Jump to content

brushes, en layer

Recommended Posts

Geplaatst:

heej, ik lees overal van je moet telkens een nieuwe layer maken enz, maar waar is dat voor?

en met de brushes, ikkan de kleur van me brushes niet veranderen? weet iemand hoe dat komt?

heel erg bedankt als iemand er iets over weet

Geplaatst:
heej, ik lees overal van je moet telkens een nieuwe layer maken enz, maar waar is dat voor?

en met de brushes, ikkan de kleur van me brushes niet veranderen? weet iemand hoe dat komt?

heel erg bedankt als iemand er iets over weet

Een 'layer' is gewoon een laag, en soms heb je die nodig, zodat andere dingen niet veranderen. Als je bijvoorbeeld een bepaald lichteffect ergens op wilt toepassen, dan moet je een nieuwe layer aanmaken, omdat je anders bij alles dat lichteffect toepast. Daarom is het slim om vaak een nieuwe layer aan te maken. Als je er teveel hebt dan kan je ze samenvoegen. De sneltoets hiervoor is Control+E. Een nieuwe layer kan je aanmaken met Shift+Control+N, en je kan een layer verdubbelen met Control+J.

Ik denk dat het aan je brushes ligt dat je de kleur niet kan veranderen, of aan een effect dat je hebt toegepast op een layer. Maak dus een nieuwe layer aan, en probeer het nu nog een keer. Ook kan je eens naar Layer->Layer Style->Color Overlay gaan. Als het goed is moet je de kleur nu kunnen wijzigen. Als dit allemaal niet werkt moet je even je kleurinstellingen controleren. Ga naar Image->Mode->RGB Color. Het kan zijn dat hij eerst op bijvoorbeeld 'Grayscale' stond, en dat je daardoor de kleur niet kon wijzigen.

Geplaatst:

nee het werkt allemaal niet, ik heb ook op mijn photoshop CS2 dat als ik nieuwe layer maak ik niet dat knopje heb waar je al die layers kan openen ? zal ik hem is opnieuw downloaden?

Geplaatst:

Voor zover ik uit de reactie van M4X kan opmaken staat de simpelste oplossing er niet bij. Probeer het kleurenpalet met twee kleuren in je toolbar.

Geplaatst:
Voor zover ik uit de reactie van M4X kan opmaken staat de simpelste oplossing er niet bij. Probeer het kleurenpalet met twee kleuren in je toolbar.

nee het werkt allemaal niet

Geplaatst:
nee het werkt allemaal niet

Dan moet je toch even kijken of de instelling op 'Grayscale' staat. Die isntelling zorgt er namelijk voor dat er heen kleur aanwezig is, enkel zwart-wit. Je moet in dat geval een nieuw document beginnen en de instelling 'Color Mode' op 'RBG Color' zetten, zoals M4X ook al zei. Het moet gewoon werken als je de kleur naar keuze op de foreground zet, dat is voor de duidelijkheid dit mini-schermpje:

Rood is in dit geval de foreground-color en er moet dus in die kleur worden gebrushed als je gaat brushen, mits je natuurlijk de juiste kleur hebt staan. Overigens kun je het schermpje met layers tevoorschijn halen door op 'F7' te drukken. Opnieuw installeren kan een optie zijn, want ik meen me nog te herinneren een soort gelijk probleem gehad te hebben. Na een herinstallatie was het toen ook opgelost.

