Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi allemaal

Ik heb een probleempje met de ferry mod die ik gedownload heb.

Verder ben ik helemaal niet goed in modden.

Ik weet niet hoe je hem in GTA SA kan zetten!!

Kan iemand me helpen??

Geplaatst:
Hoi allemaal

Ik heb een probleempje met de ferry mod die ik gedownload heb.

Verder ben ik helemaal niet goed in modden.

Ik weet niet hoe je hem in GTA SA kan zetten!!

Kan iemand me helpen??

Ik wil je graag even helpen met het installeren van de mod. Maar zou je dan een link naar de mod willen geven, zodat ik of iemand anders er even naar kan kijken? Ik heb zelf heel even gezocht, maar ik heb de mod nog niet kunnen vinden. Als je dus even de downloadlink van de mod geeft, zal ik je uitleggen hoe je de mod installeert.

Geplaatst:
Ik wil je graag even helpen met het installeren van de mod. Maar zou je dan een link naar de mod willen geven, zodat ik of iemand anders er even naar kan kijken? Ik heb zelf heel even gezocht, maar ik heb de mod nog niet kunnen vinden. Als je dus even de downloadlink van de mod geeft, zal ik je uitleggen hoe je de mod installeert.

Dit is de link waar je om vroeg: http://files.gtanet.com/gtagarage/file.php?F=2139

Geplaatst: (bewerkt)
Dit is de link waar je om vroeg: http://files.gtanet.com/gtagarage/file.php?F=2139

Goed, dan zal ik je even de installatie uitleggen.

Je hebt twee bestanden die je moet installeren. In die mod kom je de volgende bestanden tegen: 'coastg.dff' en 'coastg.txd.'. Met de IMG Tool open je dan het bestand 'GTA3.img'. (Te vinden in map 'Models'.) Je zoekt dan het bestand 'coastg.dff' op. ('Commands > Find'). Als je hem gevonden hebt, verwijder je hem. Je hebt voor de duidelijkheid dus het originele bestand verwijderd. Je voegt dan de 'coastg.dff' van de mod weer toe. ('Commands > Add.') Als je dat gedaan hebt, doe je dit ook bij 'coastg.txd.'. Tot slot moet je nog even naar het volgende gaan: 'Commands > Rebuild archive'. Als je dat gedaan hebt is de mod geïnstalleerd.

Dan open je de 'handling.cfg' die in de 'Data' map te vinden is. Dit bestand is met kladblok te openen. Je zoekt dan de regel van 'COASTGRD' op. Je vervangt de huidige regel met deze:

COASTGRD	  60000.0 	90000000 	0.0 	0.0 	-0.03 	0.0 	25 	2.00 	4.2 	0.50 	5 	190.0 	10.0 	5.0 	R 	P 	0.00 	0.01 	0 	24.0 	1.0 	3.0 	0.0 	0.8 	0.1 	2.5 	0.0 	0.2 	0.0 	10000 	8000008 	1000000 	0 	1 	0

Zoek dan de volgende regel met de naam 'COASTGRD', en vervangt de huidige regel met deze:

%	COASTGRD	0.50	0.65	0.5	8.0	0.60	-0.3	3.0	0.7	0.996	0.998	0.85	0.96	0.96	3.0

Als je dat gedaan hebt, open je het bestand 'vehicles.ide'. Eveneens te vinden in 'Data' en ook te openen met kladblok. Je zoekt dan de regel van 'ID 472' op en je vervangt de huidige met deze:

472, 	coastg, 	coastg, 	boat,		COASTGRD,	COASTG,	null,	ignore,	5,	0, 	3012

Tot slot open je het bestand 'carcols.dat'. Eveneens te vinden in 'Data' en ook te openen met kladblok. Je zoekt dan de regel van 'COASTG' op en vervangt de huidige met deze:

coastg, 1,3, 1,28, 1,6, 1,44

Dit is alles, veel succes! Als er nog vragen zijn horen we ze wel.

Bewerkt: door -Matthijs-

Dat veranderen in het kladblok snap ik niet.

Ik weet niet wat je precies moet veranderen.

Misschien is het handiger als je ook laat zien hoe het er eerst stond en daarna wat je moet veranderen.

Of maak een screenshot.

