Jump to content

krijgt ps3 ook zn voordelen?


Dx11

Recommended Posts

In de nieuwste editie van het Engelse blad PlayStation World staat, net als in vele andere gamesbladen in de wereld, een gigantische preview over Grand Theft Auto IV. In deze preview wordt ook gesproken over de verschillen tussen de PlayStation 3- en Xbox 360 versie en deze zijn erg interessant.

Het blad meldt dat Grand Theft Auto IV op de PlayStation 3, dankzij de Cell CPU en de gegarandeerd aanwezige Harddisk, beter zal lopen. Minder laadtijden, meer detail en mooiere kleuren zouden ervoor zorgen dat de PS3-versie 'met kop en schouders boven de Xbox 360-versie uitsteekt', aldus PlayStation World. Bovendien bestaat de mogelijkheid dat de exclusieve episodische downloads voor de Xbox 360 na een tijdje ook op de PlayStation 3 verschijnen.

Ook wordt er in de review gesproken over mogelijke connectivity met de PlayStation Portable. Rockstar heeft al duidelijk gemaakt dat het in de wereld van GTA IV mogelijk is om mobiele telefoons en PDA's te gebruiken om missies te starten en contacten te beheren en mogelijk wordt de PSP gebruikt als PDA in de PlayStation 3-versie, of wordt de kaart van Liberty City getoont op het scherm van de PSP. Dit is echter allemaal nog niet zeker.

Grand Theft Auto zal naar verwachting eind oktober in de rekken liggen.

Dit is overigens een stukje van 5 mei dus het verbaast me dat ik het hier nog niet voorbij heb zien komen...

bron

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 45
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • b4rtsimps0n

    7

  • -->nick<--

    5

  • PatrickW

    3

  • Dutchy3010

    3

Ja gek hè dat ze dit in een playstation blad zetten.

Die downloadable content krijgt de ps3 dus niet, dan zou rockstar games contract breuk plegen waar microsoft 50 miljoen voor heeft betaald, het is exclusief dus als dit blad het even zegt maakt dat het nog niet waar. Alle andere betrouwbare bronnen geven hier ook niks van aan dat de ps3 opeens wel de downloadable content van de 360 krijgt, en dit was al in mei gepubliceerd? right..nogmaals microsoft heeft 50 miljoen gedokt dus dat gebeurt niet ff zo 1,2,3 hè

En er staat dat de ps3 minder laadtijden zal hebben, terwijl er maar 1 laadtijd in het hele spel is..bij allebei de versies dus. Wat een hoop onzin is dit. En van dat detail..tja rockstar games zegt dat ze de spellen identiek proberen te maken. En als je naar games kijkt die al zijn uitgekomen voor 360 en ps3 zit er bij de ps3 ook niet meer detail in, bij vergelijking komt de 360 er juist beter uit dusja.

Link to comment
Delen op andere websites

Die downloadable content krijgt de ps3 dus niet, dan zou rockstar games contract breuk plegen waar microsoft 50 miljoen voor heeft betaal

III, VC en SA waren eerst ook exclusief voor de PS2. LCS en VCS eerst voor de PSP. Na een tijdje, werd het ook voor de anderen beschikbaar. Het blad spreekt over 'een mogelijkheid na een tijdje' wat misschien nog best eens waar is.

En er staat dat de ps3 minder laadtijden zal hebben, terwijl er maar 1 laadtijd in het hele spel is..bij allebei de versies dus.

Dus? Die ene laadtijd kan ook korter. Overigens is het al bevestigd dat er maar eentje is? Ik kan er glad overheen hebben gelezen, als dat zo is sorry. Maar volgensmij is het bevestigd dat er geen laadtijden waren toen ze een gebouw in gingen. Als je een missie start zal er toch nog wel even geladen worden omdat als je alles al van te voren laadt is het gewoon dom want je laadt extra veel van de dingen die je misschien die keer niet eens doet. Al is het maar even.. En natuurlijk legt een PS3-Blad daar extra nadruk op. Als dat met de Xbox was zou een Xbox-blad dat ook doen. Ookal weten ze het niet eens zeker. Kijk eens na al die info die er in SA vrijkwam die niet eens helemaal waar waren.

En van dat detail..tja rockstar games zegt dat ze de spellen identiek proberen te maken.

