Wrieh Geplaatst: 17 juli 2007 Rapport Geplaatst: 17 juli 2007 Hallo beste mensen ik heb een eigen pc. En daar ben ik regelmatig de specificaties mee aan het verbeteren. En ik ha nog niet genoeg ram (384 3 X 128) Dus vandaag kocht ik een extra MB Ram stikje. Van 512 MB. Maar aan een kant zitten de chips (ik heb gehoord dat het beter is als je aan 2 kanten hebt ) en toen begon het. Ik dee het ramstikje erin. en toen wou hij wle aan maar hij deed niets (zelfs het opstart menu verscheen niet!) Toen deed ik hem in ander slot toen startte hij wel op maar een fout melding kwam nu iets over dat hetram ofzo niet goed was het ram van slot 1 en in dat slot zat die van 512 mb... toen drukte ik F1 om verder te gaan. Toen kwam ik bij het menu van windows. hij zij dat een of ander bestand beschadigt was. dus toen deed ik de windows XP CD erin om het te repareren toen zij hij dat ie een bestand niet in het ram kon laden ofzo. En als ik die ram chip eruit haal doet alles perfect =( Wat kan ik doen? PS ik heb SD-Ram geheugen, Ik had hem net gekocht bij de winkel. Reageren
SummerBase Geplaatst: 17 juli 2007 Rapport Geplaatst: 17 juli 2007 Kijk, zoals je zelf ook wel begrijpt is niet iedere geheugen module hetzelfde en verschillen de interne waardes nogal eens van elkaar. Daarmee bedoel ik dus de snelheden van de geheugen modules, als jij 3x 128mb hebt die slomer gaan dan jouw nieuwe 512mb strookje/module dan ontstaan er problemen. Want geheugen modules moeten in een moederbord zeg maar op dezelfde snelheid draaien. Zo had ik in mijn oude computer een 256mb strookje die op een lagere frequentie (Mhz) draaide dan mijn nieuwe 256mb kaartje. Ik had wel 512mb geheugen, maar ze draaide wel op de laagste frequentie, en dus de frequentie van mijn eerste kaartje. Als jouw geheugen modules niet samen kunnen werken door wat voor een fout dan ook dan zal het systeem niet goed, of instabiel werken. Wat je kunt doen is, zet die 3 kaartjes van 128 eruit en zet alleen die 512 erin en kijk dan hoe het werkt, en dan kun je die 3 van 128 eventueel verkopen om daar weer een zelfde (met dezelfde snelheid dus) geheugen strook te kopen die je in dual lane zet. Dus niet allebij in het zelfde blok maar op een manier die ik je nu aan de hand van een paar lijntjes uit ga leggen. De ':' is zeg maar de geheugen strook de | | zijn de rijen waar ze in kunnen en één streepje is dat ze dicht tegen mekaar staan en drie streepjes betekent dat er een stuk tussen zit, oftewel dat ze niet bij hetzelfde blok horen. En de groene kleur geeft aan goed, en de rode kleur aan fout. | : | - | | --- | : | - | | | | - | : | --- | | - | : | | | - | : | --- | : | - | | | : | - | | --- | | - | : | Ik hoop dat je het een beetje begrijpt, trouwens, het kan ook een interne fout zijn die voor onze ogen niet zichtbaar is en waardoor je misschien moet gaan denken aan defecte module en dan gaat het helaas wat geld kosten. Ga anders ook even terug naar die winkel, want misschien kunnen zij je vertellen wat de oorsprong en de maak van de modules inhoud. Dat kun je overgens ook zelf controleren, maar dat is denk ik iets te hoog gegrepen, al goed, succes! Reageren
Wrieh Geplaatst: 17 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 17 juli 2007 Hij geeft nog stteds een error aan. alle 3 de kaartjes die ernu in zitten zijn 133 mhz.(dus 2 van 128 mb en 1 van 512) Ik geef je ook even de error: 0232:extended(of extender) ram failed at offset:1C(die 512 zit in c) Ik heb phoenix bios. Reageren
