Jump to content

Poorten openzetten:s

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo!

Iemand die ik ken, en ik wouden een server opzetten voor SAMP.

We hebben elkaar precies dezelfde bestanden gestuurd, Dus de instellingen kloppen.

Bij hem is poort 7777 opengezet. En staat hij dus ook in de server lijst.

Bij mij is poort 7777 ook opengezet. Maar staat hij niet in de server lijst:S

Dit is trouwens ook bij meer spellen (alle spellen waarvan ik de poort heb opengezet). Weten jullie wat ik fout doet, of wat ik moet doen.

Hieronder screen van waar je de poorten moet openzetten:

IP van mijn pc is 192.168.1.8 dus daar zit de fout niet.

Geplaatst:
Hallo!

We hebben elkaar precies dezelfde bestanden gestuurd, Dus de instellingen kloppen.

Dit is trouwens ook bij meer spellen (alle spellen waarvan ik de poort heb opengezet). Weten jullie wat ik fout doet, of wat ik moet doen.

192.168.1.8 is een netwerk adres. Dat betekend dat er een router/modem tussen je pc en internet verbinding zit.

Dan moet je op de router/modem ook even met NAT (Network Adres Translation) de poort doormappen naar jouw pc.

Geplaatst: (bewerkt)
Hallo!

192.168.1.8 is een netwerk adres. Dat betekend dat er een router/modem tussen je pc en internet verbinding zit.

Dan moet je op de router/modem ook even met NAT (Network Adres Translation) de poort doormappen naar jouw pc.

Hoe moet dat precies?

EDIT: Anderen zien mijn server wel in de lijst van SA:MP, Maar ik niet, is dat gewoon normaal?

Bewerkt: door Reinier93
Geplaatst:

Bij de meeste modems/routers kun je gewoon het externe IP (zoek mijn IP) in de adres balk invullen. Dan log je in op je router en dan ga je naar NAT of NAPT, of iets in die zin. Dan zet je de poorten, uiteraard is dit verschillend bij elk modem/router. Je kunt op http://www.portforward.com/ uitleg vinden voor de meest gebruikte routers. Een kind kan de was doen, laten we maar zeggen... (Draadloze routers zijn lastig te configureren, maar dat is een ander verhaal).

Als anderen jouw server kunnen zien, dan is dat trouwens een goed teken. Want dan staan de poorten al open, jij moet namelijk connecten met localhost, omdat jij niet via je eigen internet kunt spelen/(of een andere applicatie uit kunt voeren), maart via je eigen server (of de applicatie server) moet werken/spelen. Anders stuur jij de gegevens naar het internet om ze zelf weer van het internet af te downloaden, dat kost jouw upload en download snelheid, niet echt slim, denk ik zo. Want het upload is nogal laag bij ADSL, dus dat moet je goed benutten en dat kan ook alleen maar. Connect met Localhost of je router zijn/haar standaard. Succes en mochten er nog vragen zijn? Dan hoor ik het wel.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...