gangster007 Geplaatst: 14 juli 2007 Rapport Geplaatst: 14 juli 2007 ik wil deze pc kopen http://www.medion.de/md8824/nl/ kost 600euro maar ik heb een paar vragen runt windows vista hierop snel en kan ik er spelletjes op en kan ik een duel boot maken dat je bevoorbeeld als je pc opstart staat of je windows xp of windows vista starten en is het waar voor je geld Reageren
SummerBase Geplaatst: 14 juli 2007 Rapport Geplaatst: 14 juli 2007 Medion, ik weet eigenlijk niet wat ik er van moet zeggen, omdat ik er verschillende gedachten over heb. Het is een budget merk en het is nooit super. De processor die er in zit is wel aardig, maar verwacht er geen extreme prestatie's mee. De videokaart is ook zwak, want met een 8600 of hoger kun je een beetje gamen. Wat hier dus niet het geval is. Kijk het staat allemaal zo leuk en aardig in de advertentie, maar in de producten zit onderling nogal een verschil, als je begrijpt wat ik bedoel.. Een 2048MB werkgeheugen kan in computer A veel beter zijn dan B. En laat nou net de medion de computer B zijn? Het is niet voor niets een goedkoop ding, best goed voor budget werk zoals internetten, maar verwacht er ook geen super prestatie's van op game gebied of op prestaties (voor foto/video- bewerking). Gewoon gezellig werken zal wel gaan op deze pc en het is natuurlijk erg, maar dan ook erg scherp geprijsd. Maar je wilt met dit systeem wel op de eerste rij zitten. Want goedkoop is vaak achteraf duurkoop, als er problemen aan komen zetten... Als je geen geld hebt voor wat beters, zou ik zeggen koop het, maar kan je nog even doorsparen dan zou ik voor een computer gaan die je zelf samenstelt of laat samen stellen door een professionele zaak. Het is enkel mijn advies, maar je moet het natuurlijk zelf weten. Mochten er nog vragen zijn over deze tak van de computer technologie dan kun je uiteraard bij ons terrecht. Reageren
gangster007 Geplaatst: 14 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 14 juli 2007 (bewerkt) mijn budget is maximaal 600 kan ik een duel boot maken dat je bevoorbeeld als je pc opstart staat of je windows xp of windows vista starten en ik heb zelf nvidea gforce 2series mx/mx 200 kan er veel spelletjes op als ik mijn drivers update en is het nou een 32bit of een 64bit pc Bewerkt: 14 juli 2007 door gangster007 Reageren
SummerBase Geplaatst: 14 juli 2007 Rapport Geplaatst: 14 juli 2007 DualBoot kan op vrijwel elke PC. Onthoud wel dat dit een gewone PC is, gewoon in elkaar gezet door Medion, maar wel in massa geproduceerde producten en je hebt dus geen keuze zelf. Je moet dus gewoon in het bios een extra partitie aanmaken waarna je een extra Windows XP kunt installeren, als je die legaal in je bezit hebt. Je kunt er overgens van uit gaan dat je Windows Vista versiek, een OEM versie is die 32 bit zal zijn. Dit wordt niet duidelijk aangegeven en dit toont al weer de onprofessionele aanpak van Medion, maar dat is overgens weer mijn eigen mening. Al met al, prima pc voor basis gebruik en als je van een heel erg oude pc komt van ruim 3 jaar (ja... dat is oud in de PC wereld) dan is het zeker wel een aanrader, want als je dit spul los zou moeten kopen, ben je flink wat geld meer kwijt. Alleen dan heb je de zekerheid dat als iets kapot gaat, je terug kunt gaan naar een zaak bijvoorbeeld.. Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel. Reageren
ifc3 Geplaatst: 14 juli 2007 Rapport Geplaatst: 14 juli 2007 (bewerkt) DualBoot kan op vrijwel elke PC. Onthoud wel dat dit een gewone PC is, gewoon in elkaar gezet door Medion, maar wel in massa geproduceerde producten en je hebt dus geen keuze zelf. Je moet dus gewoon in het bios een extra partitie aanmaken waarna je een extra Windows XP kunt installeren, als je die legaal in je bezit hebt. Je kunt er overgens van uit gaan dat je Windows Vista versiek, een OEM versie is die 32 bit zal zijn. Dit wordt niet duidelijk aangegeven en dit toont al weer de onprofessionele aanpak van Medion, maar dat is overgens weer mijn eigen mening.Al met al, prima pc voor basis gebruik en als je van een heel erg oude pc komt van ruim 3 jaar (ja... dat is oud in de PC wereld) dan is het zeker wel een aanrader, want als je dit spul los zou moeten kopen, ben je flink wat geld meer kwijt. Alleen dan heb je de zekerheid dat als iets kapot gaat, je terug kunt gaan naar een zaak bijvoorbeeld.. Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel. @summerbase: Medion geeft toch 3 jaar garantie? En ik zou wel eens een Bios willen zien waarmee je een Harddisk kunt partitioneren. En met zelfbouw (wel uit gegaan van een 8500GT en digitale TVtuner en 667mhz geheugen), ben je zeker niet meer kwijt. Alleen de videokaart is niet al te snel en het geheugen ook niet. EDIT: Die videokaart ligt is echt belachelijk slecht voor gaming. Maar wel goed voor die prijs. Bewerkt: 14 juli 2007 door ifc3 Reageren
