peter99 Geplaatst: 27 juli 2007 Rapport Geplaatst: 27 juli 2007 Ik wil php gaan leren en heb al TUT's gevolgd uit de mastertutorial list maar ik heb nog een paar vragen: Wat is de beste versie van PHP ? PHP 5 ? Waar kan ik een boek kopen met info over scripts maken ? Alvast bedankt Reageren
Joriz Geplaatst: 27 juli 2007 Rapport Geplaatst: 27 juli 2007 PHP 5 is de nieuwste versie van PHP dus je kan het beste de nieuwste versie mogelijkheden leren. Al is er niet heel veel verschil met zijn voorganger PHP4. Je kan in de grotere boekhandel natuurlijk boeken vinden over PHP. Je hebt zeer goede boeken vanaf al ongeveer 30 euro. Als dat te duur is kan je natuurlijk ook bij de Slechte kijken of ze daar nog wat 2e hands boeken hebben of restpartijen. Soms zit daar namelijk wel wat interessants tussen. Het boek wat ik over PHP heb is 'Snel op weg - PHP voor het World Wide Web' geschreven door Larry Ullman. Wat wel een redelijk boek is voor beginners. Niet ontiegelijk uitgebreid, maar goed genoeg voor beginners waarmee je al het maken van een redelijke website inclusief het werken met mysql kan leren. Natuurlijk kan je ook een heleboel kennis halen van het internet. Er zijn genoeg websites over PHP en ook op de officiële website ( http://www.php.net ) staat een heleboel uitleg inclusief voorbeelden. Veel succes! Reageren
Argon Geplaatst: 28 juli 2007 Rapport Geplaatst: 28 juli 2007 (bewerkt) Thanx PHP4 raad ik nu helemaal af als je PHP 4 kan zal je ook wel zonder veel problemen PHP5 kunnen gebruiken MAAR er is aangekondigd dat PHP4 niet meer ondersteunt wordt tegen het einde van dit jaar dat zal voor veel hosts nu al een reden zijn zo snel mogelijk PHP4 te upgraden naar PHP5 op hun servers of PHP4 te gaan deleten als ze PHP4 en PHP5 tegelijk ondersteunden. Trouwens de voordelen van PHP5 ten opzichte van PHP4: - Sneller - Stabieler - Uitgebreide mogelijkheden met classes die meer op C++ lijken En PHP6 is trouwens nog in volle ontwikkeling dus eer die er is zijn we volgens mij ook al een jaar verder Bewerkt: 28 juli 2007 door Argon Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.