Jump to content

wat ik niet snap van Rockstar

Recommended Posts

Geplaatst:

dat ze bij LCS en VCS zon slechte engines en graphics gebruiken op de ps2 versie

dat je bij LCS niet kan zwemmen en bij VCS niet kunt bukken

en nog veel meer dingen

ik snap gewoon niet waarom ze al die dingen weg laten terwijl ze het makkelijk in het spel hebben kunnen zetten

probeerden ze oldskool LC en VC te re-creeren ofzo? of zijn ze gewoon lui en willen ze snel geld maken?

en PS: sorry mods voor dit topic op verkeerde plaats maar wist niet waar het anders moest

Geplaatst:
dat ze bij LCS en VCS zon slechte engines en graphics gebruiken op de ps2 versie

en nog veel meer dingen

ik snap gewoon niet waarom ze al die dingen weg laten terwijl ze het makkelijk in het spel hebben kunnen zetten

probeerden ze oldskool LC en VC te re-creeren ofzo? of zijn ze gewoon lui en willen ze snel geld maken?

en PS: sorry mods voor dit topic op verkeerde plaats maar wist niet waar het anders moest

GTA 3 & Liberty City maakten gebruik van die 'oude' graphics. Het zou opeens wel raar zijn dat LCS & LCS next gen graphics hebben. Anders klopt het zegmaar niet. Van nieuwe naar oude.

Tenminste, dat denk ik.

Geplaatst:

nou ze hadden het allicht meer kunnen verbeteren

en VCS krijgt best vaak Framedrops wat echt niet nodig is

Geplaatst:

en nog veel meer dingen

Dit hadden ze ook kunnen doen maar dat is niet gebeurd omdat het vrijwel een directe port van de psp versies zijn met kleine aanpassingen.

Dus ze hadden het er wel in kunnen doen maar het is gewoon niet gebeurd.

Geplaatst:

en nog veel meer dingen

Dit hadden ze ook kunnen doen maar dat is niet gebeurd omdat het vrijwel een directe port van de psp versies zijn met kleine aanpassingen.

Dus ze hadden het er wel in kunnen doen maar het is gewoon niet gebeurd.

dat snapt iedereen de vraag is dus waarom?

Geplaatst:

en nog veel meer dingen

Je kan wel veel meer dingen niet, maar uiteindelijk worden LCS en VCS toch weer met SA vergeleken. Nogmaals, het zijn PSP games, en het zijn ports voor de PS2. Op de PSP kon er niet meer veel bij, wat ook begrijpelijk is. De ports zijn allebei wat minder, maar toch zijn ze niet slecht. De echte GTA fans hoefden namelijk geen PSP te kopen, en ze verkopen allebei redelijk op de PS2.

ik snap gewoon niet waarom ze al die dingen weg laten terwijl ze het makkelijk in het spel hebben kunnen zetten probeerden ze oldskool LC en VC te re-creeren ofzo?

Bij een PS2 game kon er makkelijk nog wat bij, bij een PSP game niet. Aan LC en VC is weinig veranderd, alleen zijn veel gebouwen anders en de sfeer is iets anders. Dit komt doordat het zich een paar jaar eerder afspeelt dan gta III en VC, en opzich hebben ze dit goed gedaan. Overigens hebben ze vrijwel niks weglaten in vergelijking met gta III en VC, alleen een aantal opties die je in SA hebt zijn er niet, maar voor de derde keer, je kan LCS en VCS simpelweg niet vergelijken met SA.

of zijn ze gewoon lui en willen ze snel geld maken?

Veel mensen spreken over 'uitmelkerij', maar dat vind ik persoonlijk onzin. Het zijn allebei goede games, die het lange wachten op GTA IV minder moeilijk hebben gemaakt. Ze zijn allebei een groot succes geworden, en ze hebben voldaan aan de verwachtingen van veel mensen. LCS is een vrijwel foutloze game, met een goed verhaal, waar een paar opties uit VCS missen, maar dat is nou eenmaal zo. Van luiheid kan je daarom zeker niet spreken. In VCS zitten er echter wel veel bugs en glitches, maar ook dit heeft weinig te maken met de luiheid van Rockstar. Je kan wel zeggen dat ze een beetje slordig zijn, maar daar blijft het ook bij, want voor de rest is VCS net als LCS een keurige game.

Geplaatst:

ja heb dit topic niet gemaakt om rockstar af te zeiken ofzo

maar ze hadden het best kunnen adden op de ps2 versies die kleine dingetjes al is het maar een port..

Geplaatst:
ja heb dit topic niet gemaakt om rockstar af te zeiken ofzo

maar ze hadden het best kunnen adden op de ps2 versies die kleine dingetjes al is het maar een port..

