Las Vegas Geplaatst: 24 juli 2007 Rapport Geplaatst: 24 juli 2007 Is er geen nederlandse uitleg hoe je server maakt? Reageren
Sandra Geplaatst: 25 juli 2007 Rapport Geplaatst: 25 juli 2007 Jawel >>>Klik maar lekker op mij, dan zie je een lijstje met nederlands-talige tutorials, onderandere gemaakt door Jarno. Veel succes en plezier ermee<<< Groetjes Sandra18[NL] Reageren
.Timothy Geplaatst: 25 juli 2007 Rapport Geplaatst: 25 juli 2007 (bewerkt) Sandra, dat klopt niet. De link die jij geeft gaat naar de PAWN-tutoriallijst, en met PAWN kun je auto's, teams e.d. toevoegen aan je gamemode. Om een server te starten moet je op http://www.sa-mp.com/download.cml de Windows Server downloaden. Ik neem die van Azer, deze dus. Maak een map genaamd 'samp' aan in je GTA San Andreas map en plak de bestanden die je hebt uitgepakt daarin. Als het goed is staan er in je map deze bestanden: Open server.cfg, als het goed is staat er het volgende in: Voor uitleg van alles kun je hier kijken, daar staat over alles wel een duidelijke en Nederlandse beschrijving. Als je de server.cfg hebt geconfigureerd kun je je server opstarten. Open 'samp-server' met het zwarte logo ervoor. Dit programma moet je aan laten staan om op je server te kunnen spelen, als je hem weer uitschakelt zal je server namelijk weer offline gaan. Om je server te vinden in SA-mp moet je het IP-adres van je computer weten, ga daarvoor even naar Ipee.nl. Op de homepage staat je IP, kopiëer het en ga naar SA-mp. Klik bovenin op het oranje vierkantje met het vinkje erin en plak je IP-adres in het formuliertje. Zet er :7777 achter en klik op 'Add server'. Nu zal je server tussen je favorieten staan en kun je spelen op je eigen server! Ik hoop je een duidelijke beschrijving te hebben gegeven, mochten er nog vragen zijn dan mag je ze gerust stellen, VWO-er Bewerkt: 25 juli 2007 door VWO-er Reageren
WackoX Geplaatst: 25 juli 2007 Rapport Geplaatst: 25 juli 2007 Waarom zegt iedereen altijd www.watismijnip.nl etc etc. dit werkt totaal niet! Zo moet het: Ga naar start >> Configuratiescherm >> Netwerk en internet verbindingen >> Netwerkverbindingen >> LAN-Verbinding (bij mij dan in iedergeval) >> tablad ondersteuning >> En dan staat er IP-adres: en daar achter moet je kijken ! Reageren
.Timothy Geplaatst: 25 juli 2007 Rapport Geplaatst: 25 juli 2007 Sorry, maar met die site heb ik nog nooit problemen gehad, ik heb zo ook mijn IP kunnen zien dus je kunt die gewoon gebruiken . Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 25 juli 2007 Rapport Geplaatst: 25 juli 2007 Nee, Danny_k, dat klopt niet echt. Het IP dat je daar te zien krijgt, is je locale IP. Dit werkt enkel voor computers die op jou netwerk aangesloten zijn. Je hebt je IP nodig waarmee je als het ware op het internet surft. Dit kan je verkrijgen door (zoals VWO-er zegt) naar de site 'www.watismijnip.nl' te surfen, en dat IP pakken. Reageren
WackoX Geplaatst: 25 juli 2007 Rapport Geplaatst: 25 juli 2007 Lol en dàt werkt dan bij mij niet meer Reageren
Las Vegas Geplaatst: 25 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 25 juli 2007 Heb je geen programmatjes nodig voor eigen server? (worden er niet genoemd) Reageren
.Timothy Geplaatst: 26 juli 2007 Rapport Geplaatst: 26 juli 2007 Natuurlijk heb je V1 nodig om zo'n server op te starten maar ik neem aan dat je dat wel hebt, anders zou je ook geen SA-mp kúnnen spelen. Verder, zoals ik al zei, je moet het programmaatje 'samp-server' runnen, wat op de eerste screen van mij te zien is. Reageren
[X]die Geplaatst: 26 juli 2007 Rapport Geplaatst: 26 juli 2007 Natuurlijk heb je V1 nodig om zo'n server op te starten maar ik neem aan dat je dat wel hebt, anders zou je ook geen SA-mp kúnnen spelen. Verder, zoals ik al zei, je moet het programmaatje 'samp-server' runnen, wat op de eerste screen van mij te zien is. Maar dat 'samp-server' programmatje gaat meteen weer weg.. Reageren
Sandra Geplaatst: 26 juli 2007 Rapport Geplaatst: 26 juli 2007 (bewerkt) Dat hebben we al opgelost op msn Bewerkt: 26 juli 2007 door Sandra18[NL] Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.