Dennizzzz Geplaatst: 15 juli 2007 Rapport Geplaatst: 15 juli 2007 (bewerkt) Aangezien ik er geen topic over kon vinden, is hier mijn vraag: Ik wil graag van een foto of plaatje, een afbeelding maken Zonder kleurverloop erin.. (dus dat er geen kleuren overlopen in elkaar, maar alleen de basiskleuren) 2 voorbeelden: En hoe kan ik achteraf, bepaalde delen van een afbeelding van kleur veranderen? Iemand? Bewerkt: 15 juli 2007 door Dennizzzz Reageren
.Levi. Geplaatst: 15 juli 2007 Rapport Geplaatst: 15 juli 2007 Vraag 1: een snelle manier om dat effect te krijgen. 1) Open je plaatje en ga naar Layer > New Adjustment Layer > Treshold en druk op OK. 2) Zet de treshold level zo zodat je nog wat detail in je plaatje ziet (denk aan ogen, wenkbrauwen). Het zwarte gedeelte blijft staan en het witte verdwijnt. 3) Ga nu naar Select > Color Range. Bovenaan staat Sampled Colors, verander dat in Highlights. Dit zal nu alle lichte delen in je zwart/wit plaatje selecteren, de witte delen dus. 4) Je staat als het goed is op je Treshold Layer, ga daar vanaf en ga staan op je layer waar het plaatje zich bevindt, als het goed is gewoon de onderste. Ga naar Select > Inverse of de sneltoets CTRL + SHIFT + I. Als je dat hebt gedaan klik dan op Delete op je toetsenbord. Extra: mochten er witte delen zijn die je liever niet weg wil hebben, dan kun je die altijd even met de paintbucket tool zwart verfen zodat die niet worden gedelete. Mijn uitkomsten: Vraag 2 Dit kun je doen met de Color Replacement Tool, sneltoets J. Zie je hem niet druk dan even met je rechtermuisknop erop zodat je hem kunt aanvinken. Zodra je deze tool hebt aangeklikt dan kun je met Alt ingedrukt op de kleur klikken die je wilt veranderen. Als je goed kijkt zie je dat de background color die kleur heeft aangenomen. De foreground color dat wordt de nieuwe kleur als je met de tool daar over heen gaat. Wel zal ik de tolerance op ongeveer 33% zetten, dit zie je bovenaan het beeld. Als je het hoger hebt staan, dan wil hij nog weleens andere kleursoorten meepakken aangezien het effect dan sterker is. Reageren
Dennizzzz Geplaatst: 15 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 15 juli 2007 Kijk aan zo'n reactie heb je iets! Ik ga meteen aan de slag.. Bedankt Levi, voor de moeite! Dennis Reageren
Dennizzzz Geplaatst: 15 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 15 juli 2007 (bewerkt) Vraag 1: een snelle manier om dat effect te krijgen.1) Open je plaatje en ga naar Layer > New Adjustment Layer > Treshold en druk op OK. 2) Zet de treshold level zo zodat je nog wat detail in je plaatje ziet (denk aan ogen, wenkbrauwen). Het zwarte gedeelte blijft staan en het witte verdwijnt. 3) Ga nu naar Select > Color Range. Bovenaan staat Sampled Colors, verander dat in Highlights. Dit zal nu alle lichte delen in je zwart/wit plaatje selecteren, de witte delen dus. 4) Je staat als het goed is op je Treshold Layer, ga daar vanaf en ga staan op je layer waar het plaatje zich bevindt, als het goed is gewoon de onderste. Ga naar Select > Inverse of de sneltoets CTRL + SHIFT + I. Als je dat hebt gedaan klik dan op Delete op je toetsenbord. Extra: mochten er witte delen zijn die je liever niet weg wil hebben, dan kun je die altijd even met de paintbucket tool zwart verfen zodat die niet worden gedelete. Mijn uitkomsten: Vraag 2 Dit kun je doen met de Color Replacement Tool, sneltoets J. Zie je hem niet druk dan even met je rechtermuisknop erop zodat je hem kunt aanvinken. Zodra je deze tool hebt aangeklikt dan kun je met Alt ingedrukt op de kleur klikken die je wilt veranderen. Als je goed kijkt zie je dat de background color die kleur heeft aangenomen. De foreground color dat wordt de nieuwe kleur als je met de tool daar over heen gaat. Wel zal ik de tolerance op ongeveer 33% zetten, dit zie je bovenaan het beeld. Als je het hoger hebt staan, dan wil hij nog weleens andere kleursoorten meepakken aangezien het effect dan sterker is. Hee.. Nog een paar vraagjes; Hoe kan ik een brush omdraaien? Ik snap color replacement niet.. ik krijg dan een rondje ofzo? Dennis Edit ( Sorry voor de dubbele post, maar ik drukte eigenlijk een pb sturen en toen had ik perongelijk een reactie gedrukt ) Bewerkt: 15 juli 2007 door Dennizzzz Reageren
.Levi. Geplaatst: 15 juli 2007 Rapport Geplaatst: 15 juli 2007 Hee..Nog een paar vraagjes; Hoe kan ik een brush omdraaien? Ik snap color replacement niet.. ik krijg dan een rondje ofzo? Dennis Edit ( Sorry voor de dubbele post, maar ik drukte eigenlijk een pb sturen en toen had ik perongelijk een reactie gedrukt ) Brush omdraaien: Maak een nieuwe layer zet je brush daarin en ga naar Edit > Transform > Flip Vertical. Je kunt het nog draaien met Flip Horizontal etc. Dat rondje met Color Replacement dat hoort zo. Zoals ik heb uitgelegd. Als je op Alt drukt zul je zien dat je een pennetje krijgt. Met dat pennetje klik je op hetgeen waar je de kleur van wilt veranderen. De background color zal automatisch in die kleur veranderen. De kleur die op je foreground color staat die neemt daar de plaats van in. Als je eenmaal met dat pennetje de kleur hebt aangeklikt die je wilt veranderen en je foreground color staat op de kleur die jij daar in de plaats voor wilt hebben dan hoef je alleen nog maar met het rondje over de kleur heen te gaan. Soms wilt het niet lukken zet dan even de instelling op Once. Bovenaan het beeld zie je Sampling staan, daar kun je Once aanvinken. Reageren
Dennizzzz Geplaatst: 16 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 16 juli 2007 Als ik op alt druk, en dan op een kleur, dan verwijderd deze de kleur uit het vakje? ( aan de zijkant, waar alle kleure staan ) Nu wil ik ook graag een plaatje zonder witte randen ( omdat deze op een shirt gedrukt moet worden ) maar als ik hem zo laat drukken.. heb je zoon wit vierkant met daarbinnen het plaatje.. Hoe verwijder ik al het overbodige wit? Reageren
.Levi. Geplaatst: 16 juli 2007 Rapport Geplaatst: 16 juli 2007 Ik weet niet precies wat je bedoelt met je eerste probleem.. Als je Alt ingedrukt houdt en dan met de Color Replacement Tool op een kleur in je plaatje klikt (bijvoorbeeld geel) dan zul je zien dat bij je background color nu geel komt te staan. De foreground color is de kleur die het geel overneemt. Maak anders even een screen voor de duidelijkheid. Een plaatje zonder witte randen? Je bedoelt denk ik gewoon een plaatje uitknippen zodat je bijvoorbeeld alleen het poppetje hebt zonder de achtergrond eromheen? Volg deze tutorial eens van mij. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.