P I N O Geplaatst: 16 juli 2007 Rapport Geplaatst: 16 juli 2007 Eej gasten, hoe kan je er achter komen of je PCI of PCI-e hebt? alvast bedankt. Reageren
SummerBase Geplaatst: 16 juli 2007 Rapport Geplaatst: 16 juli 2007 Dit is heel simpel uit te zoeken, maar eigenlijk ook weer niet. Want bijna ieder moederbord bezit PCI, dit is een aansluiting waar je interne hardware op aan kunt sluiten. Denk aan een geluidskaart of een tv- kaart een voorbeeld van deze rijen/lanes kun je 'hier' vinden. Ik denk dat jij dan ook bedoeld: 'Wat heb ik, AGP of PCI-E'? Want dat zijn videokaart standaarden, AGP is de oudere variant en PCI-E is de nieuwere, of eigenlijk de meest gebruikte op het moment, want PCI-E 2 staat al weer bijna op de startblokken, maar dat doet er nu toch niet toe. Om uit te zoeken of je PCI (ik neem aan dat je AGP bedoeld, maar goed jouw vraagstelling is PCI dus dan neem ik die) of PCI-E hebt kun je naar Start > Uitvoeren > Vul in: DXDiag gaan. Dan krijg je een nieuw venster en dan ga je naar beeldscherm (of iets in die buurt) en dan zie je of je AGP of PCI of PCI-E hebt, maar als je PCI hebt voor een videokaart...? Dan is die heel sloom. Reageren
P I N O Geplaatst: 17 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 17 juli 2007 Hey, bedankt voor weer een uitgebreide duidelijke uitleg! Ik heb het gevonden. Reageren
Wrieh Geplaatst: 18 juli 2007 Rapport Geplaatst: 18 juli 2007 Dit is heel simpel uit te zoeken, maar eigenlijk ook weer niet. Want bijna ieder moederbord bezit PCI, dit is een aansluiting waar je interne hardware op aan kunt sluiten. Denk aan een geluidskaart of een tv- kaart een voorbeeld van deze rijen/lanes kun je 'hier' vinden. Ik denk dat jij dan ook bedoeld: 'Wat heb ik, AGP of PCI-E'? Want dat zijn videokaart standaarden, AGP is de oudere variant en PCI-E is de nieuwere, of eigenlijk de meest gebruikte op het moment, want PCI-E 2 staat al weer bijna op de startblokken, maar dat doet er nu toch niet toe.Om uit te zoeken of je PCI (ik neem aan dat je AGP bedoeld, maar goed jouw vraagstelling is PCI dus dan neem ik die) of PCI-E hebt kun je naar Start > Uitvoeren > Vul in: DXDiag gaan. Dan krijg je een nieuw venster en dan ga je naar beeldscherm (of iets in die buurt) en dan zie je of je AGP of PCI of PCI-E hebt, maar als je PCI hebt voor een videokaart...? Dan is die heel sloom. Ik heb nog ergens een pci videokaart liggen van em oude pentium 1 Reageren
brbgtaplayer Geplaatst: 19 juli 2007 Rapport Geplaatst: 19 juli 2007 PCI-videokaarten zuigen wel heel erg. AGP-videokaarten zijn redelijk snel, maar voor gloednieuwe games kan je beter PCI-E hebben. Je ziet gemakkelijk of het PCI of PCI-E is, want een PCI-E poort ziet er heel anders uit. Reageren
SummerBase Geplaatst: 19 juli 2007 Rapport Geplaatst: 19 juli 2007 PCI-videokaarten zuigen wel heel erg. AGP-videokaarten zijn redelijk snel, maar voor gloednieuwe games kan je beter PCI-E hebben.Je ziet gemakkelijk of het PCI of PCI-E is, want een PCI-E poort ziet er heel anders uit. AGP zijn redelijk snel? Als je een beetje spel wilt spelen zijn er niet echt meer AGP kaarten te verkrijgen waar je echte goede prestatie's mee kunt krijgen. Misschien nog wel een paar moddelen maar AGP gaat er toch echt uit hoor, en er zijn ook bijna geen videokaart meer die AGP ondersteunen, misschien nog wat oude modellen, maar niet echt meer. Verder komt PCI-E 2 er ook al aan en dan zal zelfs PCI-E vervangen worden, maar dat is nog toekomst muziek. Verder kun je niet zien aan de PCI of PCI-E connector of het anders is, als je geen PCI hebt (dit hebben wel veel, maar hoe weet je wat een PCI poort is?) Of je moet even wat onderzoek doen. Je kunt het beste gewoon kijken wat voor videokaart je hebt, want je hebt altijd AGP of PCI(-E). Reageren
ifc3 Geplaatst: 19 juli 2007 Rapport Geplaatst: 19 juli 2007 Een ATi Radeon x1950 is sloom. Er zijn nog maar weinig kaarten die PCI-E x16 vol benutten. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.