Nickonly Geplaatst: 22 juli 2007 Rapport Geplaatst: 22 juli 2007 Weet iemand hoe je gekleurd glas in SA kan krijgen? Ik heb het al geprobeerd om met alpha te doen, maar dat liep niet op veel goeds uit. Dus moet je een soort speciaal materiaal er in 3ds aan geven? Reageren
gybrus Geplaatst: 22 juli 2007 Rapport Geplaatst: 22 juli 2007 wat wil je nou eigenlijk in sa hebben er zijn namelijk vele soorten van glas.. Grats Reageren
Nickonly Geplaatst: 22 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 22 juli 2007 (bewerkt) Nouja, glas dus, waar je doorheen kan kijken, en welke een kleurtje heeft. Het gaat dus niet over glas in een voertuig. Ik heb even het internet afgezocht om een plaatje te vinden wat ik precies bedoel, en het enige wat er een beetje op lijkt is deze screen van de sims: ^Maar dan meer gekleurd. Bijv. dat het dan groen glas is. Bewerkt: 22 juli 2007 door Nickonly Reageren
Rivel Geplaatst: 22 juli 2007 Rapport Geplaatst: 22 juli 2007 In 3ds max de galstexture wa groener maken. BTW, die screen komt me zo bekend voor. Ik had die auto bijna gewonnen:P Reageren
Nickonly Geplaatst: 22 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 22 juli 2007 In 3ds max de galstexture wa groener maken. Ja en hoe krijg je überhaupt een glas textuur? En hoe krijg je 'm dan doorzichtbaar? Reageren
PizzaTonno Geplaatst: 22 juli 2007 Rapport Geplaatst: 22 juli 2007 Dat is niet zo heel ingewikkelt. Om te beginnen moet je een gewone textuur hebben, om het duidelijk te houden heb ik gewoon een rood vlakje gemaakt. daarbij moet je een alpha textuur maken die varieert van wit tot zwart. Een alpfa textuur krijgt precies dezelfde naam als de gewone alleen met de letter 'a' erachter. Het beste is om deze kleur een beetje grijz te hebben. Zorg dat je, je textures op onderstaande manier in 3ds max zet. En nu kan je gewoon je textuur op je model plakken en krijg je het gewenste effect. Dit is mijn resultaat. Hoe donkerder je alpha textuur is, hoe doorschijnender je gewone textuur in 3ds max en ingame wordt. Op deze manier kan je dus ook zorgen dat sommige delen van je textuur niet doorschijnend zijn, en andere gedeeltes weer wel. Reageren
Nickonly Geplaatst: 22 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 22 juli 2007 Kijk daar hebben we iets aan. Delen ervan had ik al gedaan. Zoals de alpha textuur toevoegen (met zelfde naam, maar dan met a erachter) in de TXD. Ook had ik al precies de goede grijskleur alpha teweten gekomen. Alleen wist ik niet (hoe) je die alpha in 3ds moest toevoegen. Dus bedankt! Binnenkort zal ik wel wat resultaat posten. Reageren
jaah90 Geplaatst: 23 juli 2007 Rapport Geplaatst: 23 juli 2007 Ik ben benieuwd! Als het werkt kan ik glas toevoegen aan het huisje dat ik aan he tmaken ben Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.