Bewerkt: door ysohnul
Geplaatst:
Dat veranderen in het kladblok snap ik niet.

Ik weet niet wat je precies moet veranderen.

Misschien is het handiger als je ook laat zien hoe het er eerst stond en daarna wat je moet veranderen.

In principe is het niet zo moeilijk, je moet het echter even doorhebben. Je gaat naar deze map: '.../Program Files/Rockstar Games/GTA San Andreas/Data/Script.' Daar staan de bestanden die je nodig hebt, dat zijn dus: 'handling.cfg', 'vehicles.ide' en 'carcols.dat'. Je opent deze bestanden automatisch in kladblok, als je het volgende doet: Klik met je rechtermuisknop op het bestand dat je nodig hebt, en kies voor 'openen met'. Als het goed is moet je dan onder andere uit kladblok moeten kiezen. Het enige wat je dan nog moet doen is het zoeken en veranderen van die regels.

Geplaatst:

Ok, nu ik dit allemaal gedaan heb en ik start gta op dan loopt San Andreas vast!!

Hoe kan ik dit verhelpen??

P.s. ik denk dat ik vanavond geen reactie meer geef, maar morgen doe ik dat zo snel mogelijk.

Geplaatst:
Ok, nu ik dit allemaal gedaan heb en ik start gta op dan loopt San Andreas vast!!

Hoe kan ik dit verhelpen??

P.s. ik denk dat ik vanavond geen reactie meer geef, maar morgen doe ik dat zo snel mogelijk.

Dat komt waarschijnlijk omdat je de verkeerde versie hebt. Het is allemaal wat lastig uit te leggen, maar het komt er op neer dat je met een V2, die jij waarschijnlijk hebt, niet kan modden. Om het op te lossen moet je even deze patch downloaden en installeren. Waarschijnlijk moet het probleem dan opgelost zijn. Succes!

Ik heb die patch gedownload en geinstalleerd maar als ik GTA opstart dan staat er overal 'save game corrupted'!

Wat moet ik hieraan doen??

Geplaatst:

uhm ja dat is moeilijk. het helpt soms om een gebruikers acount met een G of S in de naam te hebben , dat werkte bij mij tenminste. Er is ook een super moeilijke manier maar die raad ik sterk af aangezien je zoiezo niet zo handig met mods enzo om kan gaan omdat je dat pas net doet.

uhm ja dat is moeilijk. het helpt soms om een gebruikers acount met een G of S in de naam te hebben , dat werkte bij mij tenminste. Er is ook een super moeilijke manier maar die raad ik sterk af aangezien je zoiezo niet zo handig met mods enzo om kan gaan omdat je dat pas net doet.

Wat bedoel je met een G of S in de naam hebben?

Misschien kun je die moeilijke methode wel uitleggen, want met die mod installeren in het gta3.img bestand is ook gelukt!!

Geplaatst:
Probeer new game te starten, je savegames zullen niet meer werken.

Lijkt me dat deze wél blijven werken, aangezien de 'main.scm' niet vervangen wordt, enkel wat bestandjes in de 'GTA3.img'. Correct me if I'm wrong..

Ik heb wellicht een andere oplossing voor dat 'corrupted' probleem. In dit topic vindt je een eventuele oplossing voor het 'savegame corrupted' probleem, wellicht dat je er wat aan hebt.

Een tweede eventuele oplossing is het maken van een gastaccount. Installeer GTA een keer opnieuw en meld je af via 'start > afmelden > andere gebruiker'. Als het goed is kom je bij een nieuw scherm, waarin je uit enkele accounts kan kiezen, waaronder je net nieuwe gast-account. Meld je aan op dat account, en probeer het via dat account.

Een gast account maak je overigens via: 'Start > configuratiescherm > gebruikersaccounts > gast > gastaccount inschakelen.'

Mochten je savegames overigens wel gewoon werken voordat je de mod installeerde, dan kun je deze beter weer verwijderen.

Geplaatst:

Jongens, bedankt voor alles!!!

Het is nu allemaal gelukt inclusief het 'save' probleem.

Maar ik had al eerder een speedometer gedownload.

Het probleem daarvan is dat er geen .txd of .dff bestanden in zitten.

Hoe moet ik dat nou weer aanpakken want installeren heeft ook geen zin!!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...