Jump to content

Graffiti van de Aztecas?

Recommended Posts

Geplaatst:

Vaak zie ik ook graffiti van de Varrios los Aztecas, en die kun je ook overspuiten?

Maar het is toch een gang waarmee je samenwerkt?

En de graffiti is ook in dezelfde kleur als die van de Vagos..

Geplaatst: (bewerkt)

Alle tags die je tegenkomt in het spel kan je overspuiten, overigens kom je alleen tags tegen in Los Santos. In totaal zijn er 100 tags, je moet deze alle 100 overspuiten. Het overspuiten v/d tags wordt uitgelegd in de missie >Tagging up Turf<. Deze 100 tags zijn 'collectables' samen met de oysters en de horseshoes zijn ze nodig om GTA:SA voor 100% uit te spelen, de Unique Stunt Jumps zijn ook collectables maar zijn niet nodig voor de 100%. Een kaart waarop alle 100 tags zijn aangegeven kan je >hier op wikigta< vinden.

Beloning voor het overspuiten van alle 100 tags zijn:

• AK-47, Tec-9, Sawn-Off Shotgun en Molotov Cocktails in de keuken van de Johnson House
  • gangleden van Orange Grove Families dragen betere wapens

Dus je moet ze idd allemaal overspuiten, ondanks het feit dat de Varrios los Aztecas geen rivaliserende gang is. Echter op het moment van de missie Tagging up Turf ben je in de story-line deze gang nog niet tegen gekomen en heb je ook nog geen vriendschap gesloten met Cesar Vialpando. Dus is het op dat moment ook geen gang waarmee je samenwerkt, deze samenwerking komt pas later tot stand. :sigaar:

Edit @ hieronder: Op het moment van schrijven stond jou bericht hier nog niet, als je daar behoefte aan hebt kunnen we de discussie over inhalen voortzetten met PB's, >klik hier< om mij een PB te sturen.

Bewerkt: door _KoE_Mzungu
Geplaatst:

ja dat zei ik dus net ook al

en ik denk dat dat de vraag was en hij weet denk ik wel wat en waarom je tags moet sprayen

>>> Door Dutchy3010: _KoE_Mzungu heeft veel meer tijd aan zijn bericht besteed als jij aan de jouwe. Dat hij dan later is wilt niet per definitie zeggen dat dat komt omdat hij later begonnen is, maar gewoon omdat hij links en andere goede dingen in zijn bericht heeft staan en dat kost tijd.<<<

Geplaatst:

Even nog een toevoeging, het is dan wel niet zo van belang maar toch leuk om te weten :).

In de sourcecode zijn er ook nog andere tags te vinden, die van de San Fierro Rifa. Je kunt het modden om die ook te hebben, je moet er dan echter ook meer overspuiten. Daarnaast kan je natuurlijk ook deze tags in plaats van die van Varrios los Aztecas.

Daarnaast nog een opmerking over de spraytags van Varrios los Aztecas. Ondanks dat het geen rivaliserende gang is, vallen ze je toch aan als je het overspuit (evenals dat ze je aanvallen als jij hen aanvalt). Hou dit dus wel in de gaten. :)

Geplaatst:

Mij vallen ze ook zomaar aan, als ik gewoon rondloop daar. Ik loop daar, en dan komen ze naar me toe gelopen en dan zeggen ze 'Where you from, eh?' (zoals meerdere gangs dat vragen, en dan kun je positief of negatief antwoorden). Positief geantwoord. CJ:'I'm from the Grove!'. Zij lopen weg en vallen me aan. Negatief geantwoord. CJ zegt:'OGSF for life motherfucker!'. Ze vallen me meteen aan. Doe ik neits dan vallen ze me ook aan. Ze vallen me gewoon aan net als de Ballas. Het rare is dus dat dit toch een zogenaamd 'bevriende' gang is, terwijl ze ook na de sluiting van vriendschap tussen Cj en Cesar me gewoon aanvallen. Wat me ook opviel was dat in de missie 'Cesar Vialpando', nadat je de lowrider contest hebt gewonnen, de andere gangleden niets van je moeten weten. Ook als je Grove Street homies gerecruteerd hebt, vallen zij ook de Aztecas aan. En juist omdat het een bevriende gang is, kun je (volgens mij dan) hun territorium niet veroveren. Ze zitten wel op Ballas territorium, en als je dat verovert zitten ze gewoon op jou gebied. Wel tags overspuiten, geen territoria overnemen. Ik vond het altijd al raar.

Geplaatst:
Mij vallen ze ook zomaar aan, als ik gewoon rondloop daar. Ik loop daar, en dan komen ze naar me toe gelopen en dan zeggen ze 'Where you from, eh?' (zoals meerdere gangs dat vragen, en dan kun je positief of negatief antwoorden). Positief geantwoord. CJ:'I'm from the Grove!'. Zij lopen weg en vallen me aan. Negatief geantwoord. CJ zegt:'OGSF for life motherfucker!'. Ze vallen me meteen aan. Doe ik neits dan vallen ze me ook aan. Ze vallen me gewoon aan net als de Ballas. Het rare is dus dat dit toch een zogenaamd 'bevriende' gang is, terwijl ze ook na de sluiting van vriendschap tussen Cj en Cesar me gewoon aanvallen. Wat me ook opviel was dat in de missie 'Cesar Vialpando', nadat je de lowrider contest hebt gewonnen, de andere gangleden niets van je moeten weten. Ook als je Grove Street homies gerecruteerd hebt, vallen zij ook de Aztecas aan. En juist omdat het een bevriende gang is, kun je (volgens mij dan) hun territorium niet veroveren. Ze zitten wel op Ballas territorium, en als je dat verovert zitten ze gewoon op jou gebied. Wel tags overspuiten, geen territoria overnemen. Ik vond het altijd al raar.

