Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb een paar vraagjes over de San Andreas Modern Mod :Y

Vraag 1:Waar kan ik hem downloaden?

Vraag 2:Heeft het invloed op SA-MP (mijn SA-MP versie is 0.2.1)

Vraag 3:Als ik meer vragen heb kan ik die altijd blijven stellen? :puh:

Greetz

Geplaatst:

Ik beantwoord je vragen wel even :Y .

1. Als je even google had gebruikt, zag je meteen de officiele mod site. Je vind deze [hier]
  2. Kan, maar het is het veiligste dat je geen mods instaleert bij SA:MP. Deze kunnen voor problemen zorgen.
  3. Tuurlijk, vragen zijn op dit forum altijd welkom :Y .

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Geplaatst:

1) De San Andreas Modern Mod is hier te downloaden. Het is een automatische installer, dus de mod installeert zichzelf/

2) Nee, helaas. Op SA-MP kun je sowieso geen mods gebruiken. Tot voor kort konm dit wel, maar met de vernieuwde versie is deze optie helaas uitgesloten. Je zult dus een aparte GTA moeten hebben voor mods en één voor SA-MP. Dit kan je doen door de map van GTA naar een andere plek te kopiëren.

3) Natuurlijk. Wij zijn er om ze te beantwoorden!

Geplaatst:
1) De San Andreas Modern Mod is hier te downloaden. Het is een automatische installer, dus de mod installeert zichzelf/

2) Nee, helaas. Op SA-MP kun je sowieso geen mods gebruiken. Tot voor kort konm dit wel, maar met de vernieuwde versie is deze optie helaas uitgesloten. Je zult dus een aparte GTA moeten hebben voor mods en één voor SA-MP. Dit kan je doen door de map van GTA naar een andere plek te kopiëren.

3) Natuurlijk. Wij zijn er om ze te beantwoorden!

Hoe kan ik een gans gemodde en een gans cleane versie op 1 pc instaleren?door er 1 op een andere schif te instaleren?dan krijg ik op mijn bureablad na de versie die ik gans ga modden toch een snelkoppeling? kan je even tegoei uitleggen hoe het moet? :D

Geplaatst:
Hoe kan ik een gans gemodde en een gans cleane versie op 1 pc instaleren?door er 1 op een andere schif te instaleren?dan krijg ik op mijn bureablad na de versie die ik gans ga modden toch een snelkoppeling? kan je even tegoei uitleggen hoe het moet? :D

Voordat je dit gaat doen met je wel een schone San Andreas hebben of althans, dat raad ik je aan. Je kopiërt gewoon de map van GTA: San Andreas naar een andere plek, het liefst naar een nieuwe map. De normale San andreas map vind je hier: '../Program Files/Rockstar Games/GTA San Andreas.' Je selecteert de map en je drukt dan op 'CTRL + C'. Daarna ga je naar je nieuwe map en druk je daar op 'CTRL + V'. Het kopiëren duurt even, dus het beste kun je dan wat anders gaan doen. Omdat SA-MP alleen de path vraagt naar '../Program Files/Rockstar Games/GTA San Andreas.', kun je SA-MP spelen op de normale, originele versie. En met mods spelen op de andere versie.

Geplaatst:

Voordat je dit gaat doen met je wel een schone San Andreas hebben of althans, dat raad ik je aan. Je kopiërt gewoon de map van GTA: San Andreas naar een andere plek, het liefst naar een nieuwe map. De normale San andreas map vind je hier: '../Program Files/Rockstar Games/GTA San Andreas.' Je selecteert de map en je drukt dan op 'CTRL + C'. Daarna ga je naar je nieuwe map en druk je daar op 'CTRL + V'. Het kopiëren duurt even, dus het beste kun je dan wat anders gaan doen. Omdat SA-MP alleen de path vraagt naar '../Program Files/Rockstar Games/GTA San Andreas.', kun je SA-MP spelen op de normale, originele versie. En met mods spelen op de andere versie.

En hoe zit het dan met m'n savegames?

Geplaatst:

Savegames staan hier vrijwel gewoon los van. Je gaat namelijk werken met de installatiemap van San Andreas, niet met de User Files, waar de savegames opgeslagen zijn. Wat dus betekent dat er helemaal niets gebeurd met je savegames. Je oude savegames zullen als het goed is ook weer beschikbaar zijn op je nieuwe, net gekopieerde versie. Uit voorzorg kun je natuurlijk gewoon een back-up maken, en deze is een veilige map zetten.

