Jump to content

Welke Ps3?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo!

Mijn neef wilt een Ps3 kopen van Amerika:Hier

En mijn vraag is als hij dit koopt hoeveel moet hij betalen (in euro's)

Er zitten 5 games en 2 films erbij.

Geplaatst:

ik zou het gewoon in NL kopen, veel makelijker met garantie enzo, en geen geklooi met verzenden. maar je link plaatje werkt trouwens niet maar dat zou heel goed aan mij kunnen liggen.

maar ik raad dus aan gewoon in NL te kopen.

Geplaatst:
ik zou het gewoon in NL kopen, veel makelijker met garantie enzo, en geen geklooi met verzenden. maar je link plaatje werkt trouwens niet maar dat zou heel goed aan mij kunnen liggen.

maar ik raad dus aan gewoon in NL te kopen.

Maar dit is toch goedkoper? namelijk ongeveer 500 euro in plaats van 1000.

Geplaatst:
Ehm.. hier is ie €600,- ;) En hoeveel betaalt ie dan met verzendkosten?

40 euro verzendkosten :7

Geplaatst:

Je moet rekening houden met de koerzen, één dollar is niet één euro. Één euro is namelijk $1,379 (koers van vandaag, kan morgen duurder/goedkoper zijn) op de Amerikaanse markt. Je betaald dus voor $499,82; €361,775, want één euro is gewoon meer dollar's waard. En dan heb je erg goedkoop een PS3 die redelijk compleet is. De garantie in Nederland zal wel veel beter zijn, maar voor dit geld kooop je met dan misshien $40 ( €29 ) verzend kosten dan wel een hele PS3 die volgens mij wel hetzelfde is als de europese versie (daar ben ik niet geheel zeker van). In Nederland koop je daar amper een Xbox 360 voor. Dus het is zeker wel aan te raden als je weet wat je doet, en Wallmart is ook één van de grootste retailers en verkopers van de VS dus dat zit wel snor. En doe als het kan, gewoon de zaken onder rembours dat jij het betaald aan de postbode, maar dit zal wel via creditcard moeten, maar goed... Als je geld te veel hebt zou ik het doen. Wel even de diverse zaken na vragen, uiteraard, zoals compibaliteit van spellen op een Amerikaanse playstation en de garantie voorwaarden. (In Amerika hebben ze ook andere stekkers, dus je zult wellicht in Nederland een andere adapter + stekker moeten kopen, maar dan is het nog goedkoper). Succes en ik hoop dat ik je van dienst kon zijn.

P.s. de koers is berekend met de Valuta- tool in Windows Vista en er kunnen geen rechten aan ontleend worden.

Geplaatst:

Volgens Play-Asia zijn alle PS3-games regio-vrij, dus kun je gewoon PAL-games op je NTSC-PS3 afspelen. Echter, je kunt geen Europese PS1- en PS2-games afspelen op een Amerikaanse PS3 en ook Blu-Ray-films zul je stuk voor stuk moeten importeren. Europese DVD's daarentegen zouden het wel moeten doen op een Amerikaanse PS3. Verzendkosten zijn inderdaad niet zo hoog en het scheelt meer honderden euro, dus ik zou het doen. Betalen kun je bij veel winkels met PayPal (zie ook klik :*D ), dit is een eenvoudige betaalmethode die bij veel webshops inmiddels als alternatief voor een credit-card wordt geaccepteerd. Verder moet je rekening houden met het feit dat Amerika andere spanning op het stopcontact heeft, dus dat je een NTSC-PS3 niet zomaar in het stopcontact hier kunt steken. Hier op Play-Asia.com kun je een converter kopen die de spanning dusdanig verandert dat een andere PS3 ook aangesloten kan worden. Wat ik me trouwens wel afvraag is of de winkel die je hebt uitgezocht ook PS3's naar Nederland verzendt. Sowieso verzenden niet zo veel Amerikaanse winkels naar Europa, maar sinds het akkefietje tussen Lik-Sang en Sony zijn er nog maar weinig winkels die PS3's verkopen aan Europa.

Valuta's omrekenen kun je trouwens eenvoudig doen op www.wisselkoersen.nl.

Geplaatst:
Volgens Play-Asia zijn alle PS3-games regio-vrij, dus kun je gewoon PAL-games op je NTSC-PS3 afspelen. Echter, je kunt geen Europese PS1- en PS2-games afspelen op een Amerikaanse PS3 en ook Blu-Ray-films zul je stuk voor stuk moeten importeren. Europese DVD's daarentegen zouden het wel moeten doen op een Amerikaanse PS3. Verzendkosten zijn inderdaad niet zo hoog en het scheelt meer honderden euro, dus ik zou het doen. Betalen kun je bij veel winkels met PayPal (zie ook klik :*D ), dit is een eenvoudige betaalmethode die bij veel webshops inmiddels als alternatief voor een credit-card wordt geaccepteerd. Verder moet je rekening houden met het feit dat Amerika andere spanning op het stopcontact heeft, dus dat je een NTSC-PS3 niet zomaar in het stopcontact hier kunt steken. Hier op Play-Asia.com kun je een converter kopen die de spanning dusdanig verandert dat een andere PS3 ook aangesloten kan worden. Wat ik me trouwens wel afvraag is of de winkel die je hebt uitgezocht ook PS3's naar Nederland verzendt. Sowieso verzenden niet zo veel Amerikaanse winkels naar Europa, maar sinds het akkefietje tussen Lik-Sang en Sony zijn er nog maar weinig winkels die PS3's verkopen aan Europa.

