LightPhoenix Geplaatst: 25 juli 2007 Rapport Geplaatst: 25 juli 2007 (bewerkt) Hallo gta fans, Ik ben net nieuw op forum dus weet niet of dit de juiste plek is voor dit topic. Gisteren kreeg ik van iemand te horen dat sa-mp weg ging dus hij vroeg of ik mee wou helpen aan een multiplayer spel dus ik zei ja. Nu lukt het wel aardig alleen weten we niet presies hoe we het ingame gedeelte moeten maken, we hebben ervaring met: delphi, vb en c++. Hoe moeten we dat ingame gedeelte maken? met SannyBuilder? Heb je ervaring met een scripttaal? en heb je zin om mee tehelpen? stuur een e-mail naar: sanandreaslive(at) live DOT nl Nog vragen stuur dan maar een email! LightPhoenix Bewerkt: 26 juli 2007 door LightPhoenix Reageren
Ninoke Geplaatst: 25 juli 2007 Rapport Geplaatst: 25 juli 2007 (bewerkt) Hallo gta fans,Ik ben net nieuw op forum dus weet niet of dit de juiste plek is voor dit topic. Gisteren kreeg ik van iemand te horen dat sa-mp weg ging dus hij vroeg of ik mee wou helpen aan een multiplayer spel dus ik zei ja. Nu lukt het wel aardig alleen weten we niet presies hoe we het ingame gedeelte moeten maken, we hebben ervaring met: delphi, vb en c++. Hoe moeten we dat ingame gedeelte maken? met SannyBuilder? LightPhoenix Ik wil niets zeggen (doe ik wel )maar SA-MP is niet gestopt ze zijn weer verder gegaan dus ik denk dat jouw spelletje niet meer nodig is Greetz Bewerkt: 25 juli 2007 door Ninoke Reageren
LightPhoenix Geplaatst: 25 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 25 juli 2007 Hallo gta fans,Ik ben net nieuw op forum dus weet niet of dit de juiste plek is voor dit topic. Gisteren kreeg ik van iemand te horen dat sa-mp weg ging dus hij vroeg of ik mee wou helpen aan een multiplayer spel dus ik zei ja. Nu lukt het wel aardig alleen weten we niet presies hoe we het ingame gedeelte moeten maken, we hebben ervaring met: delphi, vb en c++. Hoe moeten we dat ingame gedeelte maken? met SannyBuilder? LightPhoenix Ik wil niets zeggen (doe ik wel )maar SA-MP is niet gestopt ze zijn weer verder gegaan dus ik denk dat jouw spelletje niet meer nodig is Greetz dat weet ik wel maar we willen wel door gaan met het spel!, Heeft iemand een idee hoe je zoiets kunt maken? Reageren
Ninoke Geplaatst: 26 juli 2007 Rapport Geplaatst: 26 juli 2007 (bewerkt) Kijk ik denk dat je dat (nog) niet lukt later mischien wel als je meer ervaring hebt ik zal hier een paar reden opgeven waarom jij nog niet aan een multiplayer spel kunt beginnen. ten eerste:kijk neem nou bv. sa-mp de mensen die dat hebben gemaakt zijn gewoon de beste in computers en de beste in modden zijn zo ja hoe moet ik het zeggen profs en dan gaan 2 amateurs/beginners (ik weet neit hoe ik het anders moet noemen het is niet grof bedoeld ofzo ) een multiplayer spel gaat maken dus ik denk dat je nog niet genoeg ervaring heb dus zoals ik al zei:later als je het echt wil zal je dat ooit lukken ten tweede:je bent maar met 2 de makers van sa-mp zijn met een crew zij kunnen elk persoon op 1 onderdeel richten en met 2 moet elk persoon zich op meerdere onderdelen richten en dat brengt verwarring op dus dat is ook al een probleem ten derde:Als je het lukt om het te maken zal je het spel ook online moeten houden,het spel tegen hackers beschermen en bovendien zorgen voor minder crashes en zoals ik al zei:met 2 man gaat dit echt niet lukken en euh.....let vooral niet op het feit dat ik geen punten en komma's zet Greetz Bewerkt: 26 juli 2007 door Ninoke Reageren
