Blu3ice Geplaatst: 21 juli 2007 Rapport Geplaatst: 21 juli 2007 Hallo, Hier het zoveelste topic over apple-producten Ik ga binnenkort naar de universiteit (laptop nodig!) en ik dacht dat het wel een goed idee zou zijn om een macbook pro (via de studentenshop van apple) te kopen, dan heb je €150 korting. Om niet helemaal incompatibel te geraken met de rest zou ik dan daarbij office 2004 Studenten kopen, wat neerkomt op een €180. Is deze combinatie aan te raden? Alvast bedankt, Blu3ice Reageren
Joriz Geplaatst: 21 juli 2007 Rapport Geplaatst: 21 juli 2007 Als je een technische/inf opleiding gaat doen heb je soms bepaalde software nodig (voor oa. ontwerpen en programmeren) die niet op alle besturingssystemen werken. Kijk dus eerst goed na of alles op de Mac kan draaien wat je de komende 4 jaar in je opleiding nodig hebt (zo lang moet minimaal je laptop mee gaan) Vraag dit even na bij je nieuwe opleiding! Bij surfspot vond ik MS Office 2004 for Mac Professional (SL) NL voor € 46,50 Ook via http://www.slimdirect.nl kan je goedkoop software bestellen alleen heb je hier als je naar HBO of VO gaat in meeste gevallen geen toegang tot. Ook kan je meestal korting krijgen voor pc's/laptops via je onderwijs instelling. Er is zover ik weet bijna bij elke universiteit wel een regeling. Zoek dit dus even goed uit want dit kan je honderden euro's en latere problemen besparen. EDIT: Zie ook dit topic: http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic...amp;hl=surfspot Zag dat ik daar ook al deze tip gaf: Oja. Wat ook nog handig is om te weten dat je meestal een gratis licentie kan regelen via je ouderwijs instelling als je zo'n programma voor je opleiding nodig hebt. Informeer eerst dus bij je onderwijsinstelling voordat je dus daadwerkelijk geld uit gaat geven. Reageren
Blu3ice Geplaatst: 21 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 21 juli 2007 Heeft er hier soms iemand al een macbook pro? Wat vind je ervan? Reageren
ifc3 Geplaatst: 21 juli 2007 Rapport Geplaatst: 21 juli 2007 (bewerkt) Hallo,Hier het zoveelste topic over apple-producten Ik ga binnenkort naar de universiteit (laptop nodig!) en ik dacht dat het wel een goed idee zou zijn om een macbook pro (via de studentenshop van apple) te kopen, dan heb je €150 korting. Om niet helemaal incompatibel te geraken met de rest zou ik dan daarbij office 2004 Studenten kopen, wat neerkomt op een €180. Is deze combinatie aan te raden? Alvast bedankt, Blu3ice Je zou ook een PC-laptop kunnen nemen (voor het geval die goedkoper is) en die Linux/mac os x dual boot maken met Windows. En idd. hoe komt iemand van 1991 op de universiteit, of koop je hem al zover van tevoren?. @@hierboven: (offtopic): Ha, oll man. @@hieronder: kan iemand Jarno even uitzetten? Bewerkt: 21 juli 2007 door ifc3 Reageren
Fox Lenny Geplaatst: 22 juli 2007 Rapport Geplaatst: 22 juli 2007 Ik heb geen Macbook Pro maar een gewone MacBook. Die gewone werkt prima voor internet/e-mail/msn/office enz, maar als je echt zware grafische toepassingen nodig hebt is de Pro een aanrader (het verschil is dat de macbook een 64 mb shared grafische kaart heeft, pro heeft een nvidia 8600GT ). Ik heb zelf geen microsoft office maar apple iWork (80 euro), daarmee heb je de word en powerpiont van apple, je kunt ook .doc en .ppt bestanden importeren/exporteren. Je kan ermee ook simpele excel-tabellen maken, maar niet zo geavanceerd als de echte excel. Reageren
ifc3 Geplaatst: 22 juli 2007 Rapport Geplaatst: 22 juli 2007 Ik heb geen Macbook Pro maar een gewone MacBook. Die gewone werkt prima voor internet/e-mail/msn/office enz, maar als je echt zware grafische toepassingen nodig hebt is de Pro een aanrader (het verschil is dat de macbook een 64 mb shared grafische kaart heeft, pro heeft een nvidia 8600GT ).Ik heb zelf geen microsoft office maar apple iWork (80 euro), daarmee heb je de word en powerpiont van apple, je kunt ook .doc en .ppt bestanden importeren/exporteren. Je kan ermee ook simpele excel-tabellen maken, maar niet zo geavanceerd als de echte excel. Ik raad Openoffice.org aan of de speciale Aqua editie daarvan als office suite. Kost 0 euro. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.