ifc3 Geplaatst: 17 juli 2007 Rapport Geplaatst: 17 juli 2007 Hij geeft nog stteds een error aan. alle 3 de kaartjes die ernu in zitten zijn 133 mhz.(dus 2 van 128 mb en 1 van 512)Ik geef je ook even de error: 0232:extended(of extender) ram failed at offset:1C(die 512 zit in c) Ik heb phoenix bios. 1. Is het geheugen compatible met je mobo? 2. Heb je wel eens alleen je nieuwe blokje geprobeerd? Reageren
brbgtaplayer Geplaatst: 19 juli 2007 Rapport Geplaatst: 19 juli 2007 (bewerkt) Hij geeft nog stteds een error aan. alle 3 de kaartjes die ernu in zitten zijn 133 mhz.(dus 2 van 128 mb en 1 van 512)Ik geef je ook even de error: 0232:extended(of extender) ram failed at offset:1C(die 512 zit in c) Ik heb phoenix bios. Hij zegt dat het geheugen het niet doet. Zoals SummerBase al zei, het oude geheugen moet eruit en het nieuwe erin. als het dan nog niet werkt, is het geheugen defect, maar het kan ook zij dat je niet de juiste hebt gekocht. Je moederbord moet het wel ondersteunen. Je oude geheugen werkte en je nieuwe niet, dus: -is de snelheid van het kaartje wel geschikt? (gebruik geen PC133 als je moederbord alleen PC100 of langzamer ondersteunt) -heeft het kaartje wel evenveel pins als die andere drie? -heb je uberhaupt wel SD-RAM gekocht? (dus geen DDR-Ram, en SO-DIMM (ofzoiets)is voor laptops, dus) Ik hoop dat je nu meer weet en ik wens je veel succes. EDIT: Damn, ifc3 was me voor! >>> Door Dutchy3010: Hij was je inderdaad nét voor, het scheelde maar 2 dagen... Voortaan even het topic doorlezen, svp...<<< Bewerkt: 20 juli 2007 door Dutchy3010 Reageren
ifc3 Geplaatst: 20 juli 2007 Rapport Geplaatst: 20 juli 2007 Als je PC133 geheugen op een PC100 moederbord zet, wordt het automatisch terug geclockt. Je zou ook je pc even mee kunnen nemen naar de winkel waar je het geheugen hebt gekocht, die weten mischien waar het aan ligt. Het zou ook kunnen zijn dat jouw moederbord geen reepjes van 512mb ondersteund. Welk type moederbord heb je? Reageren
Wrieh Geplaatst: 7 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 7 augustus 2007 Ik heb geprobeert op ander moederbord en daar deed hij het wel op gek. Maar ik heb n u andere vraag ik ben 2 weken op vakantie geweest. en nu is de processor van 600 mhz naar 300 gegaan hoe kan ik dit herstellen zonder enige schade aanterichten? Reageren
ifc3 Geplaatst: 7 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2007 Ik heb geprobeert op ander moederbord en daar deed hij het wel op gek.Maar ik heb n u andere vraag ik ben 2 weken op vakantie geweest. en nu is de processor van 600 mhz naar 300 gegaan hoe kan ik dit herstellen zonder enige schade aanterichten? Dat hangt van je moederbord af. Reageren
Wrieh Geplaatst: 8 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 8 augustus 2007 ik heb dit kunnen vinden asus p38-f hopelijk kun je er wat mee =) Reageren
Backsmash Geplaatst: 8 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2007 (bewerkt) ik ga waarschijnlijk een nieuw setje bestellen. daar zitten 2 geheugen strookjes van 512 mb bij. maar hoe moet ik die dan plaatsen. de slots zijn bijv. zo: 1 2 3 4 moet je ze dan plaatsen als 1 en 3 of als 1 en 2 Bewerkt: 8 augustus 2007 door Backsmash Reageren
Wrieh Geplaatst: 8 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 8 augustus 2007 ik zou gewoon 1en 2 proberen anders 2 3 of 1 3 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.