kevin software Geplaatst: 26 juli 2007 Rapport Geplaatst: 26 juli 2007 (bewerkt) Kijk ik denk dat je dat (nog) niet lukt later mischien wel als je meer ervaring hebt ik zal hier een paar reden opgeven waarom jij nog niet aan een multiplayer spel kunt beginnen.ten eerste:kijk neem nou bv. sa-mp de mensen die dat hebben gemaakt zijn gewoon de beste in computers en de beste in modden zijn zo ja hoe moet ik het zeggen profs en dan gaan 2 amateurs/beginners (ik weet neit hoe ik het anders moet noemen het is niet grof bedoeld ofzo ) een multiplayer spel gaat maken dus ik denk dat je nog niet genoeg ervaring heb dus zoals ik al zei:later als je het echt wil zal je dat ooit lukken ten tweede:je bent maar met 2 de makers van sa-mp zijn met een crew zij kunnen elk persoon op 1 onderdeel richten en met 2 moet elk persoon zich op meerdere onderdelen richten en dat brengt verwarring op dus dat is ook al een probleem ten derde:Als je het lukt om het te maken zal je het spel ook online moeten houden,het spel tegen hackers beschermen en bovendien zorgen voor minder crashes en zoals ik al zei:met 2 man gaat dit echt niet lukken en euh.....let vooral niet op het feit dat ik geen punten en komma's zet Greetz nou euh nee... we zijn niet met 2 makers we zijn er met 3 ;P -kevinsoftware (ikke) -LightPhoenix -Doom/\/\Rider maar we zoeken nog meer personen die willen\kunnen helpen. dus als je wilt helpen met het project mail naar: *Email verwijdert* (tijdelijke E-mail) voor vragen mail ook naar *Email verwijdert* >>> Door DaBeast: Gelieve geen emails op het forum te plaatsen .<<< EDIT1: Helaas mag ik geen E-mails plaatsen. helaas maar als je mee wilt doen PM mij dan. Bewerkt: 26 juli 2007 door kevin software Reageren
Jarno Geplaatst: 26 juli 2007 Rapport Geplaatst: 26 juli 2007 Ik wil het niet meteen gaan afkraken enzo, maar jullie zeggen wel dat jullie ervaring hebben in Delphi, VB en C++. Maar zover ik weet stelt die ervaring niet veel voor. Je organiseert meteen een hele team maar je hebt helemaal geen idee waarover je praat. Ga eerst research doen voordat je iets start. En hoe groter het team hoe onhandiger het wordt. Ik weet zeker dat je alleen meer kan dan met 5 mensen, omdat alles door elkaar loopt. Reageren
LightPhoenix Geplaatst: 26 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 26 juli 2007 Ik wil het niet meteen gaan afkraken enzo, maar jullie zeggen wel dat jullie ervaring hebben in Delphi, VB en C++. Maar zover ik weet stelt die ervaring niet veel voor. Je organiseert meteen een hele team maar je hebt helemaal geen idee waarover je praat. Ga eerst research doen voordat je iets start. En hoe groter het team hoe onhandiger het wordt. Ik weet zeker dat je alleen meer kan dan met 5 mensen, omdat alles door elkaar loopt. Ten eerste ken jij mij alleen en de andere niet! Ten tweede mensen kunnen bijleren! Ten derde krijgen wij ook hulp van professionals! Reageren
Jarno Geplaatst: 26 juli 2007 Rapport Geplaatst: 26 juli 2007 (bewerkt) Ten eerste ken jij mij alleen en de andere niet! Ik weet wel ongeveer wat kevinsoftware kan (Niet al teveel). Ten tweede mensen kunnen bijleren! Jazeker, alleen dit leer je niet 123. Ten derde krijgen wij ook hulp van professionals! Laat me raden?! Je vader zijn collega (of wie het ook was). Ze hebben misschien wel algemene programmeer kennis maar weten niet hoe GTA: San Andreas in elkaar zit. Bewerkt: 26 juli 2007 door Jarno Reageren
