superjetze Geplaatst: 26 juli 2007 Rapport Geplaatst: 26 juli 2007 (bewerkt) ik wauw een object voor VC maken dus ik had TXDBuilder gedownload maar toen de afbeelding wauw gebruiken kreeg ik deze error: wat moet ik nu doen? Bewerkt: 26 juli 2007 door superjetze Reageren
Galiorix Geplaatst: 26 juli 2007 Rapport Geplaatst: 26 juli 2007 Je plaatje is te groot en niet te delen door 2. Resize het naar de goede groote , alleen ik weet ff niet wat die is. Reageren
superjetze Geplaatst: 26 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 26 juli 2007 leuk... die plaatje is niet eens zo groot. Reageren
Jorge_F Geplaatst: 26 juli 2007 Rapport Geplaatst: 26 juli 2007 leuk... die plaatje is niet eens zo groot. Het gaat erom dat je plaatje de goede afmetingen hebben. Gebruikelijke afmetingen voor GTA zijn: 32x32 64x64 128x128 256x256 512x512 Reageren
DaBeast Geplaatst: 26 juli 2007 Rapport Geplaatst: 26 juli 2007 De afbeelding dimensie's (groote) moeten bijden door 8 deelbaar zijn, wat trouwens bij elke game is. De meest voorkomende formaten zijn 256*256, 512*512 en 1024*1024 (hedendaagse games). Om een texture te resizen, kan dat met het simpelste programma: Paint. Je opend je texture in Paint, eerst doe je CTRL+A en dan CTRL+C (de afbeelding selecteren). Dan zorg je er voor dat je afbeelding helemaal wit is (anders ga je problemen krijgen als je witte delen in de texture hebt), dat doe je door de 'rechthoek' te selecteren en een witte kleur te kiezen. Dan doe je Afbeeldingen>kenmerken, zorg dat hij op kleuren en op pixels staat. De groote hangt van je texture af, gewoon de groote nemen die het meest bij je originele groote nemen (ik neem 256*256). Dan doe je CTRL+V om je afbeelding te plakken en dan zie je dat hij geselecteert is, sleep nu gewoon het rechtse onderhoekje naar de rechtse onderhoek ( ) . Sleep hem iets verder dan hij groot is (dan ben je zeker dat je geen wit randje hebt). Sla hem op als .BMP , en je bent klaar . Vriendelijke groeten, DaBeast Reageren
superjetze Geplaatst: 26 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 26 juli 2007 bedankt allemaal nu doet ie het wel: Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.