Blink Geplaatst: 22 juli 2007 Rapport Geplaatst: 22 juli 2007 Heey, Sinds een aantal dagen doet de laptop van mijn vader erg vreemd. Het apparaat is de afgelopen dagen al een aantal keer vastgelopen met het gevolg dat het scherm helemaal wit word of zwart met lijnen wordt. Het wit worden van het scherm gebeurden ruim een uur geleden nog. Waneer de laptop wordt afgesloten wordt op het einde het scherm zwart en komen er lijnen in beeld te staan. Het enige wat je kan doen is de on/off button inhouhden en wachten dat de laptop uitslaat. Dit zijn de systeem specs: Processor: AMD Turion 64 X2 (Twee processoren) HD: 120 Gigabyte Videokaart: ATI Radeon 1100 Radeon Express (128 MB) Geheugen: 1024 DDR2 geheugen OS: Windows Vista Home Premium De laptop stond de afgelopen dagen wel ruim 10 uur per dag aan, is dit te lang voor een laptop? Wie mij en mijn vader helpt is super Reageren
Insanity Prawn Boy Geplaatst: 23 juli 2007 Rapport Geplaatst: 23 juli 2007 (bewerkt) Het ziet er naar uit dat je een probleem hebt met je grafische kaart. Om je te kunnen helpen, moet ik eerst nog een paar dingen weten: - Stond Vista er standaard op? - Wanneer heb je het apparaat gekocht? - Wanneer heb je voor het laatst een update voor de grafische kaart gedaan? (fout in software) Ik heb wel een idee waardoor het zou kunnen komen: De grafische kaart is erg zwak voor vista (aero). Vooral als de laptop zo lang aanstaat zou het kunnen dat het ding gewoon veel te warm is geworden en permanent beschadigd is. Maar voordat ik je kan vertellen wat er echt mis is, heb ik toch meer informatie nodig. En nog over die tijd dat de laptop aan staat: 10 uur is geen probleem. Ze zouden gewoon dag in, dag uit moeten werken. Bewerkt: 23 juli 2007 door Insanity Prawn Boy Reageren
Blink Geplaatst: 23 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 23 juli 2007 Het ziet er naar uit dat je een probleem hebt met je grafische kaart. Om je te kunnen helpen, moet ik eerst nog een paar dingen weten:- Stond Vista er standaard op? - Wanneer heb je het apparaat gekocht? - Wanneer heb je voor het laatst een update voor de grafische kaart gedaan? (fout in software) Ik heb wel een idee waardoor het zou kunnen komen: De grafische kaart is erg zwak voor vista (aero). Vooral als de laptop zo lang aanstaat zou het kunnen dat het ding gewoon veel te warm is geworden en permanent beschadigd is. Maar voordat ik je kan vertellen wat er echt mis is, heb ik toch meer informatie nodig. En nog over die tijd dat de laptop aan staat: 10 uur is geen probleem. Ze zouden gewoon dag in, dag uit moeten werken. - Ja Vista Home Premium was geinstalleerd bij de aankoop van het apparaat. - De laptop is gekocht op 6 juli 2007 - We hebben geen updates uitgevoerd voor de laptop, hier heb ik zelf nog niet aangedacht. Morgen wanneer mijn vader zijn laptop weer even aanzet dan zal ik even kijken of ik de laatste drivers kan vinden voor de grafische kaart. Wat voor informatie heb je nog meer nodig, ik wil het je graag geven. Bedankt Reageren
Mania-92 Geplaatst: 23 juli 2007 Rapport Geplaatst: 23 juli 2007 (bewerkt) Dit word misschien een erg kort en nutteloos bericht, maarja here we go... Zou je misschien eens de temperatuur van de GPU kunnen meten? Gewoon als hij al een tijdje aanstaat... Ik kan je helaas niet vertellen hoe dit bij ATI kaarten gaat maar zo kun je wel nagaan of hij te warm word. @Hier beneden... Iedereen komt hier natuurlijk ijsvreten, waar ik woon is het natuurlijk altijd meesterlijk!!! Ik heb toevallig vanavond nog 1 op, mmmmmh. Bewerkt: 23 juli 2007 door Mania-92 Reageren
Limbolander Geplaatst: 23 juli 2007 Rapport Geplaatst: 23 juli 2007 de temperatuur kun je zien door het programma everest te gebruiken dl link> http://www.starfix.nl/download&downloa...jIxbExtVjRaUT09 off-topic: grubbenvorst is niet ver vandaan van Venlo( waar ik woon) ga daar weleens ijs eten lol Reageren
Ninoke Geplaatst: 23 juli 2007 Rapport Geplaatst: 23 juli 2007 (bewerkt) Heey,Sinds een aantal dagen doet de laptop van mijn vader erg vreemd. Het apparaat is de afgelopen dagen al een aantal keer vastgelopen met het gevolg dat het scherm helemaal wit word of zwart met lijnen wordt. Het wit worden van het scherm gebeurden ruim een uur geleden nog. Waneer de laptop wordt afgesloten wordt op het einde het scherm zwart en komen er lijnen in beeld te staan. Het enige wat je kan doen is de on/off button inhouhden en wachten dat de laptop uitslaat. Dit zijn de systeem specs: Processor: AMD Turion 64 X2 (Twee processoren) HD: 120 Gigabyte Videokaart: ATI Radeon 1100 Radeon Express (128 MB) Geheugen: 1024 DDR2 geheugen OS: Windows Vista Home Premium De laptop stond de afgelopen dagen wel ruim 10 uur per dag aan, is dit te lang voor een laptop? Wie mij en mijn vader helpt is super Ik heb hetzelfdez probleem gehad juist hetzelfde dit heeft niks met drivers of temperatuur etc. te maken je grafische kaart is kapot bij mij werkte ie trug toen ik m'n grafische kaart vervangen had je hebt denk ik nog garantie gooi hem even terug binnen Greetz EDIT:mijn pc was ongeveer evenoud als de jouwe toen ik het probleem kreeg dit heb je wel eens vaker met nieuwe pc's @Hieronder:gelukkig heb ik geen laptop maar het komt erop neer dat ik hetzelfde probleem had Bewerkt: 23 juli 2007 door Ninoke Reageren
