Jump to content

Poorten Openzetten?


Rivel

Recommended Posts

Hallo!

Ik weet dat er heir am wel veel topics over zijn. Maar ik heb twee vragen. Ik heb dus alles ingesteld qua server opties. En dan die sa-mp ofzoiets geopend. Maar als ik dan mijn ip add. Dan komt er retrieving info... Ik heb wel mijn poort niet opengezet. Maar hoe moet dat? Kan iemand me een duidelijke uitleg geven met screens enal. En nog een vraag, kost me dit bandbreedte? Een server hebben?

Alvast Bedankt

RIvel

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Rivel

    8

  • Simbad

    4

  • Daan[NL]

    4

  • tayama3

    2

Top Posters In This Topic

In een ander topic heb ik duidelijk uitgelegd hoe het moet:

Om een server te starten moet je op http://www.sa-mp.com/download.cml de Windows Server downloaden. Ik neem die van Azer, deze dus. Maak een map genaamd 'samp' aan in je GTA San Andreas map en plak de bestanden die je hebt uitgepakt daarin. Als het goed is staan er in je map deze bestanden:

Map.PNG

Open server.cfg, als het goed is staat er het volgende in:

serverCFG.PNG

Voor uitleg van alles kun je hier kijken, daar staat over alles wel een duidelijke en Nederlandse beschrijving.

Als je de server.cfg hebt geconfigureerd kun je je server opstarten. Open 'samp-server' met het zwarte logo ervoor(zie ook screen 1). Dit programma moet je aan laten staan om op je server te kunnen spelen, als je hem weer uitschakelt zal je server namelijk weer offline gaan. Om je server te vinden in SA-mp moet je het IP-adres van je computer weten, ga daarvoor even naar Ipee.nl. Op de homepage staat je IP, kopiëer het en ga naar SA-mp. Klik bovenin op het oranje vierkantje met het vinkje erin en plak je IP-adres in het formuliertje. Zet er :7777 achter en klik op 'Add server'. Nu zal je server tussen je favorieten staan en kun je spelen op je eigen server!

Ik hoop je een duidelijke beschrijving te hebben gegeven, mochten er nog vragen zijn dan mag je ze gerust stellen,

VWO-er

Bewerkt: door VWO-er
Link to comment
Delen op andere websites

Ow, danje het lukte, nu zette ik mijn poorten open, stelde alles in, en zette die server dinges aan. Maar er staat retrieving info in de lijst:( Hoe kan ik hem nu zien met naam en al? IUk heb al geprobeerd de firewall goed te zetten, de poort toe te voegen...

Link to comment
Delen op andere websites

Ga naar start >> configuratiescherm >> netwerk en internet verbindingen >> netwerk verbindingen >> LAN-verbinding (Bij mij dan) >> tablad ondersteuning

Dan kijk je bij standaard-gateway,(bij mij is dat 192.168.123.254)

en wat daar achter staat moet je dus naar toe gaan op internet.

Link to comment
Delen op andere websites

ja nou jou porten staan dus open voor de buiten wereld zodat al je vriendjes erin kunne..

maar jij zelf zit op je lokale netwerk jij bent de enige die op het local ip adres moet connecten.. nou dat is heel simpel door in je favorieten toe te voegen het volgende adres: localhost:7777

tenminste als de server op je eigen pc draait, anders moet je gewoon het locale ip van die pc opzoeken van jou thuis.

Link to comment
Delen op andere websites

Mischien heeft hij zijn eigen ip toegevoegd je kunt niet van je eigen pc je eigen ip bekijken.

Er is wel een manier om te spelen voeg gewoon localhost toe aan je favorieten of je intern ip zoals je al eerder vermeld had dat 192.168.1.1 BV!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...