Bij VCS hebben ze ook wat toegevoegd, veel is het niet, maar het zijn wel de dingen die een game leuker maken. Om allemaal nieuwe opties toe te voegen lijkt me geen goed idee, want dan zitten de PSP bezitters met de gebakken peren. Veel mensen hebben speciaal voor VCS en LCS een PSP aangeschaft, en ze vonden het al moeilijk genoeg om te horen dat hij toch voor de PS2 zou komen, en dat ze dus eigenlijk voor niks een PSP hebben gekocht. Maar als de PS2 dan ook nog eens nieuwe opties, voertuigen, of missies kreeg, dan zou Rockstar veel boze mailtjes krijgen, en fans verliezen. Ook is het technisch gezien een flinke klus, die veel tijd in beslag neemt. En aangezien Rockstar het al druk genoeg heeft (met o.a GTA IV) valt het wel te begrijpen dan LCS en VCS niet helemaal zijn uitgebreid.

Geplaatst:

ja daar heb je wel gelijk in

maar die framedrops in VCS hadden ze wel kunnen fixen vind ik

Geplaatst:

De PSP kan eenmaal niet van die extratjes aan bijvoorbeeld bukken en zwemmen(behalve bij VCS)

Als je die extratjes bij de ps2 versie stopt is het geen directe port meer. :N .. Bukken of klimmen enz....

• 2 maanden later...
Geplaatst: (bewerkt)

Het is heel simpel: Rockstar profiteerd gewoon graag van de zelfde spellen. Vanaf GTA San Andreas hebben ze die engine gebruikt voor al de volgende spellen (buiten gta4 uiteraard) In Liberty city stories hebben ze gwn de engine van san andreas gebruikt, een beetje 'slechter' gemaakt om het op een UMD te zetten, de map van GTA3 gebruikt en een beetje licht gewijzigd, en al de voertuigen ook een nieuwe skin gegeven, een een paar nieuwe gemaakt. De helikopters, en al de rest die ze toen niet op een UMD kregen eruit gelaten. En dan natuurlijk aan de missies gewerkt...., maar dat is dan ook het enigste waar ze aangewerkt hebben. En uiteraard ook de stemacteurs....

Bewerkt: door OG-J
Geplaatst:

Zoals jij het verwoord klopt wel een beetje, maar het klinkt simpel en dat is het dus niet.

Allereerst zijn VCS en LCS door een andere afdeling van Rockstar Games gemaakt en moesten ze de game helemaal ontwikkellen voor de PSP en de PS2. Bij LCS waren ze al zo ver dat je ongeveer het zelfde als III kon + wat extra dingen. Daarna zijn ze verder gegaan met 'doorontwikkellen' en bij VCS hadden ze dus nog meer mogelijkheden toegevoegd. Volgens mij gebruiken ze niet de SA engine, of een doorontwikkelde versie die niet meer met de ander is te vergelijken. Ik vind dat ze toch wel een goede prestatie geleverd hebben met VCS en LCS alleen jammer dat ze niet op de PC uitgekomen zijn :)

Maar je ziet dus dat ze gewoon eigenlijk weer helemaal opnieuw moesten beginnen.

Greetz :sigaar:

Geplaatst:

Ik vind de graphics van VCS op de Ps2 ook heel erg slecht.

Ze hadden beter LCS en VCS opnieuw moeten maken voor de Ps2.

:cya:

Geplaatst:

Echt wel niet waar

Voorbeeld:

Het ferarri-bedrijf is opgeslitst in twee delen: A en B

- Bedrijf A ontwikkelt de 'Enzo Ferarri'

- Bedrijf B ontwikkelt de opvolger van de 'Enzo Ferarri'

Dan gaat bedrijf B écht wel NIET de hele kennis van de ontwikkelingstadia van de 'Enzo Ferarri' vergeten om de opvolger te maken!

Dus als Rockstar North iets ontwikkelt gaat Rockstar South echt niet helemaal van 0 beginnen.

OK, de PSP was nieuw voor hen, maar ze hebben niet meer moeten doen dan terwijl ze het spel voor de PSP ontwikkelde, gewoon de oude map van GTA 3 moeten gebruiken en wat opknappen, en alles wat daar komt bij kijken, ik zeg niet dat het kinderwerk is, maar Rockstar Games blijft lax.

Het verschil tussen GTA 2 en GTA 3, DAAR hebben ze aangewerkt. De anderen spellen zijn gewoon kopies van de oude met nieuwe en betere functies, niets meer en niets minder.

Geplaatst:
Ik vind de graphics van VCS op de Ps2 ook heel erg slecht.

Ze hadden beter LCS en VCS opnieuw moeten maken voor de Ps2.

:cya:

Dan waren ze nu nog niet klaar, want het duurde alleen al 2 jaar om LCS en VCS te ontwikkelen, en het zou dan erg zuur zijn voor de ongeduldige GTA-er met een Playstation 2, die dan maarliefst 4 jaar geen nieuwe GTA kregen. Dit is natuurlijk niet echt totaal nieuw, maar wel leuk voor als je 4 jaar moet wachten. De graphics zijn inderdaad niet zo heel erg mooi vergeleken met moderne PS2 games, maar ook zeker niet slecht voor een port.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...