SummerBase Geplaatst: 14 juli 2007 Rapport Geplaatst: 14 juli 2007 DualBoot kan op vrijwel elke PC. Onthoud wel dat dit een gewone PC is, gewoon in elkaar gezet door Medion, maar wel in massa geproduceerde producten en je hebt dus geen keuze zelf. Je moet dus gewoon in het bios een extra partitie aanmaken waarna je een extra Windows XP kunt installeren, als je die legaal in je bezit hebt. Je kunt er overgens van uit gaan dat je Windows Vista versiek, een OEM versie is die 32 bit zal zijn. Dit wordt niet duidelijk aangegeven en dit toont al weer de onprofessionele aanpak van Medion, maar dat is overgens weer mijn eigen mening.Al met al, prima pc voor basis gebruik en als je van een heel erg oude pc komt van ruim 3 jaar (ja... dat is oud in de PC wereld) dan is het zeker wel een aanrader, want als je dit spul los zou moeten kopen, ben je flink wat geld meer kwijt. Alleen dan heb je de zekerheid dat als iets kapot gaat, je terug kunt gaan naar een zaak bijvoorbeeld.. Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel. @summerbase: Medion geeft toch 3 jaar garantie? En ik zou wel eens een Bios willen zien waarmee je een Harddisk kunt partitioneren. En met zelfbouw (wel uit gegaan van een 8500GT en digitale TVtuner en 667mhz geheugen), ben je zeker niet meer kwijt. Alleen de videokaart is niet al te snel en het geheugen ook niet. EDIT: Die videokaart ligt is echt belachelijk slecht voor gaming. Maar wel goed voor die prijs. Medion geeft inderdaad 3 jaar garantie, maar kun je uit gaan van een PC die je bij een winkel als de Aldi koopt? Als je wel eens kassa (zo'n consumenten programma) kijkt dan komt Medion toch erg vaak slecht uit de bus. Luidruchtige fans, slechte garantie voorwaarde en noem het maar op. Mijn fout wat betreft het bios, want daar kan je inderdaad geen partitie, partitioneren. En ik denk niet echt dat je een systeem kan vinden rond die prijs met die harware en software. Hardware lukt wel, net aan, maar kijk eens op de 'software' pagina. En de toebehoren, dan kan je bij een normale winkel niet een systeem assembleren. Maar goed, via een web winkel is het wel mogelijk, maar dan moet hij hem ook zelf in elkaar zetten en dat gaat niet iedereen even makkelijk af... Reageren
ifc3 Geplaatst: 14 juli 2007 Rapport Geplaatst: 14 juli 2007 Software kun je heel makkelijk doen, als je goede software erop neemt (wel vanuitgaande dat je dat zelf installeert), kun je hem door een pcwinkel in elkaar laten zetten en nog 80 euro goedkoper uit zijn. Reageren
GTA_XP Geplaatst: 15 juli 2007 Rapport Geplaatst: 15 juli 2007 Ik snap niet waarom de Supermarkt Aldi een pc verkoopt. Terwijl er heleboel goede computerwinkel zijn die goede pc's verkoopt. Aldi is meer geschikt voor het kopen van levensmiddelen en niet voor het kopen een pc. En bovendien is Medion niet erg bekend. Heb er ook nooit van gehoord. En dan heeft de videokaart ook nog een 128 MB, niet geschikt voor gamen dus. Voor €600-; kan je al een goed pc kopen bij een bekend computerzaak. Reageren
ifc3 Geplaatst: 15 juli 2007 Rapport Geplaatst: 15 juli 2007 Ik snap niet waarom de Supermarkt Aldi een pc verkoopt.Terwijl er heleboel goede computerwinkel zijn die goede pc's verkoopt. Aldi is meer geschikt voor het kopen van levensmiddelen en niet voor het kopen een pc. En bovendien is Medion niet erg bekend. Heb er ook nooit van gehoord. En dan heeft de videokaart ook nog een 128 MB, niet geschikt voor gamen dus. Voor €600-; kan je al een goed pc kopen bij een bekend computerzaak. Maar niet zo'n goede. Medion is redelijk bekend (bij de Aldi). Medion is echt niet slecht. Reageren
gangster007 Geplaatst: 16 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 16 juli 2007 ik denk toch dat ik een playstation 3 ga kopen Reageren
ifc3 Geplaatst: 17 juli 2007 Rapport Geplaatst: 17 juli 2007 ik denk toch dat ik een playstation 3 ga kopen Als je dat gaat doen, heb ik nog een tip: Zet er linux op. Dan kun je ook MSN'en enzo met je PS3. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.