gammie_ Geplaatst: 15 juli 2007 Rapport Geplaatst: 15 juli 2007 Als ik schijfopruiming aanklik, krijg ik dit foutenrapport: Ik heb de pc al opnieuw opgestart, andere programma's afgesloten. Maar het heeft geen effect... Hoe verhelp ik dit? Reageren
kristof01 Geplaatst: 15 juli 2007 Rapport Geplaatst: 15 juli 2007 Ik zou het eens proberen in de veilige modus van Windows. Je kunt in de veilige modus gaan door F8 gebroken (dus niet constant) in te drukken als Windows is aan het opstarten, en daarna op "Veilige modus" klikken. Nu zal je computer enkel de hoogtst noodzakelijke programma's opstarten. Veel succes, Kristof. Reageren
gammie_ Geplaatst: 16 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 16 juli 2007 Daarmee lukt het ook niet. Krijg precies de zelfde foutmelding... Reageren
ifc3 Geplaatst: 16 juli 2007 Rapport Geplaatst: 16 juli 2007 Daarmee lukt het ook niet. Krijg precies de zelfde foutmelding... of ga even debuggen (progje in een terminal uitvoeren ofzo)? Reageren
Galiorix Geplaatst: 16 juli 2007 Rapport Geplaatst: 16 juli 2007 het enige wat werkt is je OS opnieuw instaleren omdat die waarschijnlijk beschadigt is(het programmatje) Dit is de enige mogelijkheid omdat het niet los te downloaden of iets dergelijks is. Reageren
ifc3 Geplaatst: 16 juli 2007 Rapport Geplaatst: 16 juli 2007 Daarmee lukt het ook niet. Krijg precies de zelfde foutmelding... Of de bestanden van je installatie cd halen. Of even spyware ed. scannen. Je zou ook even van je installatie cd kunnen opstarten en dan systeemherstel doen en wat proberen met checkdisk enzo. (of even Microsoft opbellen (of als je een OEM versie van Windows hebt de OEM van je PC). Daarvoor heb je betaald, en anders heb je Windows illegaal. Die mensen zijn aangesteld om je verder te helpen eingelijk. ) Reageren
gammie_ Geplaatst: 18 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 18 juli 2007 het enige wat werkt is je OS opnieuw instaleren omdat die waarschijnlijk beschadigt is(het programmatje)Dit is de enige mogelijkheid omdat het niet los te downloaden of iets dergelijks is. En hoe instaleer ik mijn OS opnieuw, weet eigenlijk niet eens wat OS is.... Of de bestanden van je installatie cd halen.Of even spyware ed. scannen. Je zou ook even van je installatie cd kunnen opstarten en dan systeemherstel doen en wat proberen met checkdisk enzo. (of even Microsoft opbellen (of als je een OEM versie van Windows hebt de OEM van je PC). Daarvoor heb je betaald, en anders heb je Windows illegaal. Die mensen zijn aangesteld om je verder te helpen eingelijk. ) Spyware en antivirus scanner zijn geupdate en pc is helemaal gescand. Ik heb instalatie cd al met systeemherstel gedaan maar dan geeft hij ook aan dat er een fout zit... Reageren
Hi- Geplaatst: 19 juli 2007 Rapport Geplaatst: 19 juli 2007 Dit heb ik via google gevonden; Probeer volgende eens :(kga er eventjes vanuit dat het XP is, bij andere windows versie zal het mss ietsje anders zijn om er te geraken): * Ga naar start > uitvoeren <>typ msconfig en enter * neem tabje "opstarten" * als daar "cleanmgr.exe" aangevinkt bijstaat, vink het uit * toepassen/ok * sluit msconfig-scherm (heropstaren hoeft niet) * Ga naar Start > Alle Programma's > Bureau-accessoires > Systeemwerkset * Klik "Schijfopruiming" * Vink alles aan waar bestanden in gevonden worden > klik 'OK' Gaat dat normaal ? Zoniet herstart de PC eens in de veilige modus = Bij opstart, nog voor het verschijnen van het windowslogoscherm, een aantal keer op de toets "F8" (XP, 2000) of "F5" of <CTRL> (98, ME) klikken en verder de aanwijzingen op het scherm volgen: (kiezen voor "opstarten in veilige modus") totdat je op het bureaublad uitkomt dat er wel wat anders uitziet dan dat in de normale modus (geen achtergrondafb., grotere iconen, ... Doe, aangemed in d eveilige modus schijfopruiming Herstart de PC en probeer nu in de gewone modus weer schijfopruiming, merk je daarbij dan nog problemen? Reageren