Valuta's omrekenen kun je trouwens eenvoudig doen op www.wisselkoersen.nl.

Dus 1 ps3 zonder iets kost ongeveer 400 euro in amerika?

Geplaatst:

Volgens mij moet je er ook op letten dat als ze het bij de douane tegenkomen je er nog invoerbelasting over moet betalen...

Geplaatst:
Volgens ...

Lezen is moeilijk hé? :7 Ik heb al een hele serie berekeningen in mijn post gezet en het kost dus onder de 400, maar ook moet je lettne op de invoer belastingen en dan betaal je dus gewoon hetzelfde als in Nederland, omdat die erg hoog zijn. Dit ligt er maar net aan, welke medewerker je treft, maar volgens mij gaat het van Amerika naar Nederland niet zo streng. Wel van verre aziatische landen en noem het maar op, al goed... Lees mijn post nog maar eens door, dan vindt je er wel veel informatie over.
Geplaatst:
Volgens ...

Lezen is moeilijk hé? :7 Ik heb al een hele serie berekeningen in mijn post gezet en het kost dus onder de 400, maar ook moet je lettne op de invoer belastingen en dan betaal je dus gewoon hetzelfde als in Nederland, omdat die erg hoog zijn. Dit ligt er maar net aan, welke medewerker je treft, maar volgens mij gaat het van Amerika naar Nederland niet zo streng. Wel van verre aziatische landen en noem het maar op, al goed... Lees mijn post nog maar eens door, dan vindt je er wel veel informatie over.

Dat is niet waar. De kans bestaat dat je zending wordt gecontroleerd door de douane, dat betekent dat je 19% BTW van de totale waarde van je pakket inclusief verzendkosten moet betalen. In dit geval is die waarde 499 dollar + 40 dollar verzendkosten, dus 539 dollar=390 euro. 19% van 390 euro is 74 euro, dus in totaal betaal je dan 464 euro. Dat is nog steeds wel een verschil met de prijs in Nederland, niet?

Hoe groot de kans is dat jouw zending wordt gecontroleerd hangt af van de winkel die verantwoordelijk is voor de zending. Van sommige grote ketens die er om bekend staan veel te exporteren, worden heel veel zendingen door de douane gecontroleerd, maar van andere juist heel weinig. Volgens mij zijn er zelfs winkels die hun zendingen aangeven bij de douane, of Walmart dit zou doen weet ik niet. Echter, er gaan dagelijks heel veel pakketten door de douane en het is onmogelijk om ze allemaal te controleren. De kans dat jouw zending wordt gecontroleerd is daarom niet zo groot, maar je kunt natuurlijk altijd pech hebben.

Geplaatst:

Er is misschien iets fout met mij na een paar dagen fulltime werken hoor... Maar ik krijg een mooi plaatje met '

From $892.48' op mijn scherm, en dat is naar mijn weten meer dan $699? :?

Geplaatst:

Inderdaad, je komt meestal op een prijs rond de $900,- uit. Dit is $940,- inclusief verzenkosten, wat neer komt op €681.01. Dan loop je nog het risico op 19% btw, wat in dat geval uitkomt op een prijskaartje van €810,40. Dan loopt de prijs al aardig op, er is in Nederland een bundel van een PS3 met 2 controllers en 2 games voor €599,-. Als je daar nog drie games van gemiddeld €65,- bij optellen komen we uit op €794,-. Dan heb je een controller meer dan bij de bundel van Walmart én een controller extra, alleen mis je de 2 films. Je loopt dus het risico om iets meer te betalen als je tegen de Douane aan loopt, maar dit verschil in prijs is zeer klein. De kans dat je door de Douane gecontroleerd word is ook zeer klein, persoonlijk zou ik het risico nemen om hem uit de V.S. te halen. Met wat geluk bespaar je aardig wat geld, anders kost het je zo'n €15,- die je vervolgens weer verrekend met de 2 films. :)

Geplaatst:
Inderdaad, je komt meestal op een prijs rond de $900,- uit. Dit is $940,- inclusief verzenkosten, wat neer komt op €681.01. Dan loop je nog het risico op 19% btw, wat in dat geval uitkomt op een prijskaartje van €810,40. Dan loopt de prijs al aardig op, er is in Nederland een bundel van een PS3 met 2 controllers en 2 games voor €599,-. Als je daar nog drie games van gemiddeld €65,- bij optellen komen we uit op €794,-. Dan heb je een controller meer dan bij de bundel van Walmart én een controller extra, alleen mis je de 2 films. Je loopt dus het risico om iets meer te betalen als je tegen de Douane aan loopt, maar dit verschil in prijs is zeer klein. De kans dat je door de Douane gecontroleerd word is ook zeer klein, persoonlijk zou ik het risico nemen om hem uit de V.S. te halen. Met wat geluk bespaar je aardig wat geld, anders kost het je zo'n €15,- die je vervolgens weer verrekend met de 2 films. :)

Ja! Ik ga uit VS kopen!

Bedankt voor julie reacties!

Er kan een :slotje: op deze thread komen :).

:cya:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...