand er misschien een paar? Sef Reageren
PatrickW Geplaatst: 12 juli 2007 Rapport Geplaatst: 12 juli 2007 OK. Maar waar kan ik zo'n mission passer downloaden. Ik heb er heel vroeger, toen ik nog met cheats speelde, een hele zoektocht er naar geopend, maar zonder resultaat. Weet iemand er misschien een paar?Sef In het topic waar ik in mn vorige post naartoe linkte, staat een download-link naar de homepage van demarest, daar kun je ze allemaal vinden. Hier dus Reageren
Sef Geplaatst: 12 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 12 juli 2007 O ja, ik heb in dat topic zo'n mission passer gevonden, maar dat lidt tot een game crash bij het laden. Ik zoek eigenlijk een exe bestand, waarin gezegd word dat je je savegame file moet opnen, en dat je dan een lijst krijgt met missies, je kunt gewoon een missie aanklikken en de "pass" moet kiezen. (of iets dergelijks) Weet iemand zoiets? Sef Reageren
Sef Geplaatst: 12 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 12 juli 2007 Zoals ik al gezegd heb, ze crashen allemaal... Sef Reageren
PatrickW Geplaatst: 12 juli 2007 Rapport Geplaatst: 12 juli 2007 Zoals ik al gezegd heb, ze crashen allemaal...Sef Hoezo allemaal ? :$.. Er zijn er twee.. eentje voor V1, en eentje voor v2. Weet je zeker dat je de goede hebt gebruikt ? Dit werkt trouwens alleen als je savegames met de originele main.scm zijn gemaakt. Als je al een gemodde versie hebt, werkt het inderdaad niet. Reageren
Sef Geplaatst: 13 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 13 juli 2007 OK. Het kan dus gewoon niet. Is er echt geen oplossing voor de missie life's a beach, die crasht? Sef Reageren
PatrickW Geplaatst: 14 juli 2007 Rapport Geplaatst: 14 juli 2007 OK. Het kan dus gewoon niet. Is er echt geen oplossing voor de missie life's a beach, die crasht?Sef Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar je zou in het savegame aanvraag forum die missie door iemand anders kunnen laten spelen. Misschien dat het dan wel lukt. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.