gammie_ Geplaatst: 19 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 19 juli 2007 Helaas maar ik kan bij: msconfig > tabje "opstarten" geen Cleanmgr.exe vinden... Reageren
Hi- Geplaatst: 19 juli 2007 Rapport Geplaatst: 19 juli 2007 Helaas maar ik kan bij: msconfig > tabje "opstarten" geen Cleanmgr.exe vinden... Sla dat stuk dan over, als het uitgevinkt is of er niet bijstaat is dat hetzelfde... Reageren
gammie_ Geplaatst: 19 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 19 juli 2007 Helaas maar ik kan bij: msconfig > tabje "opstarten" geen Cleanmgr.exe vinden... Sla dat stuk dan over, als het uitgevinkt is of er niet bijstaat is dat hetzelfde... Ik ben al je punten afgelopen. Maar niets helpt... Reageren
gammie_ Geplaatst: 22 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 22 juli 2007 *Bump* Na even eht bestandje onder google.nl te zetten trof ik dit aan: Hoi,Er is een nieuw virus dat sinds deze week internet onveilig maakt. De grote virusbestrijders als Symantec en McAfee hebben nog geen oplossing kunnen vinden om dit virus op te ruimen, hoewel het al maanden bekend is. Wel hebben ze al een naam voor dit virus: HOAX-NL-MD-20010401. Er wordt koortsachtig gezocht naar een oplossing om een volledige ramp op internet te voorkomen. Virussen als Kournikova en Iloveyou zijn in vergelijking met dit virus maar kinderspel. De naam van het bestand dat de besmetting veroorzaakt is CLEANMGR.EXE Als je dit bestand op je systeem hebt verwijder het dan meteen!!! Het is een ERG GEVAARLIJK VIRUS!!!!!!! Nadat het is geinstalleerd op je systeem wordt het gestart op de 28e van de maand en zal het je registry deleten en belangrijke systeemgegevens en passwords e-mailen naar bepaalde nieuwsgroepen. Iedereen die deze (wisselende) nieuwsgroepen leest kan daarna je inbelgegevens gebruiken, en eigenlijk is je volledige systeem nadien ook niet meer te gebruiken. Deze moet compleet opnieuw worden geinstalleerd. Als je deze stappen even volgt, is het probleem echter zo verholpen: 1. Kies START 2. Kies ZOEKEN 3. Kies BESTANDEN OF MAPPEN 4. Type bij naam "CLEANMGR.EXE" en bij "zoeken in" kies je voor DEZE COMPUTER 5. Als je het bestand hebt gevonden klik je er 1x op en klik daarna op de rechtermuisbutton. 6. Kies VERWIJDEREN 7. Ga naar je prullenbak of je bureaublad 8. Kies voor PRULLENBAK LEEGMAKEN in het menu. Bron: Symantec.com Nou heb ik de stappen gevolgd om dit virus te verwijderen, maar zodra ik weer kijk staat het virus er weer, alsof ik hem niet meer kan verwijderen. Weten jullie nog een oplossing? Of kan ik beter mijn pc helemaal leeg gooie en opnieuw xp home instaleren? Reageren
Matiscus Geplaatst: 22 juli 2007 Rapport Geplaatst: 22 juli 2007 Dat lijkt inderdaad de beste oplossing... Hier leg ik alles stap voor stap uit hoe je Windows XP hernieuw installeerd. Ik wens jou veel succes, mochten er problemen zijn, dan hoor ik het graag. Reageren
gammie_ Geplaatst: 23 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 23 juli 2007 Dat lijkt inderdaad de beste oplossing... Hier leg ik alles stap voor stap uit hoe je Windows XP hernieuw installeerd. Ik wens jou veel succes, mochten er problemen zijn, dan hoor ik het graag. Ik heb vanochtend je uitleg van Windows xp gevolgd en het is gelukt. Ben het virus gelukkig kwijt Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.