Insanity Prawn Boy Geplaatst: 19 juli 2007 Rapport Geplaatst: 19 juli 2007 Ik heb sinds kort een pc met een quad core processor van intel (Q6600). Daar zitten een aantal functies op die in de BIOS uitgeschakeld zijn (SpeedStep en Virtualization). Op de site van intel wordt het als iets belangrijks voor de prestaties weergegeven, dus ik dacht: Wat kan ik meer als ik deze funties aanzet? Ik heb van beiden geen idee wat het is, dus kan iemand mij advies geven of ik deze opties aan moet zetten, of gewoon uit moet laten staan? Reageren
GTA-Sheep Geplaatst: 19 juli 2007 Rapport Geplaatst: 19 juli 2007 Virtulization weet ik zo even niet. SpeedStep hangt samen met de kloksnelheid van je PC. Normaal gesproken zoek je een PC met een zo hoog mogelijke kloksnelheid, want des te beter en des te sneller draaien je spellen en je video's. Maar: een hoge kloksnelheid geeft ook herrie en warmte en daarom verzon men SpeedStep: dit bekijkt het programma wat je draait en past daar je kloksnelheid op aan. Maak je een briefje in Word --> omlaag, speel je Counterstrike --> omhoog. Volgens mij (maar ik heb er nooit mee gewerkt) kun je dat dus rustig aanzetten. Maar wat Virtulization is weet ik helaas niet Reageren
Insanity Prawn Boy Geplaatst: 19 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 19 juli 2007 Bedankt voor je hulp . Ik zal het is proberen om SpeedStep aan te zetten. Dat Virtualization heb ik zelf al gevonden, maar daar heb ik volgens mij niet zoveel aan. Dat deelt je pc op in een aantal virtuele computers die elk afzonderlijk een taak kunnen doen. Reageren
ifc3 Geplaatst: 20 juli 2007 Rapport Geplaatst: 20 juli 2007 Bedankt voor je hulp .Ik zal het is proberen om SpeedStep aan te zetten. Dat Virtualization heb ik zelf al gevonden, maar daar heb ik volgens mij niet zoveel aan. Dat deelt je pc op in een aantal virtuele computers die elk afzonderlijk een taak kunnen doen. Tot hoeveel mhz schakelt ie bij jouw terug met speedstep aan? Bij mij naar 1596mhz. Reageren
Insanity Prawn Boy Geplaatst: 22 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 22 juli 2007 Naar 66%, dus 1584 MHz. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.