Jump to content

probleem met savegames

Recommended Posts

Geplaatst:

ik heb dus ongeveer een half jaar GTA san andreas geleend van me neef een Niet platinum GTA:SA

heb hem 1 keer uitgespeeld en nog een safefile waarop ik hem bijna heb uitgespeeld

toen wou me neef spel terug

heb ik paar maanden later zelf weer GTA:SA gekocht maar dan als platinum

dus op me ps2 ik wil die savefile openen waarop ik hem heb uitgespeeld

staat er dat die niet geopend kan worden omdat het een andere versie van GTA:SA is :S

ik d8 zelf dus dat er geen verschil zat tussen platinum en niet platinum maar blijkt van wel..

iemand help idee?

Geplaatst:

Het is precies zoals je het zelf al zegt. Een savegame van de UK PAL versie kan je alleen spelen met een UK PAL spel, hetzelfde geldt dus voor de UK PAL Platinum versie. De savegames zijn niet uitwisselbaar en kunnen ook niet omgezet worden (converteren). Dus je zult een nieuw spel moeten starten omdat jij een andere versie hebt dan je neef. Als je geen zin hebt om helemaal overnieuw te beginnen kan ik je helpen aan een savegame van mijzelf, deze zit op 98,4% en is dus nog niet helemaal uitgespeeld. Je hebt hiervoor wel armax nodig om m'n savegame op je Memory-Card te zetten. :sigaar:

Geplaatst:
Het is precies zoals je het zelf al zegt. Een savegame van de UK PAL versie kan je alleen spelen met een UK PAL spel, hetzelfde geldt dus voor de UK PAL Platinum versie. De savegames zijn niet uitwisselbaar en kunnen ook niet omgezet worden (converteren). Dus je zult een nieuw spel moeten starten omdat jij een andere versie hebt dan je neef. Als je geen zin hebt om helemaal overnieuw te beginnen kan ik je helpen aan een savegame van mijzelf, deze zit op 98,4% en is dus nog niet helemaal uitgespeeld. Je hebt hiervoor wel armax nodig om m'n savegame op je Memory-Card te zetten. :sigaar:

ja tis al tijdje gelede was toen opnieuw begone in al in san fierro maar ben dom geweest en heb erover gesaved met een of ander 10% filetje

en wat is armax?

Geplaatst:

Dat zal het probleem dan wel zijn hé :7 .

Gelukkig heb ik ergens de oplossing gevonden: Leen het spel nog eens van je neef en start het spel op met het savegame waarbij je het net uithad, haal dan de CD van je neef eruit en steek de platinum erin(NIET op reset drukken dan!) en sla dan opnieuw op. Ik weet niet of het werkt, ik heb het ook gewoon maar ergens gevonden.

Geplaatst:
Dat zal het probleem dan wel zijn hé :7 .

Gelukkig heb ik ergens de oplossing gevonden: Leen het spel nog eens van je neef en start het spel op met het savegame waarbij je het net uithad, haal dan de CD van je neef eruit en steek de platinum erin(NIET op reset drukken dan!) en sla dan opnieuw op. Ik weet niet of het werkt, ik heb het ook gewoon maar ergens gevonden.

ik laaty me maat morge wel ff kome die heeft non platinum GTA en ik zal het dan eens proberen bedankt voor het idee ;)

Geplaatst: (bewerkt)
en wat is armax?
Armax is een programma met een aantal mogelijkheden. Voor meer informatie verwijs ik je naar codejunkies.com, >klik hier< om direkt naar de informatie-pagina te gaan, deze is wel in het engels. Er zijn verschillende versies, met en zonder USB-stick. Een USB-stick heb je nodig om data over te zetten van en naar de PC. Bewerkt: door _KoE_Mzungu
Geplaatst:

Nou wil ik mijn neefje helpen om verder te komen in het spel. Pas heb ik voor hem de platinum versie gekocht. Maar ik kan zelfs niet zijn platinum disc afspelen op mijn ps2! Mijn disc in combinatie met zijn memory card wil ook niet. (zijn game loaden dus.)

Het enige wat ik dan kan doen, is hier overnieuw beginnen en steeds saven en dan kan hij thuis er niet mee verder gaan. Platinum sucks! :duh:

Geplaatst: (bewerkt)

Vergeet niet dat er verschillende (Platinum) versies zijn. Zo is er de UK PAL Platinum, dit is dus de engelse versie (UK=United Kingdom); daarnaast is er volgens mij ook nog een franse en duitse versie. Dit geldt ook voor de niet-Platinum versies hiervan zijn er dus ook 3 Pal versies van. Alleen savegames van dezelfde versie zijn uitwisselbaar. Om te zien welke versie je hebt moet je op de achterzijde van het doosje kijken naar de vlag die daar is afgebeeld, de vlag verwijst dus naar het land waar jij de versie van hebt. Als er op de voorzijde van het doosje PAL staat heb je dus de PAL versie, zoniet dan heb je de NTSC versie, NTSC is over het algemeen alleen in de VS te krijgen aangezien NTSC de amerikaanse standaard is en PAL de europese standaard. Daarnaast staat ook op de voorzijde in een rode ovaal:

'Platinum'

The Best of PlayStation 2.

Als je beschikt over de UK PAL PLatinum en je kan je savegame hier op het forum posten wil ik er wel even naar kijken. Succes :sigaar:

Bewerkt: door _KoE_Mzungu
Geplaatst:
Vergeet niet dat er verschillende (Platinum) versies zijn. Zo is er de UK PAL Platinum, dit is dus de engelse versie (UK=United Kingdom); daarnaast is er volgens mij ook nog een franse en duitse versie. Dit geldt ook voor de niet-Platinum versies hiervan zijn er dus ook 3 Pal versies van. Alleen savegames van dezelfde versie zijn uitwisselbaar. Om te zien welke versie je hebt moet je op de achterzijde van het doosje kijken naar de vlag die daar is afgebeeld, de vlag verwijst dus naar het land waar jij de versie van hebt. Als er op de voorzijde van het doosje PAL staat heb je dus de PAL versie, zoniet dan heb je de NTSC versie, daarnaast staat ook op de voorzijde in een rode ovaal:

'Platinum'

The Best of PlayStation 2.

Als je beschikt over de UK PAL PLatinum en je kan je savegame hier op het forum posten wil ik er wel even naar kijken. Succes :sigaar:

heb UK PAL maar kan jammer genoeg niet savefile plaatsen

en ik denk dat ik maar gewoon opnieuw begin ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...