C+.Progammer Geplaatst: 26 juli 2007 Rapport Geplaatst: 26 juli 2007 (bewerkt) Beste 'LightPhoenix', met alle respect, maar dit project slaagt nergens op. Het idee is opzich wel goed(maar origineel niet), maar de uitvoering zal nooit lukken. Ik ken aardig wat van programmeren(vooral problemen etc) en weet dat dit niet zal lukken. Om te beginnen is een 3rd party multiplayer mod maken zeer moeilijk. Je moet al zeker paar jaar ervaring hebben met een progammeer taal. Ook moet je ervaring hebben met hoe je online connect enzo. Voor zover ik begrepen heb, heb je dat(netzoals 'Kevinsoftware') niet.. Als we het vergelijken met bijvoorbeeld Sa-mp/MTA: Deze doen er 3 jaar over, voor een deftige versie op te zetten van iets wat jij wilt.. En zij zijn dan nog met velen, en hebben veel ervaring. Jullie zijn met 3, hebben vrijwel geen ervaring.. Dus eigelijk mag je achter die 3 nog een 0'tje zetten voor jullie Daarnaast beheersen jullie(volgens 'Jarno' dan toch..) alle drie een andere taal.. Hoe wil je dan ooit aan eenzelfde project werken? Opzich lijken ze wel op mekaar, maar toch verschillen ze(vooral in details!) teveel voor samen te werken.. En daarnaast denk ik dat je gewoon in Delphi paar buttons etc hebt neergedropt, en dan denkt dat je al basis hebt.. Ik zal je zeggen: Je hebt de basis pas als je connectie kunt maken, en beetje kunt syncen.. Vergeet niet dat je ervoor moet zorgen dat spelers op hetzelfde moment moeten zien wat de andere doet, en dit voor heel veel elementen(schieten, rijden, instappen, etc). Dus: Onmogelijk project. Om toch nog positief te blijven:"Ik kan niet wachten tot over 30 jaar jullie multiplayer mod te spelen!" Bewerkt: 26 juli 2007 door C+.Progammer Reageren
LightPhoenix Geplaatst: 28 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 28 juli 2007 (bewerkt) Met dit topic hoopte ik op hulp en niet op afkraak reacties! Bewerkt: 28 juli 2007 door LightPhoenix Reageren
gta-pilot Geplaatst: 28 juli 2007 Rapport Geplaatst: 28 juli 2007 Ik wil het niet meteen gaan afkraken enzo, maar jullie zeggen wel dat jullie ervaring hebben in Delphi, VB en C++. Maar zover ik weet stelt die ervaring niet veel voor. Je organiseert meteen een hele team maar je hebt helemaal geen idee waarover je praat. Ga eerst research doen voordat je iets start. En hoe groter het team hoe onhandiger het wordt. Ik weet zeker dat je alleen meer kan dan met 5 mensen, omdat alles door elkaar loopt. uum jarno ik wil jou niet afkraken wel[/font] zij zecht wel dat jij alles kan enz maar met joun mp staat het ook niet zo goed te veel bugs je kan er nouwlijks lopen....... dus jij moet niet zeggen dat jij alles kan.. Reageren