Geplaatst: (bewerkt)

Savegames staan hier vrijwel gewoon los van. Je gaat namelijk werken met de installatiemap van San Andreas, niet met de User Files, waar de savegames opgeslagen zijn. Wat dus betekent dat er helemaal niets gebeurd met je savegames. Je oude savegames zullen als het goed is ook weer beschikbaar zijn op je nieuwe, net gekopieerde versie. Uit voorzorg kun je natuurlijk gewoon een back-up maken, en deze is een veilige map zetten.

Nog iets over de IMGtool ik wil graag een Chevrolet Yenko in m'n SA zetten met IMGtool 2.0 maar de files zijn de buccaneer.dff en Bucaneer.txd maar ik wil dat hij de hotknife vervangt hoe doe ik dit dan?

Bewerkt: door Ninoke

Nog iets over de IMGtool ik wil graag een Chevrolet Yenko in m'n SA zetten met IMGtool 2.0 maar de files zijn de buccaneer.dff en Bucaneer.txd maar ik wil dat hij de hotknife vervangt hoe doe ik dit dan?

Hoe doe ik dit nou precies?

EDIT:Kak :puh: nu zie ik pas dat ik heb gedubbelpost ik dacht dat ik de "EDIT" knop had gebruikt sorry hiervoor :$

Bewerkt: door Ninoke

De bestandsnamen simpelweg vervangen. Selecteer het bestand, klik op F2 (sneltoets voor 'hernoem') en typ 'hotknife.txd' en .dff. Enneh, dubbelposten is niet toegestaan ;)[/font].

Edit: Hmmm, nog nooit van gehoord. Bij mij werkte mijn methode tot nu toe wel gewoon.

Bewerkt: door K.O.
Geplaatst:
De bestandsnamen simpelweg vervangen. Selecteer het bestand, klik op F2 (sneltoets voor 'hernoem') en typ 'hotknife.txd' en .dff. Enneh, dubbelposten is niet toegestaan ;)[/font].

Ik heb het geprobeerd de bestandsnaam vervangen (heb eerst gekeken in GTA3.img gekeken wat de bestandsnaam was dus ik heb het al niet fout getypt)en ik krijg een foutmelding iets met 2IQ ofzoiets (kweet het niet helemaal zeker) dus k denkt dat hoe jij het gezegd hebt zo niet moet :S

• 3 weken later...
Geplaatst:

omdat ninoke al vraagjes over modern mod heeft gesteld vraag ik het hier maar.

hoe verwijder ik de modern mod dan en hoe zit het met dat kopieren van sa naar een andere map?

omdat ninoke al vraagjes over modern mod heeft gesteld vraag ik het hier maar.

hoe verwijder ik de modern mod dan en hoe zit het met dat kopieren van sa naar een andere map?

De San Andreas modern mod is een grote mod die veel bestanden vervangt, dus ik denk dat een herinstallatie de beste optie is om hem weer te verwijderen. Ik neem aan dat je géén back-up's hebt gemaakt, dus dan zit er sowieso niets anders op. Bovendien zou je al die back-up's ook weer moeten toevoegen, een proces dat ook erg veel tijd kost en bovendien de kans op een fout groot maakt. Een herinstallatie is de beste om de mod dus te verwijderen.

Met je tweede vraag bedoel je dat je een schone en een gemodde versie wilt? Zo ja, hiervoor dien je wel een schone versie te hebben. Zodra je GTA opnieuw hebt geïnstalleerd, kopieer je simpelweg de map van GTA San Andreas naar een andere plek. Overigens kan dit ook gewoon de Rockstar Games zijn. De gekopieerde map zal automatisch een 'copy' worden, dus hij zal je huidige map niet overschrijden. Zodra je de map gekopieert hebt naar een andere plek, geef je hem een andere naam. Je kunt hem een andere naam geven door met je rechtermuisknop op het bestand te klikken en te kiezen voor: 'naam wijzigen'. Het kopiëren neemt ongeveer zoveel tijd in beslag als de installatie van GTA zelf. Succes en als er nog vragen zijn horen we ze wel!

--Edit:

@Hieronder: :tu:

Bewerkt: door -Matthijs-

ok dus ik kan gewoon zo doen als ik die map heb gekopieeert dan noem ik hem bevoorbeeld gta san andreas1 en dan gewoon in de rockstarsmap?

iemand??

Bewerkt: door jens_nl_nl

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...