Jump to content

Melding

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik was even aan het kijken bij 'zoeken' en typte in: CLEANMGR.EXE. Er werden 2 bestanden gevonden. In een tutorial van google (met dank aan Global om het te posten), stond dit in vermeldt:

Hoi,

Er is een nieuw virus dat sinds deze week internet onveilig maakt. De grote virusbestrijders als Symantec en McAfee hebben nog geen oplossing kunnen vinden om dit virus op te ruimen, hoewel het al maanden bekend is. Wel hebben ze al een naam voor dit virus: HOAX-NL-MD-20010401. Er wordt koortsachtig gezocht naar een oplossing om een volledige ramp op internet te voorkomen. Virussen als Kournikova en Iloveyou zijn in vergelijking met dit virus maar kinderspel.

De naam van het bestand dat de besmetting veroorzaakt is CLEANMGR.EXE

Als je dit bestand op je systeem hebt verwijder het dan meteen!!!

Het is een ERG GEVAARLIJK VIRUS!!!!!!!

Nadat het is geinstalleerd op je systeem wordt het gestart op de 28e van de maand en zal het je registry deleten en belangrijke systeemgegevens en passwords e-mailen naar bepaalde nieuwsgroepen. Iedereen die deze (wisselende) nieuwsgroepen leest kan daarna je inbelgegevens gebruiken, en eigenlijk is je volledige systeem nadien ook niet meer te gebruiken. Deze moet compleet opnieuw worden geinstalleerd.

Als je deze stappen even volgt, is het probleem echter zo verholpen:

1. Kies START

2. Kies ZOEKEN

3. Kies BESTANDEN OF MAPPEN

4. Type bij naam "CLEANMGR.EXE" en bij "zoeken in" kies je voor DEZE COMPUTER

5. Als je het bestand hebt gevonden klik je er 1x op en klik daarna op de rechtermuisbutton.

6. Kies VERWIJDEREN

7. Ga naar je prullenbak of je bureaublad

8. Kies voor PRULLENBAK LEEGMAKEN in het menu.

Ik heb dit grondig doorgelezen en ik heb alle stappen gevolgd en dan kwam deze melding erop:

meldingra1.png

Welke knop moet ik indrukken?

Bewerkt: door Mastertuner
Geplaatst:

"Cleanmgr.exe" is een belangrijk bestand van Windows. Het is namelijk het programma Schijfopruiming.

Omdat je het verwijdert hebt, vraagt Windows om de CD van Windows XP Home Edition SP2 in je cd/dvd drive te doen zodat Windows het bestand kan terugzetten.

Dus wat je moet doen:

- Stop de cd van Windows XP Home Edition SP2 in je cd/dvd drive

- Klik op Opnieuw.

Windows zet nu het bestand terug naar je computer zodat je Schijfopruiming weer kan gebruiken.

Over het 2e bestand:

Windows zet voor de zekerheid sommige exe's (waaronder cleanmgr.exe) in een verborgen map, dus als je het per ongeluk verwijdert kan hij het terug zetten.

Maar omdat je dat bestand ook hebt verwijdert kan hij het niet meer terugzetten en vraagt hij de XP cd.

(Verbeter me als dit fout is)

Suces!

Mvg,

Flitskikker

Geplaatst: (bewerkt)

Bedankt FlitsKikker. Ik heb de CD-rom erin gestoken en alles werkt uitstekend ^_^ Bedankt FlitsKikker! _O_ Dus over dat virus is niet waar?

Bewerkt: door Mastertuner
Geplaatst:

Dat over dat virus kan wel kloppen. Het virus infecteerd dan een Windows-bestand zodat als het virus is opgestart, het net lijkt of Schijfopruiming bezig is (als je in Taakbeheer kijkt).

Blijf dus wel oppassen met wat je download en zorg dat je een goede up-to-date virusscanner hebt.

Mocht het virus je treffen kan je cleanmgr.exe weer verwijderen en weer de XP cd erin doen, zodat de originele versie weer terugkomt.

Mvg,

Flitskikker

Geplaatst:

Ik heb een laptop waar ik GEEN internetverbinding toelaat

download ook geen bestanden, moet ik het dan alsnog verwijderen?

Ik heb geen Win XP CD-rom.

Geplaatst:
Dat is toch niet zo'n trial versie ofzo hé :?

Het is geen Trialversie.

Als je niet internet op je laptop, kan er toch een virus op zitten, want:

# Je weet maar nooit wat dat rare OS uit Redmond uithaalt

# Het kan via bv. een USB stick, gebrande CD o.i.d. overgekomen zijn.

Geplaatst:

Aangezien ik vaak positieve berichten over Avast hoor , gooi ik AVG ( was een gecrackte :7 ) er maar af want die is rete irrietant ; bij opstarten start hij een update en daardoor freezd me PC :duh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...