Jump to content

GTA:SA op de PS3

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb een PS3 en ik speel San Andreas van de PS2 erop. Ik kan wel een save game aanmaken, maar ik kan niet een save game van internet afhalen om hier vervolgens mee te spelen. Waarschijnlijk omdat de PS3 het op een andere manier opslaat op de harde schijf.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen of heeft iemand een 100% savegame van San Andreas op de PS3 behaald?

Alvast bedankt,

Richard

Geplaatst:

Allereerst is een savegame van SA voor de PS2 versie-afhankelijk. Dus je moet er wel voor zorgen dat de savegame overeenkomt met jou versie van het spel. Als je >deze savegame< hier van het forum hebt gedownload heb je te maken met de UK PAL versie. Deze savegame is middels armax van een PS2 gehaald, armax comprimeert (crush) een savegame en krijgt de extensie .max, met armax is deze middels de uncrush functie weer terug te plaatsen op de Memory-Card van een PS2.

Het is wel handig om te weten in welk formaat (met welke extensie) de PS3 een savegame bewaart, als je mij dat kan vertellen kan ik je misschien weer verder op weg helpen.

Geplaatst: (bewerkt)

Van de PS2 worden savegames afgehaald met behulp van speciale programma's. Deze converteren ze naar een extensie van hun programma. Van de PS3 afhalen gaat heel gemakkelijk. Een USB Stick erin en je kunt hem er zo heen kopieëren. Ik weet niet of de PS3 ze ook converteerd maar je krijgt in ieder geval een '.PSV'-extensie. Als je op het internet zo'n .PSV bestand zou vinden gaat het er ook gewoon heel gemakkelijk weer op. Plaats je USB Stick in een van de poorten en dan ga ge allereerst naar Game -> Memory Utility (PS/PS2) -> USB Device. Dan druk je op het Triangle.gif en selecteerd Copy. Vervolgens durk je op het Cross.gif en seleceer je je interne PS2 memory card.

Bewerkt: door ASPHALT

Als je ook een PS2 hebt kan je met behulp van een Memory-Card adapter je PS2-savegames op je PS3 zetten.

Oude savegames ook speelbaar op de PlayStation 3

Nieuws | 5 augustus 2006 - Het was al een tijd bekend dat de PlayStation 3 ook backwards compatible zou gaan worden (oude PSOne en PS2 spellen kunnen dus ook gespeeld worden), maar nu heeft Sony ook bekend gemaakt dat je oude savegames ook bruikbaar zullen zijn op de nieuwe console.

Om opgeslagen data van een PS2 memorycard te gebruiken, moet je eerst de data kopiëren op een virtuele memorycard binnen in de harde schijf van de PlayStation 3. Hiervoor zul je echter wel een speciale PS2/Psone memorycard adapter moeten gaan aanschaffen, zodat je al je bewaarde savedata kunt bewerken, up- en downloaden van en naar EMS flashcards of smartmedia cards. Wie de adapter gaat produceren en een indicatie van de prijs van de adapter zijn nog niet bekend.

Geplaatst op zaterdag 5 augustus 2006 om 09:38 door Jeffrey van Maurik (JeFFire) - Bron: Joystiq

Bron. Bewerkt: door _KoE_Mzungu
Geplaatst:

Bedankt mensen...

Ik moet dus eigenlijk een memorycard adaptor hebben of ik moet een .psv bestand vinden... Ik ga voor de tweede, ik kan hem alleen nog niet vinden.

Let me know if you guys find one...

Richard

Ik heb hier wat gevonden, savegames van verschillende GTA's, allemaal in .PSV formaat. Het is op een duits forum dus je zou te maken kunnen hebben met een andere versie van het spel.

>klik<

Bewerkt: door _KoE_Mzungu

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...