Jarno Geplaatst: 28 juli 2007 Rapport Geplaatst: 28 juli 2007 (bewerkt) Met dit topic hoopte ik op hulp en niet op afkraak reacties! Die hulp kan je ook zeker krijgen hier maar als je zelf geen flauw idee hebt wat je daarna met die hulp moet doen (Wat ik zeker weet). Begin gewoon eerst met iets simpel, zoals een gewone trainer want MTA is ook gestart met een GTA3 trainer. En trainers werken in principe hetzelfde met ingame informatie schrijven (en lezen). uum jarno ik wil jou niet afkraken wel[/font] zij zecht wel dat jij alles kan enz maar met joun mp staat het ook niet zo goed te veel bugs je kan er nouwlijks lopen....... dus jij moet niet zeggen dat jij alles kan.. 1. Logisch dat er bugs zijn. Alle software heeft bugs en SAP is niet voor niks in beta fase. 2. Ik zeg toch niet dat ik het wel kan in mijn posts?! 3. Ik had voor het maken van SAP al redelijke programmeer kennis maar LightPhoenix (en Kevinsoftware ook) heb totaal geen ervaring. En zo'n project vergt heel wat tijd, energie en vaardigheden. 4. Omdat SAP zo bugged is ben ik (met nog iemand) SAP aan het recoden en dat gaat nu erg goed . Bewerkt: 28 juli 2007 door Jarno Reageren
Mount Geplaatst: 28 juli 2007 Rapport Geplaatst: 28 juli 2007 (bewerkt) uum jarno ik wil jou niet afkraken wel[/font] zij zecht wel dat jij alles kan enz maar met joun mp staat het ook niet zo goed te veel bugs je kan er nouwlijks lopen....... dus jij moet niet zeggen dat jij alles kan.. Mag ik ook meedoen =)? gta-pilot, Dit was zeker het geval, maar ook Wij (SAP Dev Team) hebben nog meer kennis moeten zoeken, debuggen, ed. Om een goed product te maken. Dit laatste zijn we nu druk mee bezig. Oh en: Geen enkel project van deze omvang heeft geen bugs. MTA en SA:MP hebben wel degelijk vele bugs. Bewerkt: 28 juli 2007 door Mount Reageren
Kraay Geplaatst: 29 juli 2007 Rapport Geplaatst: 29 juli 2007 Ik wil het niet meteen gaan afkraken enzo, maar jullie zeggen wel dat jullie ervaring hebben in Delphi, VB en C++. Maar zover ik weet stelt die ervaring niet veel voor. Je organiseert meteen een hele team maar je hebt helemaal geen idee waarover je praat. Ga eerst research doen voordat je iets start. En hoe groter het team hoe onhandiger het wordt. Ik weet zeker dat je alleen meer kan dan met 5 mensen, omdat alles door elkaar loopt. uum jarno ik wil jou niet afkraken wel[/font] zij zecht wel dat jij alles kan enz maar met joun mp staat het ook niet zo goed te veel bugs je kan er nouwlijks lopen....... dus jij moet niet zeggen dat jij alles kan.. Ik heb het ook is gespeeld, ik kan er lopen, anderen zien lopen, kan er andere dood schieten, andere kunnen mij doodschieten, kan er rond rijden, samen met andere, ook als passagier bij iemand instappen...Weer veranderen, gravity veranderen.. Ik kon zelfs meer dan alleen lopen :\ Reageren
DaBeast Geplaatst: 29 juli 2007 Rapport Geplaatst: 29 juli 2007 Ok, dit begint een beetje uit de hand te lopen vind ik... Ofwel word hier een beetje deftig geholpen/tips geven, maar als het zo verdergaat met al die nutteloze en aanvallende berichten gooi ik er meteen een slot op. Aan jullie de keuze dus.. Als ikzelf met een multiplayermod zou beginnen (niet dat ik dat doe, maar aleen voor een voorbeeld te geven) zou ik eerst wat resources zoeken op Google over multiplayer mods. Dan zou ik wat basis coding doen in verband met ASI plugins, DLL hacks en memory hacking. Als dan alles goed gaat kan je een third party multiplayer mod beginnen maken. Eerst zou ik dan de client en de game met de server late connecten en daarnaa alles syncen. Niet dat je hier wat aan hebt, maar ik gaf wat voorbeelden wat je kan doen voordat je met deze mod begint. Ervaring speelt ook een hele grote rol in dit. Vriendelijke groeten, DaBeast Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.