IKKA Geplaatst: 20 juli 2007 Rapport Geplaatst: 20 juli 2007 ik heb sins kort (15 minuten) een server maar nu moet ik een game mode hebben real live waarin je dus kan banken en huizen kan kopen (ook gebouwen) en zo dus geld krijgt heeft iemand zon script? en hoe plaats je auto's in je server? Mvg Reageren
SummerBase Geplaatst: 20 juli 2007 Rapport Geplaatst: 20 juli 2007 Hey IKKA, je kunt scripts dingen op het officiële forum van SA-MP. Daar staan vast wel wat scripts die je kunt gebruiken op je server, zo zijn er uiteraard scripts waarmee je van alles kunt kopen, kunt onderhouden en noem het maar op. Misschien moet je even zoeken, maar als je dat doet vindt je absoluut wel iets. Want ik heb daar ook wel eens wat gezien, alleen weet ik de naam niet meer. En om nou 24 pagina's (volgens mij) af te struinen (ook de topics) bezoeken voor één gamemode. Maar goed, je hebt dus wat te doen. Of iemand anders heeft een directe link, of je moet de zoekmachine daar gebruiken. Tevens kun je niet zo maar auto's in een multiplayer modificatie zetten, hier is het MTA team volgens mij wel mee bezig, maar goed SA-MP is wat anders natuurlijk. Ook moet je kijken naar de versie's, want nu 0.2.1 uit is gekomen werken de oude versie's niet meer en die moeten dus vernieuwd worden. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 20 juli 2007 Rapport Geplaatst: 20 juli 2007 Misschien is dit een game mode die je zoekt? Je kunt hiermee winkels kopen, runnen en geld ophalen, payday's, een bank... Kortom: lijkt wel op real life. Veel plezier ermee en ik hoop dat je er wat mee kan . Reageren
Sandra Geplaatst: 20 juli 2007 Rapport Geplaatst: 20 juli 2007 Misschien is dit een game mode die je zoekt? Je kunt hiermee winkels kopen, runnen en geld ophalen, payday's, een bank... Kortom: lijkt wel op real life. Veel plezier ermee en ik hoop dat je er wat mee kan . De gamemode die jij hem geeft is gemaakt in augustus 2006 (en laatst gewijzigd in februari 2007) Dat betekend dat die server alleen werkt op 0.1b dus niet op 0.2.1. hij zal dus zelf het aan moeten passen aan 0.2.1. Maar aangezien hij nog niet eens weet hoe je voertuigen moet toevoegen (zowat het makkelijkste van scripten), zal hem dat wel niet lukken. Ikka, je kan volgens mij maar beter beginnen met een simpele gamemode, en zo leren hoe een script in elkaar zit. zodat je later een ingewikkeldere gamemode kan hosten/veranderen. Succes ermee. Groetjes Sandra Reageren
IKKA Geplaatst: 20 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 20 juli 2007 kan er iemand dan ff een sript neer zetten hoe je een auto plaatst? gewoon het script maar dan de keuze van de auto en de cords open laten (wel ff er bij zetten hier cords en voertuig nummer) als iemand dat ff zou willen doen zou ik dat echt gaaf vinden Mvg Reageren
Sandra Geplaatst: 20 juli 2007 Rapport Geplaatst: 20 juli 2007 (bewerkt) kan er iemand dan ff een sript neer zetten hoe je een auto plaatst?gewoon het script maar dan de keuze van de auto en de cords open laten (wel ff er bij zetten hier cords en voertuig nummer) als iemand dat ff zou willen doen zou ik dat echt gaaf vinden Mvg AddStaticVehicle(id,x,y,z,rotatie, kleur1,kleur2); Dus voor een zwart-gele Bullet in het midden van grovestreet zet je in je script: (Klik hier voor voorbeeld-plaatje!) AddStaticVehicle(541,2486.1013,-1667.7927,13.3438,270.1234,0,6); Klik hier voor voertuig id's Kleur-id's: Bewerkt: 20 juli 2007 door Sandra18[NL] Reageren
IKKA Geplaatst: 21 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 21 juli 2007 (bewerkt) dank u dank u:D hier kan ik wat mee:) ik ga het gelijk proberen:) Hoe kom je aan de rotatie? dit is de hoek waarin de auto staan neem ik aan? Bewerkt: 21 juli 2007 door IKKA Reageren
Sandra Geplaatst: 21 juli 2007 Rapport Geplaatst: 21 juli 2007 dank u dank u:Dhier kan ik wat mee:) ik ga het gelijk proberen:) Hoe kom je aan de rotatie? dit is de hoek waarin de auto staan neem ik aan? Astublieft De rotatie is inderdaad de hoek waarin de auto staat Reageren
IKKA Geplaatst: 22 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 22 juli 2007 ben vast de grootste noob hier:P maar dat script werkt niet ik heb het alleen in een script gezet met eigen cords ik heb het alleen in script gezet met voorbeeld ik heb een nieuw script aangemaakt en hem daar ergens in gezet maar wat doe ik fout ? Reageren