Limbolander Geplaatst: 23 juli 2007 Rapport Geplaatst: 23 juli 2007 Dan kun je dus niet veel doen je kunt spul van de Laptop niet zelf vervangen en als je geen garantie hebt op je grafische kaart gaat het je dus heel veel geld kosten die te laten vervangen door de frabiek kun je nog beter een nieuwe laptop kopen das het nadeel van laptops, je kunt niks zelf vervangen. Reageren
Insanity Prawn Boy Geplaatst: 24 juli 2007 Rapport Geplaatst: 24 juli 2007 - Ja Vista Home Premium was geinstalleerd bij de aankoop van het apparaat.- De laptop is gekocht op 6 juli 2007 - We hebben geen updates uitgevoerd voor de laptop, hier heb ik zelf nog niet aangedacht. Morgen wanneer mijn vader zijn laptop weer even aanzet dan zal ik even kijken of ik de laatste drivers kan vinden voor de grafische kaart. Wat voor informatie heb je nog meer nodig, ik wil het je graag geven. Bedankt Je hebt in ieder geval dan gelukkig nog garantie. Als de update niet werkt (en ik denk ook van niet), dan moet je gewoon met dat ding terug naar de winkel. Het zou best kunnen dat jij het zelfde probleem hebt als ninoke. Als ik het zo hoor (ook van anderen) denk ik toch echt dat er wat is doorgebrand. Ik had zelf een pc met een x1300 (ook ATi), die ook niet erg sterk was voor vista. Die werd ook behoorlijk heet als de pc een tijdje aanstond. Die in jouw laptop is nog zwakker, dus het zou me niets verbazen als die gewoon de hele tijd bijna 100% belast werd. In theorie zouden grafische kaarten daar tegen moeten kunnen, maar in het echt worden ze regelmatig zo warm dat ze permanent beschadigd raken (na lange tijd). Reageren
ifc3 Geplaatst: 24 juli 2007 Rapport Geplaatst: 24 juli 2007 - Ja Vista Home Premium was geinstalleerd bij de aankoop van het apparaat.- De laptop is gekocht op 6 juli 2007 - We hebben geen updates uitgevoerd voor de laptop, hier heb ik zelf nog niet aangedacht. Morgen wanneer mijn vader zijn laptop weer even aanzet dan zal ik even kijken of ik de laatste drivers kan vinden voor de grafische kaart. Wat voor informatie heb je nog meer nodig, ik wil het je graag geven. Bedankt Je hebt in ieder geval dan gelukkig nog garantie. Als de update niet werkt (en ik denk ook van niet), dan moet je gewoon met dat ding terug naar de winkel. Het zou best kunnen dat jij het zelfde probleem hebt als ninoke. Als ik het zo hoor (ook van anderen) denk ik toch echt dat er wat is doorgebrand. Ik had zelf een pc met een x1300 (ook ATi), die ook niet erg sterk was voor vista. Die werd ook behoorlijk heet als de pc een tijdje aanstond. Die in jouw laptop is nog zwakker, dus het zou me niets verbazen als die gewoon de hele tijd bijna 100% belast werd. In theorie zouden grafische kaarten daar tegen moeten kunnen, maar in het echt worden ze regelmatig zo warm dat ze permanent beschadigd raken (na lange tijd). Dat is toch boven de 115 graden celsius? En Vissoep Aero draait toch ook op een passief gekoelde nVidia Geforce 6100 (onboard), zonder dat die te heet wordt? Reageren
Ewoud Geplaatst: 24 juli 2007 Rapport Geplaatst: 24 juli 2007 (bewerkt) Heey,Sinds een aantal dagen doet de laptop van mijn vader erg vreemd. Het apparaat is de afgelopen dagen al een aantal keer vastgelopen met het gevolg dat het scherm helemaal wit word of zwart met lijnen wordt. Het wit worden van het scherm gebeurden ruim een uur geleden nog. Waneer de laptop wordt afgesloten wordt op het einde het scherm zwart en komen er lijnen in beeld te staan. Het enige wat je kan doen is de on/off button inhouhden en wachten dat de laptop uitslaat. Dit zijn de systeem specs: Processor: AMD Turion 64 X2 (Twee processoren) HD: 120 Gigabyte Videokaart: ATI Radeon 1100 Radeon Express (128 MB) Geheugen: 1024 DDR2 geheugen OS: Windows Vista Home Premium De laptop stond de afgelopen dagen wel ruim 10 uur per dag aan, is dit te lang voor een laptop? Wie mij en mijn vader helpt is super Zo te horen mogelijke problemen met je accu. Verklaart het vastlopen en het wit worden van je beeld. Heb momenteel precies hetzelfde probleem met mijn Acer Laptop. Alleen gebeurt het bij mij alleen als je de net stroom er af haal. Mijn aanraden is om het terug te sturen naar de fabriek van de fabrikant voor nader testen. Hopelijk heb je nog garantie erop zitten. Zo niet moet je vragen of hij onderzocht kan worden op een fabricage fout natuurlijk wel op hun kosten. Bewerkt: 24 juli 2007 door Ewoud Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.