Jump to content

Website maken

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb een tijdje geleden een website gemaakt op een 17 inch-scherm en die heb ik bekeken op een 19 inch scherm, boven aan de header en het menu dat daaronder horizontaal zit, was veel breeder dan 750 PX (dat geplan was) wat kan ik aan deze vervorming doen ? opnieuw maken op me nieuw PC ?

Plz help

Geplaatst:
Ik heb een tijdje geleden een website gemaakt op een 17 inch-scherm en die heb ik bekeken op een 19 inch scherm, boven aan de header en het menu dat daaronder horizontaal zit, was veel breeder dan 750 PX (dat geplan was) wat kan ik aan deze vervorming doen ? opnieuw maken op me nieuw PC ?

Plz help

Je moet rekening houden met je site in alle grotes dus als jij je techniek niet aanpast dan zal hij nu op een 17" scherm moeilijk te bekijken zijn en op een 24" scherm ook.

Meestal worden er "containers" gebruikt om dit probleem op te lossen je kan het vergelijken met een ketting die alle tabellen, afbeeldingen, ... etc bij elkaar houd.

Je kan het simpel gebruiken:

<div class="container">hier zet je alles wat eerst in je body stond</div>

Je zet dit dus vlak achter <body>

<div class="container">

En dit vlak voor </body>:

</div>

Dan voeg je aan je CSS code ook dit toe:

.container {
width: 800px; /* best een absolute waarde zoals 800px en bijvoorbeeld geen 75% */
}

Dat zou normaal al moeten helpen maar dan heb je natuurlijk nog het probleem dat jij bijvoorbeeld je website gecentreerd wilt dan voeg je ipv bovenstaande CSS code dit toe:

.container {
width: 800px; /* best een absolute waarde zoals 800px en bijvoorbeeld geen 75% */
float: center;
}

Dat zou normaal moeten werken als het niet lukt zou je dan ook een online voorbeeld willen geven.

Geplaatst:

Sorry van deze bump, maar dit zou de site voor alle soorten schermen goed leesbaar en niet uitgerekt moeten maken ?

Geplaatst:
Sorry van deze bump, maar dit zou de site voor alle soorten schermen goed leesbaar en niet uitgerekt moeten maken ?

Inderdaad, als er een vaste breedte wordt opgegeven, is deze op alle schermen hetzelfde. Bij een lagere resolutie zouden wel scrollbalken kunnen ontstaan,maar als je er rekening meehoudt tijdens het maken van de site en eventueel op meerdere schermen en resoluties test, dan moet het lukken.

Geplaatst:

thanx (alweer :dans: )

Dan ziet het er ook wat beter uit, proffesioneler, aan meer dingen gedacht dus ook weer bezoeker-vriendelijk

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...