Er zal er altijd een beter zijn..

b4rtsimps0n, je komt echt als een fanboy over. Doe eens normaal en lees goed. Een mogelijkheid kan ook 1 op de 100 zijn, het is er een.

Bewerkt: door ASPHALT
Link to comment
Delen op andere websites

Die downloadable content krijgt de ps3 dus niet, dan zou rockstar games contract breuk plegen waar microsoft 50 miljoen voor heeft betaal

III, VC en SA waren eerst ook exclusief voor de PS2. LCS en VCS eerst voor de PSP. Na een tijdje, werd het ook voor de anderen beschikbaar. Het blad spreekt over 'een mogelijkheid na een tijdje' wat misschien nog best eens waar is.

En er staat dat de ps3 minder laadtijden zal hebben, terwijl er maar 1 laadtijd in het hele spel is..bij allebei de versies dus.

Dus? Die ene laadtijd kan ook korter. Overigens is het al bevestigd dat er maar eentje is? Ik kan er glad overheen hebben gelezen, als dat zo is sorry. Maar volgensmij is het bevestigd dat er geen laadtijden waren toen ze een gebouw in gingen. Als je een missie start zal er toch nog wel even geladen worden omdat als je alles al van te voren laadt is het gewoon dom want je laadt extra veel van de dingen die je misschien die keer niet eens doet. Al is het maar even.. En natuurlijk legt een PS3-Blad daar extra nadruk op. Als dat met de Xbox was zou een Xbox-blad dat ook doen. Ookal weten ze het niet eens zeker. Kijk eens na al die info die er in SA vrijkwam die niet eens helemaal waar waren.

En van dat detail..tja rockstar games zegt dat ze de spellen identiek proberen te maken.

Er zal er altijd een beter zijn..

b4rtsimps0n, je komt echt als een fanboy over. Doe eens normaal en lees goed. Een mogelijkheid kan ook 1 op de 100 zijn, het is er een.

ik ben geen fanboy het is gewoon de waarheid.

Sony heeft denk ik geen 50 miljoen daarvoor betaald. 25 miljoen per downloadpack..ik denk dat dat toch wel genoeg is om het exclusief voor microsoft te houden? Want volgens mij heeft sony niet eens zoveel betaald voor het half jaar exclusief houden van al die kopieën die rockstar had kunnen verkopen bij de launch voor de xbox en pc.

En ja, het is bevestigd dat het laden alleen bij het begin is, en er daarna niet meer geladen hoeft te worden. 1 laadtijd dus.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor we elkaar over en weer van fanboyism gaan beschuldigen (en er is daar reden genoeg voor in beide richtingen), laten we ons gewoon bij de feiten houden. Rockstar Games ontwikkelt GTA IV voor twee platformen, en probeert die zoveel mogelijk identiek te houden. Dit zal waarschijnlijk betekenen dat als er al verschillen zijn, het een kwestie van smaak zal zijn of je de ene dan wel de andere beter vind.

Daarnaast ontwikkeld Rockstar Games in opdracht van (en op kosten van) Microsoft, extra downloadable content. De kans is heel erg klein dat deze content voor de Sony PS3 beschikbaar komt. (Uiteraard, niets is uitgesloten) Het is in mijn ogen veel aannemelijker dat er voor de PS3 andere extra mogelijkheden komen die worden ontwikkeld in samenwerking tussen Rockstar en sony.

En je kunt het allemaal eerlijk of oneerlijk vinden, maar deze bedrijven worden niet gerund door sinterklaas. Het enige doel dat deze bedrijven hebben is het maken van winst en het uitbreiden van marktaandeel.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat de downloadbare content naar de Playstation 3 komt geloof ik niet. Microsoft heeft een enorme som geld betaald voor de exclusiviteit. Waar ik echter nog wel in kan meegaan is dat er mogenlijkheden komen om de PSP te gebruiken. Het kan best zijn dat ze een soort navigatie integreren in de PSP. Bijvoorbeeld dat je op het scherm van je PSP de map hebt en dat die net zo werkt als bijv. een TomTom. Misschien zelfs wel een functie dat je hem routes kan laten plannen. Het schijnt immers dat alle straten in GTA Iv een naam krijgen dus dit versterkt alleen maar de mogenlijkheden m.b.t. navigatie.

