Jump to content

Mijn computer loopt traag!


SamShine

Recommended Posts

Mijn PC'tje loopt al een tijdje behoorlijk langzaam, maar af en toe een beurt met Spybot hielp hem wel weer op gang. Maar nu maakt hij het te bont! Hij start Firefox nieteens meer op nadat ik hem heb aangezet, waar ik eerst een stuk of 10 dingen aan kon klikken terwijl hij nog bezig was met opstarten. Ik heb geen flauw idee hoe ik hem weer normaal krijg, of naar de 'fabrieksinstellingen', zoals ze (volgensmij) wel vaker genoemt worden.

Hoé ik dat voor elkaar ga krijgen weet ik niet, maar ik hoop dat jullie wel een paar leuke dingentjes voor me in petto hebben. :) Het behouden van mijn muziek en paar andere bestandjes zou ik wel fijn vinden. Ook voel ik er weinig voor om Photoshop en San Andreas opnieuw te installeren, maar wat moet dat moet, als ik hem er weer 'normaal' mee kan krijgen. Het backuppen daarvan moet geen probleem worden; ik heb hier ergens nog een externe HDD liggen, waar ik alle bestandjes op kan backuppen en zo de handelingen kan doen zodat mijn PC weer normaal loopt. :)

Alvast hartstikke bedankt. _O_

PS: We hebben hier in huis 2 computers, maar ik zit het liefst op 'mijn eigen'. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 31
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Limbolander

    9

  • ifc3

    5

  • SamShine

    4

  • Mastertuner

    4

Hier kun je genoeg aan doen

allereerst zou ik ff

AVG anti-virus downloaden > http://free.grisoft.com/doc/downloads-prod...s/frt/0?prd=aff

AVG anti-spyware downloaden > http://free.grisoft.com/doc/20/us/frt/0

ff allebij updaten nadat je hebt geinstalleerd en dan de Full Scan beginnen

dan Ccleaner downloaden > http://www.downloadfreeware.nl/ccleaner.php

opstarten > Analyseren starten en dan Opschonen

dan ga je naar Problemen >Scannen naar Fouten en dan Herstel geselecteerde Fouten

op het laatst alle Fouten herstellen

Ik zou je antivirus programma ook nog ff updaten en dan laten scannen als je klaar bent met alles

en je kunt ook start> uitvoeren > msconfig > ok > Opstarten > dan de dingen uitzetten die je niet nodig hebt bij het opstarten van de pc ( als je niet weet wat alles is google dan ff naar de naam van het Opdracht om te zien wat het doet

( dingen zoals MSN, Quicktime etc kun je uitzetten want dat heb je toch niet nodig tijdens het opstarten van je pc )

het verwijdert ook niks ofzo maar zo zet je proggies uit bij het opstarten van de pc wat je niet meteen nodig hebt

( kun je later nogaltijd aanzetten als je het nodig hebt ).

Kleine Edit: Om MSN niet meer te laten opstarten bij het aanzetten van je PC moet je naar MSN gaan > extra > opties > Algemeen > Windows live messenger starten als ik me aanmeld bij windows niet meer aangevinkt zetten > ok

Van het aanpassen bij msconfig met programmas niet laten opstarten etc gaat je PC duidelijk sneller opstarten:)

Succes :cya:

Bewerkt: door Scrtz
Link to comment
Delen op andere websites

en daarna:

Get rid of Microsoft Windows. Install the Sabayon Linux Operating System and unleash the full potential of your Computer. Sabayon Linux features the most advanced Industry Open Source technologies: no hassles.

(ik zou beginnen met versie 3.4, die er nu nog alleen als business edition is).

:D :D :D

ifc3's vertaald (ff door freetranslation gehaald):

"Wordt bevrijd van Microsoft Windows. Installer Het Sabayon Linux besturingssysteem en ontketen de volle potentie van uw computer. Sabayon Linux heeft de meest geavanceerde Open-source technologie: Geen problemen!"

Bewerkt: door ifc3
Link to comment
Delen op andere websites

@ Scrtz; hartstikke bedankt. Ik ben nu alles aan het installeren waarna ik ze een voor een ga draaien. I hope it will work. :)

@ ifc3; ik heb geen behoeftes aan Linux, Windows voldoet prima aan mijn eisen. En ik weet gelukkig wel hoe ik Windows aan de praat moet houden, alleen het buiten de deur houden van virusjes lukt me niet. :(

Bedankt beiden. :)

Link to comment
Delen op andere websites

No problem en ja een voor een is het beste :)

al kun je wel bij msconfig het gaan instellen want dat maakt niet veel uit ( als je maar oppast dat je daarna als je op ok hebt geklikt niet op PC heropstarten klikt ^^ )

en als ik vragen mag wat voor firewall+antivirus programma had je al op je pc?

PS: ook zou ik elke week of elke 2 weken AVG antivirus en AVG anti-spyware laten fullscannen en Ccleaner ook laten doen en fouten zoeken + herstellen.