Sandra Geplaatst: 22 juli 2007 Rapport Geplaatst: 22 juli 2007 (bewerkt) ben vast de grootste noob hier:Pmaar dat script werkt niet ik heb het alleen in een script gezet met eigen cords ik heb het alleen in script gezet met voorbeeld ik heb een nieuw script aangemaakt en hem daar ergens in gezet maar wat doe ik fout ? Heb je dat stukje van AddStaticVehicle wel op de goede plaats in het script gezet? Het moet namelijk tussen het stukje public OnGameModeInit() { en return 1; } Dus: public OnGameModeInit() { AddStaticVehicle(541,2486.1013,-1667.7927,13.3438,270.1234,0,6); } return 1; } Bewerkt: 22 juli 2007 door Sandra18[NL] Reageren
[X]die Geplaatst: 26 juli 2007 Rapport Geplaatst: 26 juli 2007 hebben jullie ook een script voor teleports? en voor gates die je open kan maken... ? alvast bedankt Reageren
Sandra Geplaatst: 26 juli 2007 Rapport Geplaatst: 26 juli 2007 (bewerkt) hebben jullie ook een script voor teleports? en voor gates die je open kan maken... ? alvast bedankt Ff denken: Teleport naar 'Mount Chiliad' voorbeeld: if(strcmp(cmd, "/mount", true) == 0) { SetPlayerPos(playerid, -2311.6008, -1650.3129, 483.7031); SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "You have been teleported to Mount Chiliad."); return 1; } En zo maak je ongeveer beweegbare gates: Bovenaan je script: new gate1; Bij 'OnGameModeInit': gate1 = CreateObject(id, x-coördinaat, y-coördinaat, z-coördinaat, x-rotatie, y-rotatie, z-rotatie); Bij 'OnPlayerCommandText' : if(strcmp(cmd, "/open", true) == 0) { MoveObject(gate1, nieuwe x-positie, nieuwe y-positie, nieuwe z-positie, beweeg-snelheid); SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "The gate is now open!"); return 1; } En om de gate weer te sluiten: if(strcmp(cmd, "/close", true) == 0) { MoveObject(gate1, oude x-positie, oude y-positie, oude z-positie, beweeg-snelheid); SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "The gate is now closed!"); return 1; } Als je nog vragen hebt, hoor ik ze graag Groetjes Sandra Bewerkt: 26 juli 2007 door Sandra18[NL] Reageren
[X]die Geplaatst: 26 juli 2007 Rapport Geplaatst: 26 juli 2007 (bewerkt) Dank je voor de antwoorden en mooie server Nieuwe vragen 1. hoe weet ik of het op de goede plek staat =| 2. me programmatje van 'samp-server' werkt niet heb jij een goede of zo iets? 3. waar moet ik de vorige dingen neer zetten dingen? 4. wat moet ik neerzetten om ze het te laten doen? dank je en kijk bij mijn profiel bij mensen die ik respecteer ::*D Bewerkt: 26 juli 2007 door [X]die Reageren
Argon Geplaatst: 27 juli 2007 Rapport Geplaatst: 27 juli 2007 Dank je voor de antwoorden en mooie server Nieuwe vragen 1. hoe weet ik of het op de goede plek staat =| 2. me programmatje van 'samp-server' werkt niet heb jij een goede of zo iets? 3. waar moet ik de vorige dingen neer zetten dingen? 4. wat moet ik neerzetten om ze het te laten doen? dank je en kijk bij mijn profiel bij mensen die ik respecteer : 1. Ik weet niet wat jij met het bedoelt maar ik neem aan de scripts. Je moet alleen "mode.amx" (mode is dan de naam van de mode) in de map "gamemodes" zetten meer niet. En als het over posities van voertuigen/spawns/... gaat kan je in SA-MP gaan en dan naar de plaats waar je de coördinaten van wilt dan typ je in SA-MP "/save" en dan komen de coördinaten in een bestand "savedpositions.txt" dit bestand staat in de map waar je SA:MP hebt geïnstalleerd. 2. Het is normaal dat samp-server.exe direct afslaagt als er een fout is. Hiervoor kan je in de serverlog.txt kijken en zien wat de fout is. Het kan zijn dat je in de configuratie "rcon password" nog moet veranderen want als het password "changeme" is slaagt hij automatisch af. 3. Kan je die vraag iets duidelijker stellen want ik begrijp hem niet zo goed. Als het over gamemodes gaat wat ik kan opmaken uit je vraag dan kan je al die gamemodes gewoon in de map gamemodes laten staan. 4. Je gaat op je server je typt "/rcon login <hetrconpassword>" (<het rconpassword> vervang je door het password dat in server.cfg staat dat standaard changeme is maar dat moest je veranderen he ) en dan typ je "/rcon changemode mode" en mode vervang je door het geen dat voor .amx staat. Ik hoop dat hiermee de meeste of al je vragen opgelost zijn. Reageren
tayama3 Geplaatst: 7 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2007 (bewerkt) Ik kan voor geen meter met pawno omgaan maar wat ik wel heb ! zijn de coordinateen, ik geef ze julli kunnen julli dan een gate voor mij maken? (ik geef julli eerst object 1 en daqaarna 2) object 1 :(980, 2493.769775, 2350.625000, 12.601503, 0, 0, 0); object 2:(980, 2482.227051, 2350.571289, 12.601505, 0, 0, 0); greetz tayama, ps alvast bedankt hou van julli Bewerkt: 7 augustus 2007 door tayama3 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.