Merticus XVII Geplaatst: 12 juli 2007 Rapport Geplaatst: 12 juli 2007 Ik ben op dit moment bezig met een signature aan het maken maar het lukt mij niet echt. Daarvoor heb ik jullie advies nodig om eentje in elkaar te krijgen. Ik ben een hele tijd op zoek geweest naar tutorials die mij een beetje zouden kunnen helpen met goed te smudgen. Het lukt mij op een of andere manier niet. Ik heb al vanalles geprobeerd en zit nu met de handen in het haar. Iemand goede tips? Tutorials zijn ook altijd welkom Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 12 juli 2007 Rapport Geplaatst: 12 juli 2007 Ik ben op dit moment bezig met een signature aan het maken maar het lukt mij niet echt. Daarvoor heb ik jullie advies nodig om eentje in elkaar te krijgen. Ik ben een hele tijd op zoek geweest naar tutorials die mij een beetje zouden kunnen helpen met goed te smudgen. Het lukt mij op een of andere manier niet. Ik heb al vanalles geprobeerd en zit nu met de handen in het haar.Iemand goede tips? Tutorials zijn ook altijd welkom In feite hangt smudgen grotendeels af van je eigen instellingen. Het is daarom erg belangrijk dat je de juiste en de beste instellingen gebruikt. Er is overigens geen 'geschreven regel' voor die instellingen, dus deze kun je geheel naar je eigen smaak inrichten. Photoshoppen is iets dat je moet leren en dus moet je vaak meerdere dingen uitproberen, zo ook bij het smudgen. Stel de instellingen, zoals de 'scatering' en de 'dynamics', zo in, dat je vindt dat je er iets moois bij kan maken. Mocht iets niet mooi lijken, verander dan gewoon de instellingen en probeer het nog eens. Reageren
M4X Geplaatst: 12 juli 2007 Rapport Geplaatst: 12 juli 2007 Dat heb ik ook soms, dan kom je even niet verder met je signatures, en dan vind je ook geen geschikte tutorials. Ik heb wel een paar tips voor je denk ik. Probeer allereerst nog een beetje te smudgen. Dit kan je het beste doen met Chalk Brushes, deze zitten bij je standaard brushes. Natuurlijk kan je zelf ook smudge brushes downloaden, maar Chalk Brushes zijn opzich wel voldoende. Dan kan je nog wat met de blending mode van je gesmugde layer spelen, proberen eens effecten als soft light, hard light, of lighten. Als je teveel ziet van het effect dat je nu creeërt dan kan je de opacity van de layer wat omlaag zetten, en als je te weinig ziet dan kan je de layer duplicaten. Een andere manier die je kan proberen is wat dingen op te background te brushen, die passen bij het gesmugde gedeelte. Ook hier kan je weer blending modes proberen. Hopelijk lukt het een beetje, en als dat niet zo is kan je je signature nog een keertje posten, zodat we je andere tips kunnen geven. Veel succes Reageren
Merticus XVII Geplaatst: 12 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 12 juli 2007 Beiden enorm bedankt voor deze tips. Ze hebben me mooi verder geholpen om een eindresultaat te maken. Deze is immers in deze topic te vinden Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.