Dit zijn echter allemaal speculaties. We kunnen er alleen maar op hopen. Ikzelf heb trouwens een X360 en een PSP. Als er echt bijzondere dingen zoals bovenstaand in de PS3 versie komen ga ik misschien wel een keer een PS3 erbij kopen.(nadat hij in prijs is gedaald) We zullen het wel zien. Ik denk dat Rockstar ervoor zorgt dat alle GTA IV spelers kunnen genieten van de game. Of ze nou een PS3 of een Xbox 360 hebben.

Groetjes, :cya:

Boris H.

Link to comment
Delen op andere websites

De informatie die ik tegen kwam:

Microsoft wilt graag iedereen laten weten dat niet Sony maar zíj de exclusieve rechten op de episodische content voor Grand Theft Auto IV hebben. Iedereen moet en zal weten dat alleen op de Xbox 360 de mogelijkheid bestaat het complete verhaal te beleven. Maar zal dit echt zo zijn? In een gesprek met Phil Harrison, grote man bij Sony, heeft 1UP wat informatie weten los te peuteren.

Na een vraag wat Sony's reactie zal zijn op de episodische content zal zijn, antwoordde Harrison dat Sony een zeer goede relatie met Rockstar heeft en dat er zeker gewerkt wordt aan een aantal projecten tussen beide grootmachten. Verder zei hij dat hij eigenlijk niet meer mocht zeggen hierover, maar dat iedereen zeker nog voor een verrassing komt te staan.

Wat Harrison hiermee nou echt bedoelt is onduidelijk, maar het lijkt er in ieder geval op het zeker van plan is Microsoft de loef af te steken en dat het Japanse bedrijf nog wat trucjes achter de hand heeft. Misschien dat de GTA IV-content slechts voor een korte periode Xbox 360-exclusive zal zijn en dat ook PlayStation 3 bezitters na een tijdje de episodes kunnen downloaden. Binnenkort zal er meer info hierover komen.

Bron: Gamer.nl

Mening: Mij lijkt dit echt vet.......zo worden de voordelen van de Xbox360 net al PS3.......Ook wel lekke voor de PS3 bezitters :klap:

Bewerkt: door GTA-Larsman
Link to comment
Delen op andere websites

De informatie die ik tegen kwam:

Microsoft wilt graag iedereen laten weten dat niet Sony maar zíj de exclusieve rechten op de episodische content voor Grand Theft Auto IV hebben. Iedereen moet en zal weten dat alleen op de Xbox 360 de mogelijkheid bestaat het complete verhaal te beleven. Maar zal dit echt zo zijn? In een gesprek met Phil Harrison, grote man bij Sony, heeft 1UP wat informatie weten los te peuteren.

Na een vraag wat Sony's reactie zal zijn op de episodische content zal zijn, antwoordde Harrison dat Sony een zeer goede relatie met Rockstar heeft en dat er zeker gewerkt wordt aan een aantal projecten tussen beide grootmachten. Verder zei hij dat hij eigenlijk niet meer mocht zeggen hierover, maar dat iedereen zeker nog voor een verrassing komt te staan.

Wat Harrison hiermee nou echt bedoelt is onduidelijk, maar het lijkt er in ieder geval op het zeker van plan is Microsoft de loef af te steken en dat het Japanse bedrijf nog wat trucjes achter de hand heeft. Misschien dat de GTA IV-content slechts voor een korte periode Xbox 360-exclusive zal zijn en dat ook PlayStation 3 bezitters na een tijdje de episodes kunnen downloaden. Binnenkort zal er meer info hierover komen.

Bron: Gamer.nl

Mening: Mij lijkt dit echt vet.......zo worden de voordelen van de Xbox360 net al PS3.......Ook wel lekke voor de PS3 bezitters :klap:

Ik vind persoonlijk waarom doen ze elke versie niet het zelfde anders zal sony jaloers zijn op microsoft of microsoft op sony .

Link to comment
Delen op andere websites

Ja gek hè dat ze dit in een playstation blad zetten.

