Jump to content

cd-rom speler wordt niet herkend

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo allemaal,

ik heb laatst onze oude pc (266mhz) geformateerd, om er vervolgens opnieuw windows 98 op te zetten. Het formatteren ging goed. Nu wilde ik het weer opnieuw installeren maar nu herkend de pc de cd-speler niet meer. Ik kan met geen mogelijkheid de installatie-cd afspelen. Even wat informatie:

De cd-rom speler en de hardeschijf delen een IDE-kabel. Deze is aangesloten op de Primary slot op het mobo. (Secondary niet in gebruik, maar werkt eveneens niet!) Het jumpertje van de cd-rom speler staat op slave, maar als hij op Master staat werkt het ook niet. De kabel is goed; op een andere pc werkt het wel. Cd-speler is het probleem ook niet, een andere werkt ook niet.

Weten jullie een manier om de boel weer aan de praat te krijgen? Alvast bedankt. :cya:

Geplaatst:

Dat ligt waarschijnlijk aan je Windows 98. Windows 98 herkend namelijk nog niet een recente CD/DVD speler. Je zal eens op internet moeten zoeken achter drivers van je CD/DVD lezer die je kan installeren via diskette. Opzich kan je altijd dat probleem hebben na het formatteren met onder andere een MP3 speler... Cardreader... USB poorten... Maar als je een nieuwe koopt, beschikt die normaal over een CDROM met de geschikte software erop voor Windows 98... Ik hoop dat je de driver vind en vervolgens het in orde kan brengen ;)

Succes.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...