Bewerkt: door Scrtz
Link to comment
Delen op andere websites

De enige manier om een computer écht snel te maken is alles opnieuw. Brand je waardevolle bestanden op ene DVD, als backup. Doe nu de Windows XP CD in je computer, en start de computer opnieuw op, met de CD er nog in. Nu kun je je hele harde schijft leeg maken, zodat alles weer schoon en snel loopt. Windows XP installeer je opnieuw, en voila: Een supersnelle PC. Download de nieuwste updates van de Microsoft site om de beveiliging te verbeteren (Dit kan lang duren als je Windows XP een tijdje geleden gekocht hebt). Koop nu 1 goed anti-virus programma en zet dat erop. Download geen verschillende gratis versies zoals hier eerder wordt aangeraden, al dit soort programma's maken je computer juist heel langzaam. Dat Microsoft slecht is, is complete onzin. Als je gewoon de goede updates download, werkt het prima. Totaal geen bugs! Je moet gewoon 3 keer nadenken voordat je een (gratis) programma download of installeert. Als je zoveel mogelijk Microsoft software gebruikt, en niet allerlei kleine nutteloze programmaatjes erop zet, is je computer een stuk beter.

Alles wat ik hierboven heb getypt, komt voort uit eigen ervaring. Mijn 3 jaar oude computer is echt ongeloofelijk snel nu. Opnieuw installeren, weinig programma's resulteert in bijna geen crashes meer en een veel snellere PC, het werkt echt.

Link to comment
Delen op andere websites

dit moet je wel allemaal durven/kunnen/mogen he dutchman

en opzicht heb je wel gelijk maar ik geef meer een eerste keuze oplossing wat sneller gaat dan jou oplossing die natuurlijk wel de beste is.

alhoewel Microsoft Firewall en defender niks waard zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Harstikke bedankt allemaal. :) Dankzij Sctrz' programma's loopt hij weer normaal, en dankzij Flying Dutchman's advies heb de instalatie CD's van Windows even opgezocht en ik heb nu de handleiding voor mijn neus, waarin het 'opnieuw installeren' duidelijk word uitgelegd. Als ik klaar ben laat ik het hier even weten, vervolgens kan dit topic daarna in de diepte van het Softwareforum zinken, tenzij iemand anders hetzelfde probleem heeft natuurlijk. :)

Nogmaals; bedankt. _O_

Edit: i made it! :D Thank you all. :)

Bewerkt: door SamShine
Link to comment
Delen op andere websites

Jahoor, ik weet niet hoé ik het doe, maar ik krijg het altijd voor elkaar computers te slopen. Het was me dus gelukt, dacht ik, ik was zo stom om Windows te installeren op de 'D:\'-schijf, waardoor er nu twee keer Windows op staat, waarbij ze beide niet fatsoenlijk werken. Wát ik precies verkeerd heb gedaan weet ik niet, maar blijkdaar dus wel wát. En wát ik precies oet done om hem weer draaiend te krijgen weet ik ook niet, maar ik hoop dat jullie dat weten. Een paar gegevens, waarvan ik denk dat jullie denken dat ik ze nodig hebben om te weten wat ik precies moet doen, zonder dat ik belangerijke dingen mis.

Ik gebruik mijn PC'tje hoofdzakelijk voor internet en MSN. Daarbij draai ik een plaatje en puft Photoshop er ook nogal is door een, waarbij het gelijk de zwaarste applicatie is die mijn PC zal kennen. Gamen is ook geen belangerijke functie; daar heb ik een Xbox 360 voor. Alleen héél af-en-toe een potje Wolfenstein. Voor internetbakieren en mailen ed gebruiken mijn ouders een andere PC; dat hoeft deze dus niet te kunnen.

Het probleem met de vele handleidingen die ik via Google vind is, dat ik een floppydrive nodig heb. En deze is nergens te bekennen op mijn PC..

Wat ik dus eigenlijk wil met mijn PC, wat me zelf niet lukt, is een schone lei (alles eraf sodemieteren) en dan weet ik me zelf wel te redden, met een goeie virusscanner, waar ik wel bereid ben om voor te betalen. :)

Nogmaals; alvast bedankt! _O_

Link to comment
Delen op andere websites

Dan moet je Windows XP opnieuw installeren, maar dit keer de bovenste schijf helemaal leeghalen (formatteren).

Als je Windows op de bovenste (1e) partitie installeert, dan is dat de C schijf.

Avast is een goede (gratis) virusscanner.

Als je toch niet zoveel gamed, zou je ook een (K)(X)Ubuntu dualboot systeem kunnen overwegen,

omdat daar helemaal geen virussen voor zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb niet echt problemen met m'n PC'tje. Maar regelmaatig slaat ie wel eens vast, en herstart ie wel eens opnieuw wanneer ik met iets belangrijks voor school bezig ben :duh: Ook start ie programma's traag op. Photoshop & Microsoft Word kunnen niet tegelijkertijd openstaan of gans mijn boeltje slaat vast :duh::N Ik denk dat ik toch maar eens overweeg de manier van Flying Dutchman toe te passen. Of als er natuurlijk andere mogelijkheden zijn?

Alvast bedankt

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb niet echt problemen met m'n PC'tje. Maar regelmaatig slaat ie wel eens vast, en herstart ie wel eens opnieuw wanneer ik met iets belangrijks voor school bezig ben :duh: Ook start ie programma's traag op. Photoshop & Microsoft Word kunnen niet tegelijkertijd openstaan of gans mijn boeltje slaat vast :duh::N Ik denk dat ik toch maar eens overweeg de manier van Flying Dutchman toe te passen. Of als er natuurlijk andere mogelijkheden zijn?

Alvast bedankt

Linux nemen?

Ik heb daar wel eens OpenOffice.org Writer & The gimp opengehad op een P3 600mhz / 192mb ram (Xubuntu 6.10).

EDIT: wat zijn de specs van je pc?

Bewerkt: door ifc3
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...