Die downloadable content krijgt de ps3 dus niet, dan zou rockstar games contract breuk plegen waar microsoft 50 miljoen voor heeft betaald, het is exclusief dus als dit blad het even zegt maakt dat het nog niet waar. Alle andere betrouwbare bronnen geven hier ook niks van aan dat de ps3 opeens wel de downloadable content van de 360 krijgt, en dit was al in mei gepubliceerd? right..nogmaals microsoft heeft 50 miljoen gedokt dus dat gebeurt niet ff zo 1,2,3 hè

En er staat dat de ps3 minder laadtijden zal hebben, terwijl er maar 1 laadtijd in het hele spel is..bij allebei de versies dus. Wat een hoop onzin is dit. En van dat detail..tja rockstar games zegt dat ze de spellen identiek proberen te maken. En als je naar games kijkt die al zijn uitgekomen voor 360 en ps3 zit er bij de ps3 ook niet meer detail in, bij vergelijking komt de 360 er juist beter uit dusja.

Microsoft heeft alleen maar betaald voor die downloadbare extensies dus er werd niet gesprokken over andere middelen :D Dus het zou wel eens goed kunnen dat ze bij Rockstar zomaar met die 50 miljoen gaan lopen zonder dat ze echt moeten gaan inboeten bij de PS3-fans _O_:D

Link to comment
Delen op andere websites

ja geen wonder dat playstation magazine dat zegt want je maakt altijd reclame voor jezelf C1000 zegt toch ook niet dat EDAH beter is :schater: DUH

Bedoel je dat dat PS3 magazine reclame maakt of zogezegd "stoeft"?En wat is C1000 Eigenlijk?

Link to comment
Delen op andere websites

ja geen wonder dat playstation magazine dat zegt want je maakt altijd reclame voor jezelf C1000 zegt toch ook niet dat EDAH beter is :schater: DUH

Bedoel je dat dat PS3 magazine reclame maakt of zogezegd "stoeft"?En wat is C1000 Eigenlijk?

Hij bedoeld dat de Sony nooit zijn grote concurrent Microsoft de hemel in zal prijzen. Dat is natuurlijk niet slim, want dat kost hen klanten. Daarom zegt Sony natuurlijk dat de PS3 beter is voor GTA IV, en Microsoft zegt dat (vanwege de extra content) de XBOX360 beter is.

Het wordt afwachten wie er werkelijk beter gaat zijn, en of er (naast de content) uberhaupt verschillen zijn.

C1000 is een supermarkt, net als EDAH. Hij bedoelt daarmee te zeggen dat C1000 gek zou zijn als ze reclame maken voor EDAH, omdat dat hen klanten kost. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Al met al lijkt het me dat je beter af bent als je GTA 4 koopt met een Xbox 360 dan met een PS3. Rockstar heeft gezegd dat de downloadable contents exclusief voor de Xbox 360 zijn (+1). Al zou de PS3 ze later krijgen, heeft de Xbox 360 nog steeds de primeur (+1). Ook zijn er al een tijdje de 2 trailers (+2), een theme (+1) en een picture-pack (+1) van GTA 4 te downloaden op Xbox Marketplace. Volgens mij is dit op de PS3 niet het geval. Aangezien dat Rockstar de game voor beide games identiek te houden zijn er voor beide consoles geen pluspunten te verdienen. DUS 6-0 voor de Xbox 360!

Link to comment
Delen op andere websites

Al met al lijkt het me dat je beter af bent als je GTA 4 koopt met een Xbox 360 dan met een PS3. Rockstar heeft gezegd dat de downloadable contents exclusief voor de Xbox 360 zijn (+1). Al zou de PS3 ze later krijgen, heeft de Xbox 360 nog steeds de primeur (+1). Ook zijn er al een tijdje de 2 trailers (+2), een theme (+1) en een picture-pack (+1) van GTA 4 te downloaden op Xbox Marketplace. Volgens mij is dit op de PS3 niet het geval. Aangezien dat Rockstar de game voor beide games identiek te houden zijn er voor beide consoles geen pluspunten te verdienen. DUS 6-0 voor de Xbox 360!

trailer 2 is sowieso ook te zien op PSN or :puh: en een punt voor de 360 erbij geven voor de trailer en een theme vind ik beetje onzin :puh: en die contents zullen wel heel lang voor de 360 exclusief blijven dan hoor :puh: minstens tot eind 2008 want dan zijn ze pas allebei gereleased..maar voor 50 miljoen koop je denk ik wel volledige exclusiviteit :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...