Geplaatst:

nee, het doet het echt allemaal niet, heb hem ook opnieuw geinstalleerd het enige wat het mss zou kunnen zijn is dit.( dit staat er als ik photoshop opstart )

the monitor profile samsung-natural color pro 1.0 1CM appears to be defective. please return your monitor calibration software

Geplaatst:
nee, het doet het echt allemaal niet, heb hem ook opnieuw geinstalleerd het enige wat het mss zou kunnen zijn is dit.( dit staat er als ik photoshop opstart )

the monitor profile samsung-natural color pro 1.0 1CM appears to be defective. please return your monitor calibration software

Waarschijnlijk is er dan iets met je monitor gebeurt. Omdat je laatst wel een design met kleuren postte in de showroom, denk ik dat het probleem pas net is. Misschien is er iets gebeurt met de monitor waar het aan kan liggen? Als dit niet zo is dan vind ik het wel erg vaag, dat je monitor het opeens begeeft. Controleer alle instellingen van je monitor in ieder geval even, en als dit allemaal goed is dan kan je het testen door een nieuw design aan te maken, met de goede kleur instellingen (in mijn post hierboven heb ik uitgelegd hoe die moeten zijn). Als dit niet werkt dan moet je even een screenshot posten van het probleem, dan kunnen we je misschien beter helpen.

Geplaatst:

Waarschijnlijk is er dan iets met je monitor gebeurt. Omdat je laatst wel een design met kleuren postte in de showroom, denk ik dat het probleem pas net is. Misschien is er iets gebeurt met de monitor waar het aan kan liggen? Als dit niet zo is dan vind ik het wel erg vaag, dat je monitor het opeens begeeft. Controleer alle instellingen van je monitor in ieder geval even, en als dit allemaal goed is dan kan je het testen door een nieuw design aan te maken, met de goede kleur instellingen (in mijn post hierboven heb ik uitgelegd hoe die moeten zijn). Als dit niet werkt dan moet je even een screenshot posten van het probleem, dan kunnen we je misschien beter helpen.

ja ik kan wel met kleuren werken alleen ik kan dit niet: ik pak bijv een zwarte achtergrond, daar wil ik op brushen dus ik bursh een beetje met wit dan wil ik rood burshen dus ik zet hem op rood hij staat RGB enz dan blijft het gewoon wit wit is de enige kleur waarmee ik kan burshen...

ik denk dat het gwn aan me photoshop ofzo legt?

Geplaatst:
ja ik kan wel met kleuren werken alleen ik kan dit niet: ik pak bijv een zwarte achtergrond, daar wil ik op brushen dus ik bursh een beetje met wit dan wil ik rood burshen dus ik zet hem op rood hij staat RGB enz dan blijft het gewoon wit wit is de enige kleur waarmee ik kan burshen...

ik denk dat het gwn aan me photoshop ofzo legt?

Als je wel gewoon normaal met kleuren kan werken dan ligt het waarschijnlijk aan de brushes zelf. Gebruik voor de zekerheid een standaard geinstalleerde brushset, en ga dan nog even al je brushinstellingen af. Hieronder even een paar screens:

Zo hoort alles te staan, met de RGB mode, zonder blending options, op een witte layer:

s1il4.png

Rechtsboven zie je een knop in het rood omcirkelt, en als je daarop klikt zie je veel opties. Hier moeten echter alleen 'Shape Dynamics', en 'Airbrush' aanstaan. Hopelijk lukt het nu wel..

Geplaatst:

nee airbrush staat er niet, dat slotje wat er achter staat kan je niet selecteren zeg maar,

ik heb een screenshot, hoop dat het beetje duidelijk is kon het niet beter krijgen?

naamloosrv9.th.png

Geplaatst:

Jij hebt de brush tool niet. Klik met je rechtermuis-knop op de sneltoets die je nu geselecteerd hebt. Je hebt nu volgens mij de History art brush of iets in die richting.

Geplaatst:
Jij hebt de brush tool niet. Klik met je rechtermuis-knop op de sneltoets die je nu geselecteerd hebt. Je hebt nu volgens mij de History art brush of iets in die richting.

hardstikke bedankt allemaal!, ik had dus de verkeerde brush ding:P die erboven moet ik hebben , ik kan nu lkkr alle kleuren brushen, nu word photoshop dus een stuk makkelijk .

echt super bedankt voor de moeite allemaal :tu:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...