Ook tijdens de missie Just Business als je dan zo een groepje Varrios los Aztecas vind voor dat je dan in de marker bij het gebouw gaat staat. Kunnen ze ook naar je toe komen. Dan gaan ze eerst met een handje omhoog en dan beginnen ze tegen je auto te schoppen.

Geplaatst:

Huh? Wat gek :puh: ze zijn helemaal niet zo vriendelijk als de bedoeling was, t zal wel iets met de scriptfiles te maken hebben. Hoezo afdwalen :bonk:

Geplaatst:
Huh? Wat gek :puh: ze zijn helemaal niet zo vriendelijk als de bedoeling was, t zal wel iets met de scriptfiles te maken hebben. Hoezo afdwalen :bonk:

Ten eerste is het niet duidelijk of Cesar de baas is van de Varrios Los Aztecas. Als hij dan bevriend is met de Grove Street Families, wilt nog niet per definitie zeggen dat alle Varrios Los Aztecas het goed kunnen vinden met CJ en zijn maten.

Wel tags overspuiten, geen territoria overnemen. Ik vond het altijd al raar

Het kan toch zijn dat het geen vijanden zijn, maar wel vrienden? Dan is tags overspuiten nogal onschuldig, maar een gangwar starten is dan wel wat overdreven.

Geplaatst:

De Varrio Los Aztecas vind ik dom dus ik knal ze altijd overhoop :puh: En ze schieten dan ook op mij

Geplaatst:

Ten eerste is het niet duidelijk of Cesar de baas is van de Varrios Los Aztecas. Als hij dan bevriend is met de Grove Street Families, wilt nog niet per definitie zeggen dat alle Varrios Los Aztecas het goed kunnen vinden met CJ en zijn maten.

Wel tags overspuiten, geen territoria overnemen. Ik vond het altijd al raar

Het kan toch zijn dat het geen vijanden zijn, maar wel vrienden? Dan is tags overspuiten nogal onschuldig, maar een gangwar starten is dan wel wat overdreven.

Het feit dat het een wel kan en het ander niet, maakt niet uit hoe groot, vond ik gewoon raar. Het zijn vrienden of niet. Uit de missie Los Desperados blijkt de vriendschap tussen de twee gangs (nog niet helemaal duidelijk, maar ze helpen elkaar), en tenminste die tussen twee leden (CJ en Cesar. Ik zeg met opzet 'leden' in plaats van 'leiders'). Het klopt gewoon niet helemaal.

Volgens deze pagina is Cesar wel de leider :puh: Maar dat hoeft ook niet waar te zijn en dat zeg ik ook niet. Ze gedragen zich als alle andere gangs (rondhangen en andere gangs aanvallen), en dat geeft mij de indruk dat het gewoon met de scriptfiles te maken heeft.

Hierboven heb ik toch een aantal dingen door elkaar gegooid maar volgens mij is het nog duidelijk, niet :puh:

Geplaatst:

marty heeft gelijk en met die missie van los desperados komen nog 3 andere vrienden van aztecas erbij

volgens mij kenne ze dus niet echt leaders maar zijn t gewoon vrienden.

Geplaatst:
marty heeft gelijk en met die missie van los desperados komen nog 3 andere vrienden van aztecas erbij

volgens mij kenne ze dus niet echt leaders maar zijn t gewoon vrienden.

Ik denk dat in de missie Los Desperados ze pas echt vrienden van elkaar worden. De tags kan je daarvoor al overspuiten. Maar ik blijf erbij; tags zijn relatief onschuldig in relatie tot gangwars. Want zeg nou zelf: een tag overspuiten is toch wel wat anders als 50 (?) mensen doodmaken. En ondanks dat het geen rivaliserende gangs zijn, kunnen ze nog wel die dingen overspuiten omdat ze gewoon meer bekendheid willen etc. En ondanks dat het wel vrienden zijn, schieten zij ook op jou, als je bijvoorbeeld tags overspuit. In het echte leven is de gang-scene ook niet zo zwart-wit als jullie het nou bekijken.

Geplaatst: (bewerkt)

Hoe groot het veschil tussen tags overspuiten en een gangwar ook is, met een tag van een andere gang overspuiten verdien je echt geen respect van die mensen. Bij een gangwar zou je zelfs haat kweken, en dat is inderdaad een groot verschil. Maar ik wil dit vergelijk even vergeten (al heb ik het zelf bedacht :puh: ). Maar het feit dat tags overspuiten niet bevorderend voor de vrienschap op zelfs disrespecteren, houdt mij bij het standpunt dat het gewoon niet klopt. 'Hey, CJ, wat kom je doen?' 'Oh niks, even wat van jullie tags overspuiten, maar nog steeds maten hè?' 'Ja, tuurlijk jongen, ga je gang! Daar zijn vrienden toch voor?'. Dit voorbeeld is wel een beetje overdreven :puh: Maar ik hoop wel dat het een beetje duidelijk maakt wat ik bedoel. Het zijn vrienden, maar tussen de vriendschap in hangt nog steeds de spanning tussen de twee verschillende gangs. Dat is wel een mooie, duidelijke omschrijving vind ik zelf :) Híér is een forum nu voor :)

>>> Door Dutchy3010: Geweldige omschrijving _O_<<<

Meen je dat nou? :puh: Bedankt :)

Bewerkt: door MartyCeha
Geplaatst:

tis gewoon zo ingescript

en zeker zouden ze eigelijk niet blij zijn als je hun tags overspuit

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...